Gå til innhold

Hva bør man velge?

Anbefalte innlegg

Hei! Er ikke sikker på om denne tråden skal være her under høyttalere eller under surroundanlegg, men jeg bare skriver det her!

Jeg har tenkt til å kjøpe en ny høytaler/sterio for soverommet mitt. Det skal ikke være spesielt stort eller dyrt, men likevell ha god lyd. Jeg har sett mye rundt på finn, elkjøp, lefdal og hifi klubben, men det er så utrolig mye å velge mellom. Har litt peiling men blir veldig forvirret av alt utvalget.

Egentlig ser jeg på merker som Geneva, Bowers and Wilkins og Sonos siden jeg synes fra erfaring at disse merkene lager den beste kvaliteten. Jeg har planer om å sette det/de på skrivebordet mitt og da vil jeg helst kunne koble til med Iphone og Mac. Det er her jeg begynner å bli forvirret...hva bør jeg kjøpe

-Bør jeg kjøpe 1 trådløs høyttaler som jeg kan koble til med Bluetooth eller AirPlay

-Bør jeg kjøpe noe stasjonert som ikke trenger å bli ladet opp

-Bør jeg heller kjøpe mindre høyttalere og heller kjøpe flere å lage et anlegg/surround

Håper her at dere har noen erfaringer eller tips som dere kan komme med så jeg kjøper det beste

Budsjettet er på rundt 5000kr

PS: Modeller jeg har sett på hittil er...

-Geneva Model S

-Sonos PLAY:1 

-Sonos PLAY:3

-Sonos PLAY:5

-Bowers and Wilkins MM-1

-Bowers and Wilkins M-1

-Leter også etter surround/anlegg men det er dette jeg har liten erfaring fra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For et soverom, gjør det enkelt; Sonos play 5. Funksjonalitet og kurant lyd bør vel være pri der.

Det er vel ikke mange stedene du ser meg anbefale enkelthøyttalere, men her er det verdt å tenke litt fornuftig, se litt på tester, se på enkelheten i programvare og hvordan enkelt hente musikken fra NAS eller mobil.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Så du mener at 1 Sonos Play 5 er mere enn godt nok for et temmelig lite soverom?

Og at man ikke trenger et surround eller anlegg?

Tar gjerne imot flere meninger ;)

Helt klart. Surround på et lite soverom blir en... merkelig investering. Kommer gjerne litt an på om du aldri får se film i stua, men om du ikke bor på soverommet så ser jeg virkelig ikke nytten. Men altså, jeg kjenner ikke din bosituasjon. Og Sonos Play 5 spiller helt kurant til størrelsen, kanskje du til og med kan finne den brukt. Som her http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=63372978

Edit: En test også http://www.lydogbilde.no/test/hoyttalere/tradlose-multiromshoyttalere/sonos-play5

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Takk! Det du sier høres fornuftig ut.

Men du ville altså heller valgt sonos istedenfor f.eks Geneva model s eller bowers and wilkins mm-1?

Ja, funksjonaliteten er veldig bra i Sonos, god programvare. 

Geneva er ganske overpriset (alt for utseendet) og MM1 har jeg kun hørt en gang for 1,5/2 år siden og husker for dårlig, bortsett fra noe kjedelig bass i de små sakene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...