Gå til innhold

Trollstigen, en serie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke fotografens feil at de hvite feltene stjeler all oppmerksomhet i V1 og V2.

Min favoritt blir V3 både komposisjonsmessig og annet.

I V4 ville jeg nok ha lyst opp litt under utsiktsbrua for å få litt konturer og ikke omtrent gjengrodd.

Flott lys og komp i V5 der jeg nok ville tatt ytterligere 2 mm. eller så i topp for å bli kvitte den lyse trekantkilen akkurat i hjørnet.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flott serie bilder dette!  Hva er det du ikke rekker over? Ikke bare bilder fra Cuba, men hele fylket er jo representert.

Her var jo alle verdt å kikke på, men synes V3 var interessant, både komposisjonsmessig og måten du presenterer vannet på.

V4 (utsiktsbrua) var også flott. (Snapseed er ikke så ueffent her heller).

Mvh Fredrik

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange år siden jeg var på disse trakter. Ser det har endret seg en del siden da. Fin dokumentasjonsserie. Fra toppen Trollstigen kan du gå opp i Trolltindene fra baksiden. En tur til Bruraskaret tar ca 3 - 4 timer, avhengig av form og kondisjon. (Og en fordel å ikke være høyderedd !, klyving og ikke direkte klatring)

Men tenker at dette er noe du vil greie.

Vennlig hilsen Ragnar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott billedserie av kombinasjonen av vakker natur og moderne arkitektur . Fin etterbehandling med fint lys og fargepalett. Samt et soft uttrykk som kler disse bildene. V 3 blir min favoritt.

Har lastet ned snapseed på mobilen , men der gjør den ikke så stor nytte . Finnes det noen versjon for pc også ?

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Likar dette veldig godt! Flotte linjer der kombinasjonen av natur og arkitektur skaper ein fin kontrast og spenning i bileta. Meget god skarpheit og særs velukka etterbehandling. Veldig bra! :)

Ikke fotografens feil at de hvite feltene stjeler all oppmerksomhet i V1 og V2.

Min favoritt blir V3 både komposisjonsmessig og annet.

I V4 ville jeg nok ha lyst opp litt under utsiktsbrua for å få litt konturer og ikke omtrent gjengrodd.

Flott lys og komp i V5 der jeg nok ville tatt ytterligere 2 mm. eller så i topp for å bli kvitte den lyse trekantkilen akkurat i hjørnet.

Roar

Flott bilde Helene!! Henger meg på Magnar her!!

Hilsen Tove

En flott billedserie dette fra Trollstigen. Bildene er fint komponert, har fine farger/lys og en god skarphet. Veien som snirkler seg oppover fjellsiden er jo et imponerende ingeniør-kunstverk. Har besøkt Trollstigen/Åndalsnes flere ganger og jeg blir like imponert hver gang. Flott formidlet Helene

Mvh Torbjørn

Veldig vakre bilder av moderne arkitektur i flott natur! Har selv aldri besøkt Trollstigen, det tar jo over 6 timer å kjøre dit... Tenker at jeg må få tatt meg en tur dit snart uansett.

Dette var fin informasjon, Helene. Har ikke vært der etter at det ble modernisert.

Selv om inngrepene er store, ser det ut som det hele er utført med nennsomhet.

Flott serie bilder dette!  Hva er det du ikke rekker over? Ikke bare bilder fra Cuba, men hele fylket er jo representert.

Her var jo alle verdt å kikke på, men synes V3 var interessant, både komposisjonsmessig og måten du presenterer vannet på.

V4 (utsiktsbrua) var også flott. (Snapseed er ikke så ueffent her heller).

Mvh Fredrik

Det er mange år siden jeg var på disse trakter. Ser det har endret seg en del siden da. Fin dokumentasjonsserie. Fra toppen Trollstigen kan du gå opp i Trolltindene fra baksiden. En tur til Bruraskaret tar ca 3 - 4 timer, avhengig av form og kondisjon. (Og en fordel å ikke være høyderedd !, klyving og ikke direkte klatring)

Men tenker at dette er noe du vil greie.

Vennlig hilsen Ragnar

Stakkars meg har vært her på kvelden, så vakkert på dagen her egentlig. Du er flink og dyktig Helene! :)

Vennlig hilsen Bahtiyar

Tusen takk for kjempekoselige kommentarer i dag! :) det er flott på Trollstigen, så det er ingen grunn til å ikke ta en tur hit. Kanskje tar jeg en tur til Bruraskaret en gang også, da blir det nok luftige bilder...noe for dere med øydeskrekk! ;)

Lenke til kommentar

Flott billedserie av kombinasjonen av vakker natur og moderne arkitektur . Fin etterbehandling med fint lys og fargepalett. Samt et soft uttrykk som kler disse bildene. V 3 blir min favoritt.

Har lastet ned snapseed på mobilen , men der gjør den ikke så stor nytte . Finnes det noen versjon for pc også ?

Mvh

Alec

Hei Alec! Jeg bruker Snapseed på pad, jeg tror ikke den finnes for pc faktisk. Den er veldig enkel å bruke synes jeg. Hyggelig å høre fra deg :D

Lenke til kommentar

Fin serie som spiller på kontrasten mellom moderne arkitektur og naturen. Du har fått veldig mye fortjent skryt i kommentarene, så jeg skal prøve å komme med noen konstruktive kritiske bemerkninger:

- V1 og V2 er egentlig ganske like. Liker best V2 da det viser helheten og målestokk. Det kunne være en fin inngang til serien.

- V1 er bra, men jeg ville prøvd å gå enda nærmere for å ha enda større fokus på detaljer/refleksjoner. Da ville du fått 2 ulike bilder: et som viser oversikt og et som fokuserer på detaljer.

- V3 er fint. Den tradisjonelle hytten oppe til venstre er en fin detalj.

- V4 var veldig tøft. Trodde ikke det var mulig å ta bilder fra undersiden. Men kult at du prøvde, det resulterte i et kult og uvanlig bilde.

- Tanken med V5 er vel å vise den flotte naturen rundt. Det er fint, men det hadde også vært fint å inkludere et bilde av det man ser fra utsikten i V4 og det som har gitt navn til serien, nemlig selve Trollstigen :)

Lenke til kommentar

Fin serie som spiller på kontrasten mellom moderne arkitektur og naturen. Du har fått veldig mye fortjent skryt i kommentarene, så jeg skal prøve å komme med noen konstruktive kritiske bemerkninger:

- V1 og V2 er egentlig ganske like. Liker best V2 da det viser helheten og målestokk. Det kunne være en fin inngang til serien.

- V1 er bra, men jeg ville prøvd å gå enda nærmere for å ha enda større fokus på detaljer/refleksjoner. Da ville du fått 2 ulike bilder: et som viser oversikt og et som fokuserer på detaljer.

- V3 er fint. Den tradisjonelle hytten oppe til venstre er en fin detalj.

- V4 var veldig tøft. Trodde ikke det var mulig å ta bilder fra undersiden. Men kult at du prøvde, det resulterte i et kult og uvanlig bilde.

- Tanken med V5 er vel å vise den flotte naturen rundt. Det er fint, men det hadde også vært fint å inkludere et bilde av det man ser fra utsikten i V4 og det som har gitt navn til serien, nemlig selve Trollstigen :)

Hei Mikael! For å ta det siste først, så er V5 faktisk noe av det du ser fra V4 ;) var i tvil om jeg skulle ta med V5 egentlig. En kan ta bilder fra undersiden av akkurat denne platformen, men de andre som står lenger borte hadde jeg ikke villet prøve meg på for å si det sånn. ;)

Er enig i at V1 og V2 er litt like, jeg burde greid meg med en av dem....men det er så vanskelig å velge! ;)

Tusen takk for utfyllende ig skikkelig tilbakemelding! Setter pris på det! :)

Litt utfordrende å ta bilder av slike turisatraksjoner, uten at de blir som alle andres. En vil jo gjerne være litt annerledes. ;)

Lenke til kommentar

Flotte bilder fra Trollstigen. Liker spesielt V2 og V5, mye på grunn av redigeringen.

Synes det ligner litt på effekten i Topaz Adjust.

Mvh. Rolf

Hei Rolf!  Bildene var litt triste i utgangspunktet, tatt i skygge på kvelden, så jeg tenkte å gjøre noe ekstra ut av det.  Derfor lekte jeg meg litt på Snapseed og syntes det ble litt artigere da.  Jeg vet ikke hva Topaz Adjust er for noe, men du har sikkert rett ;)

Lenke til kommentar

Et bilde der du evner å drar nysgjerrigheten min lenger en vanlig. En kombinasjon som drar helhetene opp til et spenstig nivå. mvh Ibn

Åhh! Så flott kommentar! :wee:

Før jeg begynte med foto har jeg alltid tenkt at et foto er et foto, men det er det jo ikke. Det er utrolige muligheter en har å boltre seg i i dagens digitale verden.  Det er utrolig moro!  Jeg har nesten helt sluttet å se på TV jeg nå, gøyere å sitte med bildene. ;)

Ha en flott dag videre! :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...