Gå til innhold

[Løst] Fallout New Vegas - Karma forandrer seg ikke

Anbefalte innlegg

Hei. :) Jeg dreper de fiends'ene som respawner utenfor vault 3, powder gangers og donerer ting til FOTA, men jeg får ingen meldinger om at jeg får god karma på noen av de. Er det at jeg ikke får god karma av de igjen siden jeg allerede har drept de og donerer de samme tingene til FOTA? Er level 50 og tok det perk'et som resetter karmaen, har slem karma og prøver å få nøytral og deretter god karma igjen. Så på fallout sine sider at 1000 poeng i karma er veldig god/slem karma og antar da at 500 poeng i karma er god/slem karma, og siden jeg har slem karma, må jeg da drepe 500 fiends/powder gangers/donere ting til FOTA for nøytral karma og deretter 500 igjen for god karma? Det virker altfor tungvindt bare for endringer i karma, men det sto ikke på sidene til fallout (såvidt jeg så) hvor mye karma hver fiends/powder gangers/donasjon til FOTA var verdt i karma heller. Har dere noen erfaringer om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan farme XP ved å drepe fiender som respawner på et sted, så det burde jo ikke være noe problemer med å farme karma på den samme måten heller. Fant ut hvordan man så karma valuen, ved å bruke consolen player.getav Karma, og den forble på akkurat den samme valuen etter å ha drept alle fiends'ene utenfor vault 3 uten så mye som 000.01 i god karma. Ubegripelig.. Er ved slutten av spillet også så det er ikke så mye annet som kan gi god karma heller annet enn å drepe fiends/powder gangers eller donere til FOTA. Kan det være relatert til den siste bug'en som er nevnt her? http://fallout.wikia.com/wiki/Karma_(Fallout:_New_Vegas)

Endret av NearUchiha
Lenke til kommentar

Du hadde rett, det løste seg når jeg drepte flere fiends andre steder, heldigvis. :) Men det er litt rart at et begrensa antall steder hindrer karma farming på de stedene når man like enkelt kan farme karma ved å bruke fast travel til alle de forskjellige stedene man har utforsket der fiends/powder gangers respawner. Hvis ikke det var et sånt system og man hadde utført alle questene og drept alle fiends/powder gangersene/donert ting til FOTA/alle andre ting som gir god karma så ville man ha vært under dypt vann hvis man ønsket å forandre på karmaen sin uten å bruke console commands. Hvis man dreper samme fiends på samme sted igjen og igjen uten noen endringer i karma valuen, kommer de endringene i det hele tatt, kan de f eks komme etter du har drept flere fiends andre steder sånn at karmavaluen regner både de nye fiendsene du dreper og de du drepte på samme sted flere ganger?

Endret av NearUchiha
Lenke til kommentar

Det virker som karmavaluen endrer seg selvom man dreper fiends/powder gangers/feral ghouls igjen og igjen, selvom man ikke ser meldingen om at man får god karma, så regner karmavaluen alle sammen etter man har gjort ting som garanterer melding om god karma. Boxcars respawner og etter man har drept han så ser man alltid meldingen om god karma, da kan man etter det bruke consolen og se på all karmaen som har blitt farma. :)

Endret av NearUchiha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...