iron_knuckle Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Det iriterer meg grenseløst at jeg ikke får min cpu p4 2,6c over 3,3ghz (255 fsb). Siden jeg har kjøpt så dyrt minne ocz pc4000 gold vet jeg det går mer men skal jeg investere i vannkjøling eller kanskje en vapochill. Da slår man jo to fluer i en smek. extremt bra kjøling og nesten ingen støy. Jeg bare må skvise ut de siste mhz av prosesoren og minne. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 men skal jeg investere i vannkjøling eller kanskje en vapochill. Da slår man jo to fluer i en smek. extremt bra kjøling og nesten ingen støy. Vapo støyer igrunn ganske masse... Så om du og er ute etter et stille system er nok vannkjøling lurast. (Kanskje med TEC? ) Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Jeg regner med at det er kompresoren som bråker. Da fikk jeg plutselig en ide. Jeg bygger på en kasse på toppen av kabinette mitt og lyd isolerer den litt. Eller bråkker den helt forjævlig u-utholdelig. Siden jeg ikke har noen erfaring med vapo så ønsker jeg synspungter ifra noen andre som har testet det. Det har jo vært fett med 30- på prosesoren og 4000 for vapon er jo ikke så ile Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Dette har jeg også lurt på... Kasse under karbinettet med lydisolering.. Har også tenkt på om det er mulig å bytte ut noen av viftene der, å legge feks vannkjølinga ned å kjøle kompressoren, så slipper jeg viftene også... Har ikke vapo, men er veldig klar for å invistere... *grin* Sten Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Det har jo vært fett med 30- på prosesoren og 4000 for vapon er jo ikke så ile Minus 30 på cpu tror jeg du skal se langt etter. 10-15 varmegrader er vist mer vanlig Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Sant Arctic. Er ufattelig mange som tar feil og tror evap. temp er den samme som CPU temp. Men en Vapo XE tror jeg skal klare ganske lave temps Det er ikke noe problem å lyddempe, du kan skifte viftene og evt. sette vapon i en ekstern treboks dekt med egg-kartong , dette har jeg gjort og lyden er ikke værre enn andre systemer nå, det du må passe på er skikkelig utluftning og en ekstra vifte som blåser direkte på kompressor. Men ikke bli nervøs om kompressoren blir ekstremt varm, 50 grader er normalt. 25 grader er ikke normalt. Skal skrive litt om vapochill på vår FAQ, så ta en titt der etter et par dager (se link i signatur) Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Kjører min VapoXE med orginale vifter på 75%, å det bråker ganske mye syns jeg, men har ikke testet å bytte ut med andre vifter ennå så kan igrunn bare skylde på meg selv. Kompressorern bråker ikke noe spesielt. Prøvde å sette ned viftehastigheter til 50 og 60% men da gikk kompressoren konstant opp i 3200 ved ca 18-19C i rommet, så må kjøre de litt høyt. Mht. temp, så har jeg satt den til å holde -15 i evap, temp på hk ligger på ca 20 C, den ligger da klemt ned til hk under den hvite guffa og den "matta" som ligger mitt i socket'n. Den tempen steig uansett 10C etter oppgradering av bios, så den stoler jeg ikke på. Aner ikke hva som er den egentlige tempen på cpu'n. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 På Overklokking.no ser det no ut som om de får gode resultater med Vapo... Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Det ble vannkjøling på med denne gangen. Fikk pakken min ifra mpx i dag. Komplett waterchill system cpu, vga og chipset. fikk ikke montert chipsetkjøleren siden jeg mangler termisk lim . noen som kan anbefale en sort. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 tenker jeg går for en arctic silver termisk lim jeg og siden vanlig arctic silver viket meget bra. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 tenker jeg går for en arctic silver termisk lim jeg og siden vanlig arctic silver viket meget bra. Gå for AS5.. er jo den beste som er ute nå.. Men det var skuffende temps med vappo! hadde tippa at det var mellom -5-+5c max load.. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Jeg har AS5 på cpu og gpu ser ut til at det virker bra men trenger termisk lim til chipset. Ser microplex har AS tesrmisk lim tror jeg går for den. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 (endret) 24 Grader på idel og 34 på full load på min p4 2,6ghz@3,4ghz (viften på 7volt) Endret 17. november 2003 av iron_knuckle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå