Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 B6 S-Line - Problemer med forstilling

StianTG

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har for mye negativ camber på mitt S-Line hjuloppheng, men vet ikke hvorfor. Jeg kan litt om hjulopphenget mitt, og vet at det bare går an å justere spissing på den. Så da lurer jeg hvordan camberen har blitt sånn som den er. Forrige gang jeg sjekket den var den rundt -2 grader, og den skal være på rundt -0,5. Kan dette være på grunn av slitte foringer i bærearmer/bærebruer? Eller finnes det noen andre grunner? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med sedsberg her. Ellers kan det vel nevnes at det som TS sier ikke er camberjustering, men at man kan "fordele" camberen mellom høyre og venstre side med sideveis forflytning av frontramma. 

Sikker på at det ikke er montert senkefjærer?

Camber kan mye korrigeres for med spissingen, og om jeg ikke husker feil så gir S-Line hjuloppheng (sportsunderstell) en liten senk, som igjen gir økt camber. Har du sjekket om dataene du har er riktige? Kan kanskje være at dataene er for bil uten sportsunderstell.

Normalt sett bør to grader camber kunne justeres for selv om det er litt mye. Feil lengde på bærearmer vil gi endring i camber, men da er det kanskje mulig for en litt kreativ kar å manipulere innfestningen av armene. Jeg har ikke gjort dette selv pådisse bilene, men jeg ser for meg at det kanskje går an å frese opp innfestningen av de nedre bærearmsfestene noe, flyttes disse innover bør camber reduseres merkbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...