Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Helt ny AC feiler etter kort tid

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en brukt Audi A3 fra en forhandler tidligere i år, og fikk under prøvekjøringen ikke muligheten til å teste om AC fungerte da det var kuldegrader ute.Når vi kom til sommeren, fant jeg ut at AC ikke fungerte. Etter en ok avtale med forhandlerens verksted, byttet de kompressoren.

Bare 1-2 dager etter merket jeg at AC var veldig treg med å begynne å blåse kald luft (10 minutter) og noen dager etter sluttet den å fungere totalt. Det vil si, kompressoren gikk tydeligvis ettersom turtallet på tomgang økte når jeg slo AC på, men det kom ikke noe kald luft. I følge verkstedet fylte de opp med kjølegass (eller hva det er) når de installerte kompressoren.

Har nå levert bilen inn på verksted igjen, og de må nok en gang bytte kompressoren da den nye også har blitt defekt. De regner med å få gjort det til uken. Men jeg sitter med en litt dårlig følelse. Kan det være noe spesielt som forårsaker at kompressoren går i stykker etter kort tid, som vil føre til at alle kompressorer som blir installert i bilen blir defekt etter kort tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...