Gå til innhold

Første Hjemme-mekkede PC - Trenger hjelp med deler!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp nVdiia kort, når directx12 kommer ut så får ikke det kortet du kjøpte idag støtte for det

kjøp heller 390/x. ikke hør på de andre, med 390 får du hele 8 gb mens på 970 får du bare 3,5 gb av 4 gb

Nå må du slutte å spamme rundt på forumet med sludder og vas.. På tide å gi seg nå ;)
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også acer 27" freesync skjermen som du linket til og er veldig fornøyd. 

Var usikker på hva jeg skulle velge når jeg kjøpte ny skjerm med tanke på at jeg ikke har vært borti acer så mye men jeg ble knallfornøyd. Bruker ett  asus 290X kort som jeg er fornøyd med og tjener ikke så mye på å oppgradere til 390 så hopper over en generasjon. 

Når det gjelder kabinett så har jeg kjøpt mye coolermaster men til serveren min så testet jeg ut fractal design R5 kabinettet og er vel noe av det beste jeg har sett på noen år da jeg er kresen på kabinetter. selv med 7 harddisker og ett rimelig varmt skjermkort (5770 som jeg hadde liggende) så er det veldig bra luftflyt

Endret av Lugmeister
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke kjøp nVdiia kort, når directx12 kommer ut så får ikke det kortet du kjøpte idag støtte for det

kjøp heller 390/x. ikke hør på de andre, med 390 får du hele 8 gb mens på 970 får du bare 3,5 gb av 4 gb 

De eneste som får "glede" av DX12 den kommende tiden er uansett utviklere.

Når spilltitlene kommer så kan vi more oss.

Her er nvidia kort som vil støtte det btw

http://www.geforce.com/hardware/technology/dx12/supported-gpus

Og 212 Evo er ikke vanskelig å montere, og har ingenting med å bygge PC å gjøre. Hvis man ikke er veldig ung, eller har enormt dårlig kompetanse med en stjernetrekker, så går det helt fint.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De eneste som får "glede" av DX12 den kommende tiden er uansett utviklere.

Når spilltitlene kommer så kan vi more oss.

Her er nvidia kort som vil støtte det btw

http://www.geforce.com/hardware/technology/dx12/supported-gpus

Og 212 Evo er ikke vanskelig å montere, og har ingenting med å bygge PC å gjøre. Hvis man ikke er veldig ung, eller har enormt dårlig kompetanse med en stjernetrekker, så går det helt fint.

Hei Kyrre 

Ta en titt på skjermkort delen av forumet

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også acer 27" freesync skjermen som du linket til og er veldig fornøyd. 

Var usikker på hva jeg skulle velge når jeg kjøpte ny skjerm med tanke på at jeg ikke har vært borti acer så mye men jeg ble knallfornøyd. Bruker ett  asus 290X kort som jeg er fornøyd med og tjener ikke så mye på å oppgradere til 390 så hopper over en generasjon. 

Når det gjelder kabinett så har jeg kjøpt mye coolermaster men til serveren min så testet jeg ut fractal design R5 kabinettet og er vel noe av det beste jeg har sett på noen år da jeg er kresen på kabinetter. selv med 7 harddisker og ett rimelig varmt skjermkort (5770 som jeg hadde liggende) så er det veldig bra luftflyt

Frister å bruke litt mer på kabinett ja, R5'en skal jeg definitivt kikke mer på. Ganske sikker på R200 valget, men det gjør jo ikke noe å være bedre bevisst på bra alternativ. Takk for svar!

Lenke til kommentar

Enig, beste kabinettet jeg har vært borti så langt. En kompis av meg har også tenkt å bestille ett Define R5 etter å ha sett hvordan sluttresultatet ble med mitt bygg. Kabinettet er rett og slett herlig.

Endret av Magsamm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten Kristoffer. XG270HU er ofte utsolgt. Om du har bestemt deg, kan det være lurt å bestille den nå som den er på lager.

Hadde egentlig satset på et salg på denne, men ser jo nå at dette er ganske usannsynelig sett at den selger bra uten det. Skal holde et øye med lagrene. Blir nok en av de første "delene" jeg kjøper. Takk for påminnelsen!

Lenke til kommentar

Enig, beste kabinettet jeg har vært borti så langt. En kompis av meg har også tenkt å bestille ett Define R5 etter å ha sett hvordan sluttresultatet ble med mitt bygg. Kabinettet er rett og slett herlig.

Legger den til listen med potensielle oppgraderinger dersom budsjettet rekker. Takker

Lenke til kommentar

Hvor stor er forskjellen mellom AMD Fury (ikke X-versjonen) og R9 390'en? Er det verdt de 2000 kronene ekstra?

Tenker for det meste på at skjermen er 1440p, og for å kjøre spill med den oppløsningen trenger jeg kanskje noe mer kraftig enn en 390. Litt kjipt å ikke kunne kjøre spill på native-resolution, når jeg investerer i en såpass dyr skjerm. Hvis Fury oppgraderingen blir aktuell; er vel PSU'en jeg har valgt god nok?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...