Gå til innhold

Windows vs android.

Rinohb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har mye infrastruktur knyttet til dine datadingser, så kjøp hva du har lyst på da vel. Har du lyst på noe med Windows, så kjøp en sånn. Det er da tross alt bare en mobil datadings...

Det burde holde i massevis bare å ha lyst på.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Akkurat nå er det ganske spennende å se hva som skjer med Windows Phone. Det blir enten skikkelig braksuksess eller så går det skikkelig dritt. Nye Windows Phone 10 kommer vel i September/Oktober og kan bestemme hva som skjer i mobillandskapet fremover.

Jeg håper det lykkes!!

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Joda er nok bare å kjøpe, men lurte på om det var noe som bedre ann annet på windows enn android... Noen må ha apple for de synes det er best.....

Det vet jeg, da jeg liker Apple best og kjøper ikke annet da det ikke interesserer meg. Men det startet med at jeg hadde lyst på for noen år siden, samme som du nå har lyst på noe med Windows.

Det er tross alt bare du som kan bestemme deg for hva du liker best...

Lenke til kommentar

Joda er nok bare å kjøpe, men lurte på om det var noe som bedre ann annet på windows enn android... Noen må ha apple for de synes det er best.....

De sliter nå skikkelig med app-utvalget enda, store navn som Instagram, snapchat, gmail, og alt av google aps er dårlig på windows phone. Hvis du eide en Nokia for noen år siden med Nokia Belle eller symbian, så kjenner du følelsen. Jeg brukte å si når jeg hadde Nokia N8: Denne mobilen har ikke apps.... Noe som ikke var langt fra sannheten. Kameraet er somregel bedre på Nokia/microsoft mobiler, og kameraappen, og kart-appen er mye bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

1. Sjekk om dine favoritt apper og må ha apper finnes i windows phone store.

2. Sjekk om android utgaven av de appene som mangler kjører under windows10 mobile

Windows 10 mobile kjører allerede nå Android apper, men ikke alle virker og hvis de bruker google play tjenester er det garantert trøbbel. Hva status er når Windows 10 mobile lanseres, trolig i løpet av ett par mnd er uvisst.

Microsoft har også gjordt det enkelt for utviklere å porte iOS apper til Windows Phone, om det blir gjordt er en annen sak. Google f.eks. kommer nok til å holde igjen så lenge de kan, og aktivt motarbeide at deres tjenester virker bra på windows phone. (En ukes tid etter lansering kunne jeg kjøre hangouts.google.com på Edge i windows 10 desktop og mobile, men nå har google sperret for dette)

Det spørs hva slags telefoner du trenger og er vant med å bruke, hvis jeg kun var nysjerrig på windows phone nå ville jeg kjøpt en Lumia 640. Hvis du er av typen som alltid har toppmodellen med de fete funksjonene hadde jeg ventet på windows 10 lanseringen og de telefonene som dukker opp da.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Lumia 640 i mai, og har egentlig likt den godt hele veien. Det eneste problemet jeg ser med plattformen (for mitt bruk) er at noen av appene generelt sett holder dårligere kvalitet enn android-utgavene. Det være seg Spotify, Facebook, etc.

Microsoft-utviklede apper holder generelt svært god kvalitet, men det hjelper så lite.. Det blir nok android på meg igjen neste gang.

Lenke til kommentar

Windows telefoner oppleves som svært raske og enkle i bruk, grei samkjøring med en windows datamaskin også. Ulempen er at app utvalget er dårligere, men ikke minst at appene oppdateres sjeldent og holder lavere kvalitet enn på android telefoner.

Har du ikke noe stort behov på app siden så er windows et vel så godt valg som android.

Lenke til kommentar

Har en Lg g3 nå, tittet litt på 640 xl men da stopper det seg litt når skjerm oppløsningen er 720p "bare".... Er vane med 2k, og utifra android mobil så har 640 ganske svak innmat også. Mulig det ikke spiller noen rolle på windows.

Så at 950xl kommer om par mnd eller så, den ser jo veldig fin ut i specsa.

Er vel generelt ingen apps jeg må ha, blir vanesak og ikke ha de tenker jeg.

Men takker for gode svar her .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Fordi Windows Phone er utviklet for å holde ungene unna ved å ikke ha Snapchat til den......

Kall det gjerne de voksnes telefon.... :rofl:

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Hovedankepunktet er nok app utvalget.

Cortana er nok ganske mye bedre enn Siri, og continuum er en bra start for at man i fremtiden har hele sin PC på mobilen. Koble til ekstern skjerm så har du full PC.

Men så lenge Microsoft og Google ikke kan bli venner, vil Microsoft ikke klare å få over Android apper til Windows 100%.

Lenke til kommentar

Hva er viktigste app som mangler i Windows mobiler som Android har?

Begynner å bli lei av mobiler koster over 5000 kr! De er jo rett og slett overpriset!
Har samsung s4, tenkte på Note 5, men de er jo ikke mye bedre enn Note 4, så jeg skal teste neste nyeste mobil.

Endret av Leif1961
Lenke til kommentar

Du vil merke det når du har eid en WP i noen dager. De fleste WP på finn er sånne, "1 uke gammel - kun åpnet og testet".

Har prøvd meg på WP to ganger selv. Med WP7 og 8. Ble skuffet begge ganger.

Siden google og microsoft er uvenner så har du for eksempel ikke YouTube Appen.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Sony Xperia Z1 i 2 år snart og er vel fornøyd med den.

Begynner å bli litt treg og sær innimellom, men forsåvidt OK.

Batteritiden røk i dass etter oppdatering til Lollipop 5.0

Bestemte meg etterhvert for å kjøpe en Lumia 640 XL Dual SIM, bare for å teste ut WindowsPhone.

Det er en glimrende telefon. Billig, under 2000 kroner.

Apputvalget er, som de fleste sier, dårlig i forhold til Android, men OK for meg.

Jeg trenger ingen telefon som kan koke kaffe...

WindowsPhone er genialt enkelt. Enkelt og greit!

Har også den mest stabile wifi- og mobildata-tilkoblingen jeg har opplevd.

Uhyre stabil i forhold til Android...

Begge systemer har sine fordeler og bakdeler.

Eneste bakdelen med WP er apputvalget, men det kan jo komme seg etterhvert...

Jeg lurte på å kjøpe en Sony Xperia Z3+,

men slik det ser ut nå, så blir Lumia 950 XL Dual SIM, min neste telefon.

Endret av Chutikran
Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av mobiler koster over 5000 kr! De er jo rett og slett overpriset!

...

Helt greit at du ikke ønsker å betale mer enn 5000 for en mobil datadings, men de er ikke overpriset av den grunn. Begrepet "overpriset" betyr noe helt annet enn at du ikke har råd til det eller ikke har lyst til å betale det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De sliter nå skikkelig med app-utvalget enda, store navn som Instagram, snapchat, gmail, og alt av google aps er dårlig på windows phone. Hvis du eide en Nokia for noen år siden med Nokia Belle eller symbian, så kjenner du følelsen. Jeg brukte å si når jeg hadde Nokia N8: Denne mobilen har ikke apps.... Noe som ikke var langt fra sannheten. Kameraet er somregel bedre på Nokia/microsoft mobiler, og kameraappen, og kart-appen er mye bedre.

Tiltredes...!

Lenke til kommentar

Jeg kjøper nok aldri noen android telefon utenom ren Nexus eller eventelt Motorola som er ren android med 2-3 ekstra apper/ekstrafunksjoner levert av motorola.

Alle andre som skal legge sitt eget skall over vanilla android holder jeg meg langt unna, fordelene og alle disse ekstrafunksjonene er ikke verdt ustabilitet og trege oppdateringer av OS'et.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...