Bebbe1974 Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Hei! Har en Air 2014. Trodde iMovie og GarageBand skulle være inkludert, men finner de ikke på maskinen. Noen som kan hjelpe med det? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Har du sjekket app store? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Hei! Har en Air 2014. Trodde iMovie og GarageBand skulle være inkludert, men finner de ikke på maskinen. Noen som kan hjelpe med det? Du installerer de fra AppStore. Lenke til kommentar
Bebbe1974 Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 Ja, men da må jeg betale. Trodde de skulle følge med, gjør det på den andre jeg har. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Ja, men da må jeg betale. Trodde de skulle følge med, gjør det på den andre jeg har. Du må ikke betale hvis maskinen er ny. Da skal det bare være å installere. Hvis ikke maskinen din er ny nok, så må du betale. Noe som jo også er helt normalt... 1 Lenke til kommentar
Bebbe1974 Skrevet 31. august 2015 Forfatter Del Skrevet 31. august 2015 Maskinen er fra 2014. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Hvilken pris oppgis når du finner iMovie og GarageBand i App Store? https://itunes.apple.com/no/app/imovie/id408981434 https://itunes.apple.com/no/app/garageband/id682658836 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Maskinen er fra 2014. Javel. Uansett er det sånn at hvis maskinen din kvalifiserer til gratis programvare, så får du det valget opp i AppStore. Hvis du må kjøpe den, så får du det valget. Det er egentlig ganske enkelt...:-) Lenke til kommentar
h33t Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 hvis du har det på den andre du har så "eier" du programmet. og kan derfor laste det ner på alle andre maskiner du har så lenge den er aktivisert med den samme apple iden 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 hvis du har det på den andre du har så "eier" du programmet. og kan derfor laste det ner på alle andre maskiner du har så lenge den er aktivisert med den samme apple iden Det gjelder vel bare hvis du har har kjøpt det...(?) Lenke til kommentar
h33t Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 nei. så lenge du har tilgang til programmet gratis så kan du laste det ned på alle enheter Lenke til kommentar
h33t Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 skal ligge under kjøpte apper i appstore Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 nei. så lenge du har tilgang til programmet gratis så kan du laste det ned på alle enheter Hvis programmet er gratis i utgangspunktet, så er det på en måte "kjøpt" og du finner det under kjøpte apper og kan laste det ned til andre dingser. Men hvis det er et program du har fått gratis som egentlig koster penger, og du har fått det fordi du har kjøpt en maskin som er godkjent for det, så er jeg litt mer i tvil om du automatisk kan laste ned til andre dingser som ikke er en kvalifisert maskinvare. Nå betyr ikke det all verden kanskje, programvare har blitt svært billig, ofte gratis. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 For noen år siden, før Pages, Numbers, og Keynote ble gratis, kjøpte vi disse programmene på en iMac vi har på jobb. Etter at jeg logget inn på min Apple-konto på denne iMacen kunne jeg laste ned alle programmene på min private MacBook uten å betale for det. Jeg tror det er noe sånt h33t tenker på. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 For noen år siden, før Pages, Numbers, og Keynote ble gratis, kjøpte vi disse programmene på en iMac vi har på jobb. Etter at jeg logget inn på min Apple-konto på denne iMacen kunne jeg laste ned alle programmene på min private MacBook uten å betale for det. Jeg tror det er noe sånt h33t tenker på. Jepp, det er sånn jeg tenker også. Har du kjøpt noe, så er det ganske vanlig at du får tilgang til de også for installasjon på andre enheter. Jeg tror ikke dette er tilfelle på programvare man får tilgang til fordi man har en maskinvare som kvalifiserer til gratis installasjon. Da tror jeg du får det kun til den enheten og må eventuelt kjøpe til andre enheter. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Jeg tror ikke dette er tilfelle på programvare man får tilgang til fordi man har en maskinvare som kvalifiserer til gratis installasjon. Da tror jeg du får det kun til den enheten og må eventuelt kjøpe til andre enheter. Det kom kanskje ikke godt nok frem i mitt forrige innlegg, men jeg mener det er omvendt av det du sier her: Kjøper du deg en Mac hvor det følger med programmer, kan disse programmene lastes ned på en helt annen maskin, selv en maskin eid av andre, dersom du logger på Apple-kontoen din. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Jeg tror ikke dette er tilfelle på programvare man får tilgang til fordi man har en maskinvare som kvalifiserer til gratis installasjon. Da tror jeg du får det kun til den enheten og må eventuelt kjøpe til andre enheter.Det kom kanskje ikke godt nok frem i mitt forrige innlegg, men jeg mener det er omvendt av det du sier her:Kjøper du deg en Mac hvor det følger med programmer, kan disse programmene lastes ned på en helt annen maskin, selv en maskin eid av andre, dersom du logger på Apple-kontoen din. Ok. Kan godt hende du har rett. Jeg mener bare jeg har opplevd at jeg ikke får tilgang til programvare på andre enheter enn den som kvalifiserer til noe som er gratis. Men jeg lar det ligge der, og håper du har rett. Uansett er programvare såpass billig at det er jo bare å betale for den hvis det skulle vise seg at det er det man må...:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå