Ljóseind Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 (endret) Jeg har nå i en lang periode (2,5 måneder) løpt annenhver dag skade- og smertefritt. Samtidig med at hverdagen startet igjen, hadde jeg en pause fra løpingen på ca. 10 dager før jeg begynte å trene igjen. Da jeg startet opp igjen, for 2 dager siden, løp jeg er superkort tur på 30 minutter. Da jeg var på vei hjem merket jeg en litt rar smerte i leggen i venstrebeinet, men den var ikke spesielt sterk, så jeg tenkte ikke over det. Dagen etter hadde jeg plutselig vondt for å gå oppover trapper og gjøre aktiviteter som la press på venstrebeinet! Jeg fatter ikke hva som har skjedd. 10 dager hvile + rolig oppstart burde jo være suksessoppskriften på null skader! Men det jeg lurer på er om noen som har forslag til hva dette kan være. Smerten likner på den ved beinhinnebetennelse, men er mye mer lokal, og sentrert på beinet i skinnleggen, omtrent 5 eller 6 cm fra der kneskåla slutter. Jeg har sett på symptomer på runner's knee, men disse likner ikke særlig, da smerten der ser ut til å ligge i kneet, ulikt mine. Jeg synes symptomene på schlatters likner litt. Det er samme område jeg har smerter, men jeg har ingen synlig kul i området. Jeg er 22, så schlatters er vel heller ikke typisk for min alder, etter hva jeg forstår fra internett. Endret 30. august 2015 av Ljóseind Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 jeg hadde samma greia.. rift i menisken.. måtte operere med kikkhullskirurgi. Lenke til kommentar
Hamsemann Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Rift i menisk er mere som en smerte ved utstrekk eller ved bøy av benet( etter min erfaring, har selv hatt skader på begge knær) Det virker som det er overbellastning i senefeste eller noe slikt.. Jeg har blitt fortalt ved flere annledninger at knøbøy , høyrep med lav vekt er veldig bra for å styrke kneet generelt. Har funket for meg Lenke til kommentar
Hamsemann Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Jeg har nå i en lang periode (2,5 måneder) løpt annenhver dag skade- og smertefritt. Samtidig med at hverdagen startet igjen, hadde jeg en pause fra løpingen på ca. 10 dager før jeg begynte å trene igjen. Da jeg startet opp igjen, for 2 dager siden, løp jeg er superkort tur på 30 minutter. Da jeg var på vei hjem merket jeg en litt rar smerte i leggen i venstrebeinet, men den var ikke spesielt sterk, så jeg tenkte ikke over det. Dagen etter hadde jeg plutselig vondt for å gå oppover trapper og gjøre aktiviteter som la press på venstrebeinet! Jeg fatter ikke hva som har skjedd. 10 dager hvile + rolig oppstart burde jo være suksessoppskriften på null skader! Men det jeg lurer på er om noen som har forslag til hva dette kan være. Smerten likner på den ved beinhinnebetennelse, men er mye mer lokal, og sentrert på beinet i skinnleggen, omtrent 5 eller 6 cm fra der kneskåla slutter. Jeg har sett på symptomer på runner's knee, men disse likner ikke særlig, da smerten der ser ut til å ligge i kneet, ulikt mine. Jeg synes symptomene på schlatters likner litt. Det er samme område jeg har smerter, men jeg har ingen synlig kul i området. Jeg er 22, så schlatters er vel heller ikke typisk for min alder, etter hva jeg forstår fra internett. Riktig sko er også enormt viktig, ta en tur til løpelabbet å få korrekte sko tilpasset deg. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Hm, virker heller ikke som rift i menisken. Jeg har ingen hevning. Kanskje jeg skal ta en tur til legen og se om han greier å kjenne/se noe. Ang. sko så har jeg allerede gode sko fra löplabbet, men det kan hende at det er tid for en utskiftning etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå