adw4nced Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Hei. Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med et veldig irritabelt problem som angår Strømforsyning og Yamaha HS 80M.Saken er sånn at jeg måtte oppgradere PSU (Strømforsyning) for noen få dager siden. (Grunnet kraftigere GPU). Etter innstallering møter jeg på utrolig mye diskant støy. Jeg har troubleshootet det en stund nå og har konkludert med at strømforsyneren rett og slett feeder diskanten min med alt arbeidet den må gjøre, som resulterer i at jeg kan høre via diskanten når jeg rører på pc musa. Åpner jeg for eksempel et program som krever litt ekstra (Si jeg vil more meg litt i fifa) så forandrer ulyden seg og forblir varende til jeg skrur av programmet igjen.Setter jeg Power Options i windows til "Performance Mode" blir ulyden konstant inntil jeg setter den tilbake til "balanced"PSU - Corsair CX750M - 750w PSUMonitorer: Yamaha HS80MLydkort - Steinberg UR22Mener å huske jeg har balanserte kabler.Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Prøv å sette feritt kjerne på USB kabel. https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrite_bead Det er en svakhet med USB lydkort som får strøm fra PC. Digital og analoge kretser må skilles fra hverandre så mye som mulig. 1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Hvis du har plugget lydkortet i USB-portene foran på kabinettet kan du prøve å plugge det i USB-portene bakpå hoverkortet i stedet. Inni kabinettet er det ofte signifikante mengder elektromagnetisk støy fra diverse komponenter, og de lange USB-kablene som går fra hovedkort til forsiden av kabinettet kan fort plukke opp denne støyen, og sender denne støyen inn i lydkortets strømforsyning. Portene bakpå hovedkortet har veldig korte ledere som plukker opp langt mindre støy. Dette er også et veldig vanlig fenomen med headset- og mic-porter på forsiden av kabinettet. Kablene til disse er vanligvis enda dårligere skjermet enn de interne USB-kablene fra hovedkort til kabinett-forside, og plukker derfor opp mye av støyen som surrer rundt inni kabinettet. Derfor ender jeg stort sett opp med å bruke forlengere fra baksiden av kabinettet i stedet for portene frempå. Støyen utenfor kabinettet er myyyyye lavere enn inni fordi metallkabinettet fungerer som et godt faraday-bur. Derfor går det greit å bruke lange forlengere fra baksiden av kabinettet. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg hadde tilsvarende problem med Razer hodesettet mitt, det var mye støy. Min løsning ble å koble USB kabelen for hodesettet til laderen for mobilen og ta strøm fra vegguttaket. Null støy etter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå