henrikrox Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Hei Er litt lei i matveien. Har hatt en deffe diett jeg har brukt før, har bulket i vår/sommer. Grunnet mye jobb, skal til Thailand i desember. Vil gjerne prøve noe nytt, og tenkte folk kunne komme med et oppsett som jeg kan følge hvis de orker. Det jeg har gjort før, har egentlig vært knekkebrød med noe sunt på, samt en shake tidlig lunch, noe salat lunch nr 2, kyllingfilet m/ris eller fullkornspasta og brokkoli middag, noe fisk med revet gulrot (er som regel etter trening) før jeg legger meg, protein shake evt noe frukt. Men ser etter andre tips, er bare så lei av å spise samme gamle. Bruker ikke noen andre kosttilskudd, da jeg får BCAA fra shake, eneste er litt omega 3-6-9 og kanskje zma før jeg legger meg. Er forøvrig 28 år, 186cm, 95kg Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Her var det jaggu stille! Foreslår at du ikke henger deg opp i noen spesiell diett da det fort blir, som du sier, kjedelig. Spis det du har lyst på hver dag - det er jo tross alt kcal, proteinene og justering av karbsa ved ev. slapphet som er styrende. Har du lyst på pizza en dag kan du jo bare spise det - klart, det er mye kcal i slik mat og man får spist mindre av annet, men det blir i det minste ikke så kjedelig. Selv liker jeg å sette opp en matplan hver morgen - veldig fort gjort om du har en app eller program som teller for deg. En mer spennede diett, "spis hva du vil", skal man lete lenge etter Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg legger heller ingen plan, men bytter ut alt som har mer enn 5% carbs, til andre alternativer. Det betyr for eksempel at jeg heller har grønnsaker der jeg vanligvis ville hatt ris. Og i stedet for brødskive med ost og skinke, lager jeg heller en salat... med ost og skinke. Unntaket mitt er ting som sauser og andre smakstilsetninger. For eksempel, hvis du har en awesome taco-salat, som lett kan lages til å være under 5% carbs, så gjør det ikke noe om jeg bruker guacamole eller salsa på den. Hele retten totalt vil fremdeles være <5% carbs. Og taco-salat er alltid awesome. Det blir mersom helt vanlig taco, bare uten lefse/skjell/nachos. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå