nor50 Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 (endret) http://www.elkjop.no/product/data/nettverksharddisk-nas/SGPRCLSB3TB/seagate-personal-cloud-3-tb-nas?scid=Pricecomparison2988 Jeg bestilte denne NAS'en for at mine barn kan ha back-up hos meg. Jeg regner med at det er greit å få satt dette opp sånn at jeg kan opprette en bruker på hver av dem, der jeg ikke har tilgang til deres filer. Men, jeg ønsker og en enkel måte for meg å legge filer på disken til dem som de skal ha. Går det og på et enkelt vis? Endret 30. august 2015 av nor50 Lenke til kommentar
strike_ Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Enkelt nok det. Hvis du ikke skal ha tilgang til deres filer må du sette opp 1-2 ekstra shares. 1 til hver av dine barn som bare de har read/write tilgang til og 1-2 ekstra. 1 felles der alle har read/write tilgang og evt 1 til bare deg. De filene som barna dine skal ha og som du legger til må da legges på felles sharen slik at de kan hente de der og kopiere/flytte de over til sin share. 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Nå vet ikke jeg hvordan den NAS’en er konfigurert, men jeg hadde laget 3 partisjoner på den, en til hvert av barna pluss en til deg. Hver bruker hadde kun tilgang til sin partisjon, altså share kun en partisjon på nettverket for hver enkelt bruker. Jeg hadde ikke gjort det annerledes hvis jeg ville begrense adgang til min partisjon. Dog vet jeg ikke hvor mange barn du har, jeg tenkte på 2 barn. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Se side 20 her http://www.seagate.com/files/www-content/manuals/seagate-personal-cloud/pdf/seagate-personal-cloud-en_US.pdffor tilgang ekstern. Slik jeg ville gjort det:Laget en bruker for hver som skal ha tilgang, satt passord til noe tilfeldig. Fått bruker til å endre passord selv, til noe eget den personen husker Satt opp mappe for hver enkelt bruker, tilgang skal kun gies til den enkelte bruker (lese / skrive / endre) Fått bruker til å installert SDrive for ekstern tilgang. (Kjenner ikke denne enheten så godt, men kjapt tatt ut i fra manualen) Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 31. august 2015 Forfatter Del Skrevet 31. august 2015 Nå har jeg koplet denne opp og delt den med barn/svigerbarn. Når en svigersønn nå prøver å spille av en film på sin TV gjennom appen, sier han at den spør etter etter en 4-sifret ip-adresse...? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 En IP er delt inn i 111.111.111.111 tall maks. 4 tall på rad uten punktum finnes ikke i en IP. Det må være noe annet. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Det står nok x.x.x.x i appen. Men ja, hvis de er borteboende har du vel åpnet det som skal åpnes i brannmur? Dersom du bruker Plex vil du første gangen måtte taste inn en 4-sifret PIN-kode. Endret 1. september 2015 av TheHaughom Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Denne setter vel opp (som standard) en egen "mappe" for hver bruker som er privat, og en public mappe som er tilgjengelig for alle brukere. Media burde legges i Public for at det skal fungere sømløst (ifølge seagate). Men regner med trådstarter har fått til nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå