Patrick123 Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Jeg har hatt en ASUS-maskin de siste 2-3 årene (ASUS S56C) og den har fungert ganske greit, men det har vært noen problemer som har kommet og gått. - Batteriet viste at det var fulladet når det egentlig bare var ca. 20% strøm, og jeg fikk ingen varsling før den slo seg av (skjedde nå og da i 2-3 måneder) - ASUS Smart Gesture har noen ganger sluttet å virke - Skjermen mister bildet og begynner å flimre med streker i forskjellige farger før den tilslutt blir hvit. Det eneste som hjelper er å lukke skjermen 3-4 ganger og håpe på det beste. Etter det jeg har lest er det et problem med maskinene at skjermkabelen eller noe "løsner" fra hovedkortet. Maskinen er bra nok for meg (Intel Core i7, 2GHz, 1TB HDD + 244G SSD, 8GB Ram), men jeg syns det er så mye software/hardwarefeil som kommer og går. Ingen av dem er ødeleggende siden de ikke vedvarer. Jeg vurdere å kjøpe ny maskin snart, men bør jeg styre unna ASUS-maskiner eller har jeg bare vært maks uheldig. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 For et par år siden var det en stor undersøkelse på dette. Der kom Asus best ut av alle produsenter, og med ganske god margin når vi snakket om laptop 3-5 år gamle. Jeg har letet etter tilsvarende undersøkelser av nyere dato, men det viser seg å være vanskelig å finne. Så andre produsenter kan kanskje ha tatt igjen forspranget til Asus, men at Asus skulle ha blitt noe dårligere siden den gang tviler jeg litt på. Det høres ut som du har vært uheldig... Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 ASUS er normalt sett svært godt bygde maskiner. Jeg husker også den undersøkelsen Gabri3L henviser til, og det er også mitt syn etter å ha eid en rekke ASUS maskiner. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Har sikkert hatt ørten maskiner fra ASUS og generelt sett lite problemer. Det samme gjelder alle komponenter fra ASUS. Så jeg er fornøyd med ASUS-produkter Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Jeg har hatt Asus V1V i rundt 6 år, har kun byttet batteri og oppgradert til SSD disk. Byttet cpu fra P8400 til T9600 og maskinen funger problemfritt med samme vifte. Det jeg merker med nye maskiner, har prøvd, er at Asus kopierer Apple på utsende og vanskeligheten å oppgradere. Derfor styrer jeg unna å oppgradere laptop, er frusterende med T4 skruer og vanskelig å bytte batteri. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Tror nok bare du har vært uheldig med din. Har en 5 år gammel Asus laptop som fungerer fint i dag. Foreldrene mine har og hversin nyere Asus laptop og de er storfornøyd. Men Windows 10 drivere til mitt trådløse nettverkskort klarer de ikke å få ut.. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Jeg har hatt en ASUS-maskin de siste 2-3 årene (ASUS S56C) og den har fungert ganske greit, men det har vært noen problemer som har kommet og gått. - Batteriet viste at det var fulladet når det egentlig bare var ca. 20% strøm, og jeg fikk ingen varsling før den slo seg av (skjedde nå og da i 2-3 måneder) - ASUS Smart Gesture har noen ganger sluttet å virke - Skjermen mister bildet og begynner å flimre med streker i forskjellige farger før den tilslutt blir hvit. Det eneste som hjelper er å lukke skjermen 3-4 ganger og håpe på det beste. Etter det jeg har lest er det et problem med maskinene at skjermkabelen eller noe "løsner" fra hovedkortet. Maskinen er bra nok for meg (Intel Core i7, 2GHz, 1TB HDD + 244G SSD, 8GB Ram), men jeg syns det er så mye software/hardwarefeil som kommer og går. Ingen av dem er ødeleggende siden de ikke vedvarer. Jeg vurdere å kjøpe ny maskin snart, men bør jeg styre unna ASUS-maskiner eller har jeg bare vært maks uheldig. 1) Se om det finnes et batterikalibreringsverktøy i bios eller forhåndsinstallert fra Asus. Dette burde fikse biffen. Det som skjer er at maskinen ikke klarer å måle riktig hvor mye strøm som er på batteriet. 3) Det at skjermen mister bildet på den måten er antagelig en løs kabel. Skru opp maskinen og ta ut og inn alle kabler som har med skjermen å gjøre. Bruk gjerne litt trykkluft for å fjerne småpartikler i kontaktene. Skal du kjøpe ny maskin snart er det bare å gå for Asus igjen. Da anbefaler jeg n551. Markedets beste laptop skjerm i prisklassen og fåes med bra specs. Maskinen er i tillegg bygget meget solid og har et bra tastatur. Lenke til kommentar
Helm Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 For et par år siden var det en stor undersøkelse på dette. Jeg husker også den undersøkelsen Gabri3L henviser tilKan noen av dere gi en ledetråd slik at jeg kan finne undersøkelsen? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 For et par år siden var det en stor undersøkelse på dette. Jeg husker også den undersøkelsen Gabri3L henviser tilKan noen av dere gi en ledetråd slik at jeg kan finne undersøkelsen? he he, jeg var redd noen skulle spørre. Hvis man søker på slikt så finner man mest customer satisfaction undersøkelser. Og uten noen stor overraskelse så vinner jo alltid Apple slike undersøkelser. (Den jevne Apple supporter hadde jo skrytt av en forgylt hundebæsj om den hadde Apple logo.) Undersøkelsen(e) jeg henviser til er (om jeg ikke husker feil) basert på et forsikringsselskap i USA som solgte forsikringer på laptop. Og også en undersøkelse fra et firma som faktisk reparerte laptopper. Litt tallmagi må jo til når Apple tar seg av egen support. Litt trist at slike undersøkelser egentlig kun kan fortelle oss hvilken laptop vi skulle kjøpt for 3 år siden. Ellers må man stole på at firmaet driver etter total kvalitets ledelses prinsipper. Skjønt det heller kan jo ikke garantere for korrekt implementering av nye teknologier.. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 (endret) For et par år siden var det en stor undersøkelse på dette. Jeg husker også den undersøkelsen Gabri3L henviser tilKan noen av dere gi en ledetråd slik at jeg kan finne undersøkelsen? Undersøkelsen er noen år gammel, men her er grafene fra den ihvertfall: http://www.engadget.com/2009/11/17/laptop-reliability-survey-asus-and-toshiba-win-hp-fails/ Vil påstå at kvaliteten på asus laptops har falt de siste årene, slik at de nå bare er "på nivå med alle andre maskiner med tilsvarende prislapp". Generelt gir asus ganske greit forhold mellom ytelse/pris/kvalitet. Fant et par relevante linker: Hvor fornøyde forbrukere er med supporten til forskjellige merker: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2452946,00.asp og en analyse som summerer testresultater fra forskjellige bærbare av samme merke og gir en totalsum: http://blog.laptopmag.com/laptop-brand-ratings Merk at asus har falt fra 3. plass i 2014 til 7. plass i 2015. Dette har skjedd pga at asus har fått dårlig score på "support" kategorien, hadde de fått en gjennomsnittlig score på support hadde asus fremdeles vært på 3. plass. Her i Norge er ikke support på asus produkter værre enn på andre merker som bruker infocare - noe som er svært mange merker. Endret 30. august 2015 av OC-Freak 1 Lenke til kommentar
svenal34 Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 asus = bra produkt men dritt kundeservice Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 (endret) Spørs på hvilket land du snakker om. I norge kan du bruke denne grunnregelen: Er servicepartneren infocare er kundeservicen lavmål, dessverre. Asus er ikke værre enn andre som bruker infocare, men ja - infocare er ikke noe firma jeg har mye positivt å si om. Endret 30. august 2015 av OC-Freak Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Jeg har selv 2 stykk ASUS bærbare og har også "ansvar for" 3 andre ASUS pc'er som familien har kjøpt på min anbefaling. Problemfrie alle sammen de siste 5 år. Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Min erfaring er at ASUS er kvalitet. Værste er Acer tho.. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Min erfaring Asus og MSI god kvalitet. Dårligst erfaring med er HP som kan brenne en viss plass Lenke til kommentar
Strato Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Ikke enig i at asus sin laptop kvalitet har sunket. Jeg mener heller at de andre produsentene har begynt å ta seg i sammen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Alle merker har gode og dårlige modeller. Vanskelig å kategorisere et merke kun ut fra en modell man har eid. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Min erfaring er at ASUS er kvalitet. Værste er Acer tho.. Acer har nok blitt bedre i de siste årene Jeg mener heller at de andre produsentene har begynt å ta seg i sammen. Jepp. Lenke til kommentar
Helm Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 (endret) Takk for linker, OC-Freak. Jeg ser at Asus taper mye terreng i år. Jeg har en Asus G750 fra 2014, og det er vel misfornøyde kunder fra 2014 som trekker ned.... Får håpe jeg ikke blir en av dem. Er servicepartneren infocare er kundeservicen lavmål, dessverre. Asus er ikke værre enn andre som bruker infocare, men ja - infocare er ikke noe firma jeg har mye positivt å si om. Jeg har brukt Infocare et par ganger de siste 15 årene og jeg har ikke noe å klage på. Jeg har hverken hørt klager eller skryt på Infocare. Kanskje du har vært uheldig? Dårligst erfaring med er HP som kan brenne en viss plass Jeg har hørt folk klage på elendig kvalitet fra HP i over 20 år. Jeg kan ikke huske å ha hørt et positivt ord om HP noen gang, og jeg husker tilbake til da "PC" var et fremmedord. Men hvis de ER så ille er det rart de har kunder ennå. Endret 30. august 2015 av Helm Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 ^^ Egentlig ikke for alle skoler og sånt i norge får avtaler med dem. Og du har alltid de som kjøper før research Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå