Nickolay Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Hei, nå om dagen kjøpte jeg en i7 prosessor, nytt hovedkort og 16gb ram. For et par månder siden kjøpte jeg et skjermkort. Jeg har en 450Watt strømforsyning og har prøvd en 500watt strømforsyning. Men når jeg starter pcen så begyner alle viftene å gå rundt men helt i starten så sliter prosessor vifta med å starte. Først går den en halv runde så en halv runde så starter den etter ca 5-10sekunder. Kan det ha noe med at strøm forsyninga ikke gir nok strøm? Til slutt starter alt men det står "No Video Input". Har prøvd 2 forskjellige ram kort og 3 forskjellige skjermkort. Har også prøvd 2 forskjellige kabler, på tv og 2 skjermer. Mvh Nickolay Lenke til kommentar
empetre Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Prøv å ta ut RAM (ha kun i 1 brikke), og ta ut skjermkort(ene) og se om den starter da. Prossessoren har innebygd skjermkort, så du får startet uten skjermkort. Hvordan skjermkort er det, forresten? Lenke til kommentar
Nickolay Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 Har prøvd en annen type ram kort 8gb men funket ikke. Jeg har prøvd allerede å ta ut skjermkortet og prøve på den innebygde prosessoren. Det er en Sapphire Radeon R9 280 3GB. Men hvorfor tar det 5sek før vifta starter? kan det være for lite strøm? Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Vel. Maskina skal jo starte både med og uten skjermkort, men tingen er at om du ikke har HDMI, DVI, Displayport eller VGA på Hovedkortet, så vil du ikke få noe skjermbilde hvis skjermkort er ute. Du må naturligvis ha skjermen kobla til hovedkortet hvis det innebygde skjermkortet skal fungere, men starter skal det gjøre uannsett. Lenke til kommentar
Nickolay Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 Hovedkortet har 1 hdmi og 2 VGA. Prøvd dem men de funker ikke. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 ... Men når jeg starter pcen så begyner alle viftene å gå rundt men helt i starten så sliter prosessor vifta med å starte. Først går den en halv runde så en halv runde så starter den etter ca 5-10sekunder. Antagelig ikke noe å bry seg om. Det kan være normalt. Se denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1374804 Lenke til kommentar
Nickolay Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 Men hvorfor kommer det ikke opp noe på skjermen/tven da? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Du får med andre ord ikke opp POST i det hele tatt? Fungerte den gamle strømforsyningen? Har du husket avstandsstykkene mellom kabinettet og hovedkortet? Koblet til riktig alt av strømkabler? Prøvd med kun 1 minnebrikke og flytte den fra spor til spor? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg husket å ha samme problem som deg for noen år tilbake. Da var det BIOS på hovedkortet som ikke støttet CPU, fikk levert tilbake og fikk nytt hovedkort med oppdatert BIOS. Lenke til kommentar
Nickolay Skrevet 31. august 2015 Forfatter Del Skrevet 31. august 2015 Hei, takk for svar fra alle. Har lest i manualen i hovedkortet og har d som d står. Har gjort alt som jeg har alltid hatt og da funket det. En familiemedlem som har drevet med pc mange år skal hjelpe meg. Hvis ikke han finner ut av det så skal jeg kontakte komplett. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 BIOS kan man oppdatere selv, men kommer an på hovedkort. Her vet jeg ikke hvilken hardware TS har, så det å gjette hva som er feil er jeg ikke tilhenger av. Hadde vært konge om TS hadde oppgitt hvilken hardware han har, er så mye lettere å hjelpe da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå