Gå til innhold

Trenger en stille laptopp (Facebook)

Anbefalte innlegg

Hei dama kjøpte seg en ny laptop litt spontant når vi var innom Elkjøp for andre ting. HP S-083 med touch skjerm IPS og 8GB minne med Hybrid disk til kr.6995,- burde ikke denne da kunne klare facbook uten å heve støynivået, jeg synes nå det er veldig irriterende å høre på når den er i nærheten (stua), selv bruker jeg en macbook. Den skal ikke brukes til spillefilm eller andre mer krevende programmer eller spill, men vil gjerne ha en som ikke støyer. Har sjekket at det ikke er noe programmer som gjør at den må jobbe ekstra, men har installert windows 10 men selv med kun en fane oppe så bråker det når en scroller i facbook. men den roer seg fort hvis en ikke bruker den. Det jo eller ikke en spill pc som er kjøpt som en da hadde måte forvente at den ga litt lyd fra seg.

Er det noen som kanl anbefale noe annet i samme pris nivået

HP Pavilion x360 13-s083no

i3-5010U 5.gn

Intel HD Graphics 5500

1920 x 1080 IPS LED

500 GB

8 GB

Bang&Olufsen

Monodrive

Endret av monodrive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/13-14-tommer/asus-zenbookux305fa-fc076h/215781.10996/- utgaven med 4Gb minne og 128Gb SSD.

Ingen vifte og SSD = støyfri. Med mindre den avgir elektronisk støy av noe slag.

Ytelsen er ikke allverden, men til facebook og slikt bør det være plenty.

Utgaven med 8Gb minne og 256Gb SSD koster en del mer: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3122644

NB minne kan IKKE oppgraderes i etterkant da det er loddet på hovedkortet.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Prøv å installere NHC og strup max-ytelsen og reguler ned ting som ser nyttig ut. Enkelte Bioser lar deg begrense/slå av ting du ikke har bruk for og throttle ytelse, så det kan være vært en titt. Er i utganspunktet ikke så mye som burde bli så varmt i den pc'en, så kanskje det er mulig å justere opp temperatursensitiviteten og heller la den bli litt mer varm inni om den tåler det. Sett maskinen til å slå av harddisken når den ikke er i bruk. Disse kan bli ganske så varme.

Lenke til kommentar

Fikk ikke lagt til svar i går noe gikk galt., men takk for svar og har nå skrud av auto på facbook filmer men fikk ikke gjort så mye mer i går kveld da den gamle laptopen skulle reinstalleres og gjøres klar for salg noe som tar tid og laste ned alle oppdateringer før en får klar bane frem til win 10.

Skal sjekke ut om jeg finner at HDD kan skrues av, fint hvis den ikke trenger å være aktiv under surfing på feks. facbook. Har hatt en runde i den nye oppgavebehandleren i win 10 som gir bedre oversikt over hva som krever resurser, laptopen roer seg fort så det er kun facebook som er krevende.

Ja selv ville jeg gått for ssd slik at en ungår varme fra disk, men får se det ann frem mot helgen og da evt. vurdere en retur men den er ellers ganske så grei 13" laptop men har ikke hatt anledning til å sammenligne med andre i samme sjanger og pris som er windows basert. Men ganske rask og Edge er mye hurtigere enn chrome til å fylle ut en avis side komplett med bilder.

Skal sette meg litt mer inn i bruk og gå igjennom bios for å se hva en kan skru av/på hvis en ikke trenger full ytelse

andre nyere maskiner å sammenligne med som kjører windows

Endret av monodrive
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...