Gå til innhold

VLC hjelp (innstillinger)

Yippee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sett på samme videofil i en annen avspiller, om du merker det samme der?

Altså nå har jeg sett 13 episoder, og alle har vært like.

god kvalitet WEB-DL via DIMENSION.

Prøvde med Windows media player classic, og der var alt i orden.

men bildet var så mørkt at det blei slitsomt og se...

Endret av Yippee
Lenke til kommentar

Mørkt bilde i WMP?

Om det kun er et sekund av gangen: Er det innafor samme område i avspillinga hver gang?

Tenker at det KAN skyldes en programvareoppdatering som foregår i bakgrunnen eller noe annet som medfører diskaktivitet, og at dette fører til at VLC heller enn å pause, gjør et forsøk på å gjenskape bildet så godt som mulig selv om deler av videostrømmen mangler. Dette er bare en teori jeg har.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Mørkt bilde i WMP?

Om det kun er et sekund av gangen: Er det innafor samme område i avspillinga hver gang?

Tenker at det KAN skyldes en programvareoppdatering som foregår i bakgrunnen eller noe annet som medfører diskaktivitet, og at dette fører til at VLC heller enn å pause, gjør et forsøk på å gjenskape bildet så godt som mulig selv om deler av videostrømmen mangler. Dette er bare en teori jeg har.

Ja WMPC er bilde helt klart, men alt for mørkt.. fant ikke ut hvor jeg kan stille lys og farger der heller..

har fått endra en god del på VLC nå, men er enda litt forandring i klarhet på mørke bilder... ser ut som det er kontrasten..

Nei det er det ikke, er det samme dag etter dag..

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når man høre på podcast ved hjelp av VLC  så kan man også lage seg en spilleliste , for så spille den av når det passer

( for min del er jeg veldig optant av podcaster fra ekko viten )

Mens man spiller av dette så må man av og til pause avspillingen og så starte opp igjen når det passer

Da har det dukket opp et problem som jeg lurer på om det kan løses ved å andre på innstillingene :

etter å ha lagd listen ( jeg bruker ikke alternativet for lagre listen ) og satt avspillingen på pause får så sterte avspillingen igjen så hopper programmet over resten av filen

f.eks etter ha hørt 12 minutter av et opptakt på 20 minutter  og starter igjen får å høre på de resterende 8 minuttene så hopper programmet like god over filen og begynner på den neste i listen i stedet

er det noe man kan fikse ved å ender på none innstillinger ?

Lenke til kommentar

Hei Elg#2. Dette er vel ikke relevant for den opprinnelige problemstillingen?

Men sånn generelt for dere begge så foreslår jeg at dere liksågodt kan hjelpe til og rapportere disse som feil i programmet. Opprett en brukerprofil på VLC bug tracker og beskriv feilen godt. I beste fall er feilene fikset i neste versjon (gitt at det er en reell programvarefeil).

En generell sjekkliste for rapportering av feil:

• Brukt siste versjon av VLC?
  • Prøvd å resette alle innstillinger?
  • Gjelder feilen alle videoformater?
  • Er feilen så godt beskrevet at en som ikke har forhåndskunnskap om feilen vil kunne gjenskape feilen (gitt at feilen ikke kun oppstår på din PC)?
Lenke til kommentar

nå forsto jeg det slik at denne tråden gjelt innstillinger for VLC media player ( den jeg bruker )

hvis ikke så må jeg beklage

For å forsikre meg om at dett ikke var programvare feil  så spurte jeg først om detter noe man kan fikse selv med de riktig innstillingene

forøvrig så har jeg nere eller mindre behold standard innstillingene

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...