TechWoman Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Hvilken er best? Har dere erfaringer? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 (endret) Har ikke erfaringer, men jeg får inntrykk av at OPPO er en kvalitetsleverandør med fokus på toppmodeller. Mens Huawei er mer enn "mye for pengene" produsent som gjerne inngår en del kompromisser for å holde prisen nede. Noe du f.eks ser på kameraene. Oppo er kjent for bra kamera i toppklassen, mens Huawei har et kamera man ikke kan skryte så veldig av. Ikke det at det er ubrukelig, men det har sine klare begrensninger. Hvis prisen er den samme ville jeg helt klart ha satset på Oppo. Men det er som sagt mine inntrykk og ikke noe jeg har erfaring med. Endret 30. august 2015 av medlem-169651 Lenke til kommentar
riConCio Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Eg har hatt Oppo find 7 i ett godt år og var veldig godt fornøyd med byggekvalitet, rask lading og god skjerm. men fy faen så mye irriterende det var med den. F.eks så var menyknappen rett under spaceknappen så du ramlet ut hver gang du skrev en melding. Kameraet var det eg hadde størst forhåpning til, men det var helt tragisk dårlig, den funksjonen som du skulle ha 50mpix var useless. Så begynte den å slå seg av og henge seg opp i ett sett. batteriet gikk raskt å lade opp, men det gikk jamen fort å tømme det også. Etterhvert slo den seg av hvert femte min og det ble så mye til slutt at det ble en gledens dag når den ramlet i betongen og knuste. Kjøpte Huawei P8 lite og er uber fornøyd. Endret 8. september 2015 av riConCio Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Har Oppo Find 7 selv. Veldig fornøyd. Som en annen sier, har samme inntrykk om at Oppo fokuserer på kvalitet, mens Huawei tenker billig/mest for pengene. Ihvertfall, så er Find 7 en god telefon. Må dog sies at etterfølgeren Find 9 trolig kommer sent i 2016. Find 7 er dog sist jeg sjekket utrolig billig (sjekk europe.oppostyle.com). Telefonen tåler sinnsykt mye, er bygget godt. Har verdens raskeste ladetid på mobiltelefoner (du vil aldri leve uten når du først har prøvd). Jeg har QFD-versjonen (den beste skjermytelsen mtp. farger og kontrast etc.). Støtter stabil Cyanogenmod 12 (Lollipop). Kameraet er skikkelig bra. Alt i alt veldig god telefon. Ulempen er at batteriet tappes fort (til gjengeld lader det veldig mye på bare få minutter). Programvaren var en ulempe i begynnelsen, men Oppo har skjerpet seg litt, og i tillegg har du stabil Cyanogenmod-build tilgjengelig. Angående hjem-knappen som det klages over. Ja, det er irriterende (jeg foretrekker fysiske knapper). Men det er vel slik på alle telefoner (forruten de med fysisk hjem-knapp som f.eks. samsung). Jeg anbefaler Find 7, uten at jeg har prøvd eller har mye kjennskap til Honor 7. Videre anbefaler jeg å bytte til Cyanogenmod (bedre OS, bedre batteritid). I tillegg anbefaler jeg å ha på den medfølgende skjermbeskyttelsen og gjerne kjøpe en reserve. Selv om den tåler mye så tåler den ikke alt. EDIT: Honor 7 er jo 1 år nyere så det sier seg selv at den vil ha litt oppdatert maskinvare. Det er dog en prisforskjell på rundt 5-600 kr. Kjøper du Oppo Find 7a så er prisforskjellen på rundt en tusenlapp. EDIT 2: Hmm, ser ut til at Find 7 og 7a er utsolgt. Vet ikke om det kommer flere inn på lager eller om du kan få det fra et annet sted. Det tyder veldig på at vi får Find 9 snart, slik som alle ryktene har hevdet. Spennende. Prisen på Find 9 skal visstnok være lik Find 7, og det tilsvarer prisen til Honor 7 så vidt jeg vet. Endret 8. september 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Hvis du vil se på flere telefoner er Motorola Moto X Play rundt samme prisklasse - den har en android UI som er lite modifisert. Bra kamera i lyse omgivelser (ikke allverden i mørke omgivelser dessverre), grei batteristørrelse og midt på treet CPU/GPU. Ellers har jeg gode erfaringer med honor 6, men har ikke testet honor 7. Lenke til kommentar
TechWoman Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 Har Oppo Find 7 selv. Veldig fornøyd. Som en annen sier, har samme inntrykk om at Oppo fokuserer på kvalitet, mens Huawei tenker billig/mest for pengene. Ihvertfall, så er Find 7 en god telefon. Må dog sies at etterfølgeren Find 9 trolig kommer sent i 2016. Find 7 er dog sist jeg sjekket utrolig billig (sjekk europe.oppostyle.com). Telefonen tåler sinnsykt mye, er bygget godt. Har verdens raskeste ladetid på mobiltelefoner (du vil aldri leve uten når du først har prøvd). Jeg har QFD-versjonen (den beste skjermytelsen mtp. farger og kontrast etc.). Støtter stabil Cyanogenmod 12 (Lollipop). Kameraet er skikkelig bra. Alt i alt veldig god telefon. Ulempen er at batteriet tappes fort (til gjengeld lader det veldig mye på bare få minutter). Programvaren var en ulempe i begynnelsen, men Oppo har skjerpet seg litt, og i tillegg har du stabil Cyanogenmod-build tilgjengelig. Angående hjem-knappen som det klages over. Ja, det er irriterende (jeg foretrekker fysiske knapper). Men det er vel slik på alle telefoner (forruten de med fysisk hjem-knapp som f.eks. samsung). Jeg anbefaler Find 7, uten at jeg har prøvd eller har mye kjennskap til Honor 7. Videre anbefaler jeg å bytte til Cyanogenmod (bedre OS, bedre batteritid). I tillegg anbefaler jeg å ha på den medfølgende skjermbeskyttelsen og gjerne kjøpe en reserve. Selv om den tåler mye så tåler den ikke alt. EDIT: Honor 7 er jo 1 år nyere så det sier seg selv at den vil ha litt oppdatert maskinvare. Det er dog en prisforskjell på rundt 5-600 kr. Kjøper du Oppo Find 7a så er prisforskjellen på rundt en tusenlapp. EDIT 2: Hmm, ser ut til at Find 7 og 7a er utsolgt. Vet ikke om det kommer flere inn på lager eller om du kan få det fra et annet sted. Det tyder veldig på at vi får Find 9 snart, slik som alle ryktene har hevdet. Spennende. Prisen på Find 9 skal visstnok være lik Find 7, og det tilsvarer prisen til Honor 7 så vidt jeg vet. Ja, jeg har fulgt med en stund nå og det har ikke kommet nye på lager.. har sett litt på andre sider, men alle virker litt sketchy, så jeg er usikker på om jeg tør.. imidlertidig har de honor 7 på komplett.no, så det frister litt mer! Har også begynt å tenke på huawei p8.. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Ja, jeg har fulgt med en stund nå og det har ikke kommet nye på lager.. har sett litt på andre sider, men alle virker litt sketchy, så jeg er usikker på om jeg tør.. imidlertidig har de honor 7 på komplett.no, så det frister litt mer! Har også begynt å tenke på huawei p8..Ja, jeg ville ikke ha handlet utenom Oppostyle. Før du bestemmer deg må du ihvertfall lese tester: GSMArena: Huawei Honor 7 review GSMArena: Huawei P8 review Huawei har ihvertfall bedre batteritid enn Find 7. Og om du kan vente et uvisst antall uker (måneder?) så er ihvertfall Find 9 trolig en god kandidat. I Juni ryktes det om at enheten var i operatørtesting (carrier testing) og at det derfor trolig ikke burde være så lenge til lansering. Tips: GSMArena er også etter min mening desidert best mtp. info om enhetsspesifikasjoner og sammenligning. Hmm...: http://www.gsmarena.com/oppo_find_9_tipped_to_launch_on_september_19-news-13796.php Endret 9. september 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
riConCio Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Har Oppo Find 7 selv. Veldig fornøyd. Som en annen sier, har samme inntrykk om at Oppo fokuserer på kvalitet, mens Huawei tenker billig/mest for pengene. Ihvertfall, så er Find 7 en god telefon. Må dog sies at etterfølgeren Find 9 trolig kommer sent i 2016. Find 7 er dog sist jeg sjekket utrolig billig (sjekk europe.oppostyle.com). Telefonen tåler sinnsykt mye, er bygget godt. Har verdens raskeste ladetid på mobiltelefoner (du vil aldri leve uten når du først har prøvd). Jeg har QFD-versjonen (den beste skjermytelsen mtp. farger og kontrast etc.). Støtter stabil Cyanogenmod 12 (Lollipop). Kameraet er skikkelig bra. Alt i alt veldig god telefon. Ulempen er at batteriet tappes fort (til gjengeld lader det veldig mye på bare få minutter). Programvaren var en ulempe i begynnelsen, men Oppo har skjerpet seg litt, og i tillegg har du stabil Cyanogenmod-build tilgjengelig. Angående hjem-knappen som det klages over. Ja, det er irriterende (jeg foretrekker fysiske knapper). Men det er vel slik på alle telefoner (forruten de med fysisk hjem-knapp som f.eks. samsung). Jeg anbefaler Find 7, uten at jeg har prøvd eller har mye kjennskap til Honor 7. Videre anbefaler jeg å bytte til Cyanogenmod (bedre OS, bedre batteritid). I tillegg anbefaler jeg å ha på den medfølgende skjermbeskyttelsen og gjerne kjøpe en reserve. Selv om den tåler mye så tåler den ikke alt. EDIT: Honor 7 er jo 1 år nyere så det sier seg selv at den vil ha litt oppdatert maskinvare. Det er dog en prisforskjell på rundt 5-600 kr. Kjøper du Oppo Find 7a så er prisforskjellen på rundt en tusenlapp. EDIT 2: Hmm, ser ut til at Find 7 og 7a er utsolgt. Vet ikke om det kommer flere inn på lager eller om du kan få det fra et annet sted. Det tyder veldig på at vi får Find 9 snart, slik som alle ryktene har hevdet. Spennende. Prisen på Find 9 skal visstnok være lik Find 7, og det tilsvarer prisen til Honor 7 så vidt jeg vet. Først og fremst når det kommer til prisen så betalte eg (kanskje uvitende og dum som eg er) nærmere 5000 for min etter avgift til DHL og moms. Siden den gang så har den norske kronen svekket seg brutalt mot pund, euro og dollar, så at Find 7a og Find 7 og evt Find 9 ligger på samme prisnivå som Honor 7 det ser eg som helt urealistisk. Har kjøpt meg en P8 lite (Huawei), den har løst hjemknapp problemet som eg har irritert meg grønn på med Find 7 på den enkle måten at du må dra bittelitt opp fra bunnen for å få frem hjemknappen. Det gjør at en aldri trykker på hjemknappen uten at en vil. Er uenig med at kameraet er noe fantastisk, mer middelmådig vil eg si. Det som er fantastisk er byggekvalitet, batterilading og skjerm... alt det er 10 av 10. Resten er middelmådig minus.. Batteriladedelen savner eg, men når en 15000 ma batteribank koster et par hundrelapper så betyr ikkje det med ladingen så mye lenger. Men dersom Find 9 er noe nytt og fantastisk som eg trodde Find 7 var så kan det godt være eg går for den selv om den blir dyr. For øyeblikket klarer eg meg med noe billig frå Kina som funker i massevis... Selv om den har null kulhetsfaktor.. Endret 9. september 2015 av riConCio Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Først og fremst når det kommer til prisen så betalte eg (kanskje uvitende og dum som eg er) nærmere 5000 for min etter avgift til DHL og moms. Siden den gang så har den norske kronen svekket seg brutalt mot pund, euro og dollar, så at Find 7a og Find 7 og evt Find 9 ligger på samme prisnivå som Honor 7 det ser eg som helt urealistisk. Har kjøpt meg en P8 lite (Huawei), den har løst hjemknapp problemet som eg har irritert meg grønn på med Find 7 på den enkle måten at du må dra bittelitt opp fra bunnen for å få frem hjemknappen. Det gjør at en aldri trykker på hjemknappen uten at en vil. Er uenig med at kameraet er noe fantastisk, mer middelmådig vil eg si. Det som er fantastisk er byggekvalitet, batterilading og skjerm... alt det er 10 av 10. Resten er middelmådig minus.. Batteriladedelen savner eg, men når en 15000 ma batteribank koster et par hundrelapper så betyr ikkje det med ladingen så mye lenger. Men dersom Find 9 er noe nytt og fantastisk som eg trodde Find 7 var så kan det godt være eg går for den selv om den blir dyr. For øyeblikket klarer eg meg med noe billig frå Kina som funker i massevis... Selv om den har null kulhetsfaktor.. Jeg betalte heller ikke det som den ligger for nå (kom vel på 4100-4400 kr). Prisen har endret seg siden det, så når jeg sier Find 9 vil ha samme pris som Find 7 så gjelder det selvsagt lanseringspris. Ang. pris på Honor 7 så ser jeg nå at det var ganske annerledes, jeg tok informasjonen fra en side som oppga prisen i euro, og derfor formulerte jeg det som en usikkerhet (antagelse) da jeg ikke hadde bekreftet dette selv. At Find 9 koster mer enn Honor 7 er det derfor ingen tvil om etter å ha skjekket priser. Men så er Find av et helt annet kaliber, så det sier seg selv. Sier du at kameraet til Find 7 er middelmådig? Javel? Deg om det. Jeg er dog enig i at Find 9 bør ha bedre batteritid, tiden vil vise. Hvis Oppo setter i et stort batteri og fortsetter som de har gjort den siste tiden så vil trolig neste Find bli en verdig etterkommer. Endret 9. september 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
riConCio Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Først og fremst når det kommer til prisen så betalte eg (kanskje uvitende og dum som eg er) nærmere 5000 for min etter avgift til DHL og moms. Siden den gang så har den norske kronen svekket seg brutalt mot pund, euro og dollar, så at Find 7a og Find 7 og evt Find 9 ligger på samme prisnivå som Honor 7 det ser eg som helt urealistisk. Har kjøpt meg en P8 lite (Huawei), den har løst hjemknapp problemet som eg har irritert meg grønn på med Find 7 på den enkle måten at du må dra bittelitt opp fra bunnen for å få frem hjemknappen. Det gjør at en aldri trykker på hjemknappen uten at en vil. Er uenig med at kameraet er noe fantastisk, mer middelmådig vil eg si. Det som er fantastisk er byggekvalitet, batterilading og skjerm... alt det er 10 av 10. Resten er middelmådig minus.. Batteriladedelen savner eg, men når en 15000 ma batteribank koster et par hundrelapper så betyr ikkje det med ladingen så mye lenger. Men dersom Find 9 er noe nytt og fantastisk som eg trodde Find 7 var så kan det godt være eg går for den selv om den blir dyr. For øyeblikket klarer eg meg med noe billig frå Kina som funker i massevis... Selv om den har null kulhetsfaktor.. Jeg betalte heller ikke det som den ligger for nå (kom vel på 4100-4400 kr). Prisen har endret seg siden det, så når jeg sier Find 9 vil ha samme pris som Find 7 så gjelder det selvsagt lanseringspris. Ang. pris på Honor 7 så ser jeg nå at det var ganske annerledes, jeg tok informasjonen fra en side som oppga prisen i euro, og derfor formulerte jeg det som en usikkerhet (antagelse) da jeg ikke hadde bekreftet dette selv. At Find 9 koster mer enn Honor 7 er det derfor ingen tvil om etter å ha skjekket priser. Men så er Find av et helt annet kaliber, så det sier seg selv. Sier du at kameraet til Find 7 er middelmådig? Javel? Deg om det. Jeg er dog enig i at Find 9 bør ha bedre batteritid, tiden vil vise. Hvis Oppo setter i et stort batteri og fortsetter som de har gjort den siste tiden så vil trolig neste Find bli en verdig etterkommer. Det var f.eks en funksjon der med at du skulle få bilder på 50 mpix eller noe sånt.. husker ikkje helt. tenkte det måtte være bra, men det viste seg at for at den funksjonen skulle fungere så måtte mobilen stå helt i ro og motivet kunne heller ikkje bevege seg. hvor ofte skjer det liksom... konemor har en htc m8 og kameraet på den er vel heller middelmådig med sine "superpiksler" men sleit med å matche hennes bilder. sammelignet bilder tatt med en sony z3 så var det bare å pakke sammen. men som sagt så var det mye bra med den og, men batteri, kamera og den forbanna hjemknappen gjorde sitt til at savnet ikkje akkurat er påtrengende.. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Det var f.eks en funksjon der med at du skulle få bilder på 50 mpix eller noe sånt.. husker ikkje helt. tenkte det måtte være bra, men det viste seg at for at den funksjonen skulle fungere så måtte mobilen stå helt i ro og motivet kunne heller ikkje bevege seg. hvor ofte skjer det liksom... konemor har en htc m8 og kameraet på den er vel heller middelmådig med sine "superpiksler" men sleit med å matche hennes bilder. sammelignet bilder tatt med en sony z3 så var det bare å pakke sammen. men som sagt så var det mye bra med den og, men batteri, kamera og den forbanna hjemknappen gjorde sitt til at savnet ikkje akkurat er påtrengende.. Meh, hvem bryr seg om 50 MP... Vanligvis betyr høyere pikseltall dårligere bildekvalitet, fordi dette reduserer pikselstørrelsen, så du skal være glad det ikke var nativ 50 MP kamera. Hver av pikslene ville da tatt inn mindre lys, som resulterer i dårligere bildekvalitet. Jeg lurer på om du har lurt deg borti instillinger som reduserer bildekvaliteten, fordi kameraet på Find 7 er faktisk ganske bra. Ikke best, men ganske bra. Lenke til kommentar
riConCio Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Det var f.eks en funksjon der med at du skulle få bilder på 50 mpix eller noe sånt.. husker ikkje helt. tenkte det måtte være bra, men det viste seg at for at den funksjonen skulle fungere så måtte mobilen stå helt i ro og motivet kunne heller ikkje bevege seg. hvor ofte skjer det liksom... konemor har en htc m8 og kameraet på den er vel heller middelmådig med sine "superpiksler" men sleit med å matche hennes bilder. sammelignet bilder tatt med en sony z3 så var det bare å pakke sammen. men som sagt så var det mye bra med den og, men batteri, kamera og den forbanna hjemknappen gjorde sitt til at savnet ikkje akkurat er påtrengende.. Meh, hvem bryr seg om 50 MP... Vanligvis betyr høyere pikseltall dårligere bildekvalitet, fordi dette reduserer pikselstørrelsen, så du skal være glad det ikke var nativ 50 MP kamera. Hver av pikslene ville da tatt inn mindre lys, som resulterer i dårligere bildekvalitet. Jeg lurer på om du har lurt deg borti instillinger som reduserer bildekvaliteten, fordi kameraet på Find 7 er faktisk ganske bra. Ikke best, men ganske bra. altså den funksjonen var sånn at den tok en del bilder oppå hverandre av et motiv så tilsammen skulle de bli 50mpix. Noe som forøvrig finnes på andre mobiler og. eg sier ikkje at kameraet er sucky sucky, men når eg fulgte med i forumet så fikk eg inntrykk av at dette her var kameratelefon nummer en. prøvde på forskjellige funksjoner og fikk bra bilder på noen motiv og relativt dårlig på andre. så det kan ha vært noe med forventningene. det som var mest skuffende var alle bugsene som de ikkje klarte å fikse på laaang tid. og en annen ting som er stress med oppo er at alt må bestilles på oppostyle. hadde tenkt å kjøpe meg et cover, men det som eg ville ha var ikkje på lager. da det endelig kom så ble det ikkje noe av det. liker å bare stikke innom elkjøp og kjøpe det som mangler. men når Find 9 kommer og den ser knall ut og den ikkje koster det samme som en Iphone så ser eg ikkje bort fra at den blir bestilt. Ser for meg at de har lært noe av feilene som oppsto i Find 7. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 (endret) altså den funksjonen var sånn at den tok en del bilder oppå hverandre av et motiv så tilsammen skulle de bli 50mpix. Noe som forøvrig finnes på andre mobiler og. eg sier ikkje at kameraet er sucky sucky, men når eg fulgte med i forumet så fikk eg inntrykk av at dette her var kameratelefon nummer en. prøvde på forskjellige funksjoner og fikk bra bilder på noen motiv og relativt dårlig på andre. så det kan ha vært noe med forventningene. det som var mest skuffende var alle bugsene som de ikkje klarte å fikse på laaang tid. og en annen ting som er stress med oppo er at alt må bestilles på oppostyle. hadde tenkt å kjøpe meg et cover, men det som eg ville ha var ikkje på lager. da det endelig kom så ble det ikkje noe av det. liker å bare stikke innom elkjøp og kjøpe det som mangler. men når Find 9 kommer og den ser knall ut og den ikkje koster det samme som en Iphone så ser eg ikkje bort fra at den blir bestilt. Ser for meg at de har lært noe av feilene som oppsto i Find 7. Mhm, det vet jeg. Poenget var at hvis jeg hadde blitt fortalt at Find 7 hadde 50 MP kamera hadde jeg sett på det som en grunn til skepsis, fordi det mest sannsynlig hadde betydd dårlig bildekvalitet. Som sagt, for å ta gode bilder må man jo instillinger samsvare. Ikke det at jeg er ekspertfotograf. Jepp, programvaren var kanskje en av de største skuffelsene. Det har blitt bedre, jeg sitter igjen med inntrykket av at de er mye bedre rustet nå. Men vi må jo bare se om det viser seg å stemme. Endret 11. september 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
riConCio Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 altså den funksjonen var sånn at den tok en del bilder oppå hverandre av et motiv så tilsammen skulle de bli 50mpix. Noe som forøvrig finnes på andre mobiler og. eg sier ikkje at kameraet er sucky sucky, men når eg fulgte med i forumet så fikk eg inntrykk av at dette her var kameratelefon nummer en. prøvde på forskjellige funksjoner og fikk bra bilder på noen motiv og relativt dårlig på andre. så det kan ha vært noe med forventningene. det som var mest skuffende var alle bugsene som de ikkje klarte å fikse på laaang tid. og en annen ting som er stress med oppo er at alt må bestilles på oppostyle. hadde tenkt å kjøpe meg et cover, men det som eg ville ha var ikkje på lager. da det endelig kom så ble det ikkje noe av det. liker å bare stikke innom elkjøp og kjøpe det som mangler. men når Find 9 kommer og den ser knall ut og den ikkje koster det samme som en Iphone så ser eg ikkje bort fra at den blir bestilt. Ser for meg at de har lært noe av feilene som oppsto i Find 7. Mhm, det vet jeg. Poenget var at hvis jeg hadde blitt fortalt at Find 7 hadde 50 MP kamera hadde jeg sett på det som en grunn til skepsis, fordi det mest sannsynlig hadde betydd dårlig bildekvalitet. Som sagt, for å ta gode bilder må man jo instillinger samsvare. Ikke det at jeg er ekspertfotograf. Jepp, programvaren var kanskje en av de største skuffelsene. Det har blitt bedre, jeg sitter igjen med inntrykket av at de er mye bedre rustet nå. Men vi må jo bare se om det viser seg å stemme. Find 9 den kommer jo når den kommer, men alt det de har kommet med i mellomtiden fra oppo fabrikken har ikkje vært noe sånn breathtaking. Håper ikkje de går i den "om å gjøre å lage verdens tynneste mobil" fellen. Synest det har vært en trend fra Kina å lage det så tynt som mulig uten at eg helt skjønner poenget med det. Er det så tynt så må man ha på noe skikkelig polstring. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Støtter stabil Cyanogenmod 12 (Lollipop). Kameraet er skikkelig bra. Alt i alt veldig god telefon. Ulempen er at batteriet tappes fort (til gjengeld lader det veldig mye på bare få minutter). EDIT: Honor 7 er jo 1 år nyere så det sier seg selv at den vil ha litt oppdatert maskinvare. Det er dog en prisforskjell på rundt 5-600 kr. Kjøper du Oppo Find 7a så er prisforskjellen på rundt en tusenlapp. Antar man må roote for å innstallere CM. Det frister lite, mtp at det er en del apper som ikke støtter root. Hva er ankepunktene mot Oppo sitt Android skall? Hva er rask tapping av batteri? Får tlf for 2600,- inkl frakt her. Med moms og dhl-gebyr blir det totalt ca 3500,- som er vel samme pris som Honor 6. https://oppostyle.com/find-7-reloaded Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 (endret) Antar man må roote for å innstallere CM. Det frister lite, mtp at det er en del apper som ikke støtter root. Hva er ankepunktene mot Oppo sitt Android skall? Hva er rask tapping av batteri? Får tlf for 2600,- inkl frakt her. Med moms og dhl-gebyr blir det totalt ca 3500,- som er vel samme pris som Honor 6. https://oppostyle.com/find-7-reloaded Sorry for sent svar, har vært lite aktiv på forumet den siste tiden. Tror ikke man må roote for å installere CM. Har heller ikke testet Oppo sitt nyeste OS. Men det skal ifølge hva jeg har lest være mye bedre enn v1, også på batteriforbruket. Oppo vil også tilby her ren Android (med noen få tilleggsfunksjoner som f.eks. gestures), noe som er bra. Så man får valget mellom ColorOS og (nesten) stock Android. Altså, batteritappingen kommer veldig an på hvor mye du bruker den. Du kan ha den med deg i 2 dager om du bruker den minimalt, eller du kan tappe batteriet på bare et par timer med surfing, video etc. Jeg vil påstå at du vil måtte lade den hver dag. Til gjengjeld så lader den sinnsykt raskt, og det er grunnen til at jeg kan leve med batteriet, selv om jeg virkelig håper de forbedrer dette punktet i neste modell. Kanskje de fører Find 7 litt lenger nå siden Find 9 er utsatt til neste år (pga. problemene Qualcomm hadde med Snapdragon 810). Et godt alternativ er Oppo R7 Plus med 4100 mAh batteri, noe som skal sikre mye bedre batteritid iforhold til Find 7. Det virker som en skikkelig solid modell. Kameraet på denne er dog bob-bob i sammenligning. Maskinvaren er heller ikke top-end. Endret 9. november 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå