Gå til innhold

iPad air 3 og iPad pro


uggy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Er avansert bruker av iPad selv på jobb. Vurderer å gå fra iPad mini til Air pga skjermstørrelse til split screen, men den er gigantisk, så da bir Pro lite sannsynlig når den er enda større igjen. 

Lenke til kommentar

Jeg har redigert en post hvor en bruker beskyldte en annen for trolling. Man er ikke et troll bare fordi man er uenig i noe en måtte mene selv. Det er ikke ønskelig at man diskuterer om noen er et troll i tråden da dette fører til unødvendig persondiskusjon. Vennligst unngå dette videre. Det er derfor bedre å bruke "Rapporter"-knappen slikt at slikt blir luket ut fra tråden.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Kan jeg bare låne denne tråden til et kjapt spørsmål?

 

Vet/tror dere iPad Air 2 kommer til å gå ned i pris når Pro kommer på markedet?

Kommer vell ikke til å skje før iPad air 3 dukker opp.

Blir vell annonsert på neste keynote som er i oktober. 

 

Kommer kanskje ut samtidig som iPad Pro, eller før. 

Så den går sikkert ned i pris når iPad pro dukker opp på markedet, men det er pga Air3, ikke Pro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ikke vær for sikker på at det kommer noen Air 3 i år. Apple stappet A8 i mini 4, selv om Air 2 har raskere A8X. Det indikerer at de er fornøyd med hastigheter, noe de også har rett til å være. Tviler litt på at de vil kannibalisere Pro-salget

Lenke til kommentar

Litt delte meninger her.

 

Men har Apple altså noe i Oktober også?

Ser iPad Air ble annonsert 22. Oktober 2013 og Air 2 16. Oktober 2014. Så da kan det vel komme en, men som dere sier så kom jo iPad Pro nå.

 

iPad Mini kommer jo vanligvis også i Oktober, men nå kom jo 4. generasjon sammen med iPad Pro.

 

Blir litt lenge å vente på at det kanskje kommer ny, så føler for å bare gå for Air 2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Må også huske på at iPad Pro begrenser hva slags oppdateringer som faktisk kan komme i iPad Air 3. 

-Kameraet på den er samme som i dagens Air 2 (såvidt jeg vet), så ikke noe der

-Oppløsningen er justert opp for skjermstørrelsen men har samme PPI, så ikke noe endring der. 

-På innmatsiden kan det være noe. Air 2 har A8X, 6s(+) A9, Pro A9X. RAM-messig har Air 2 2GB, samme has 6s(+), mens Pro har 4GB. Kan alltids komme en Air 3 med f.eks 3GB RAM og A9, men synes som sagt det er merkelig om det skulle skje mtp Mini 4 sine specs. Riktignok er det tydelig at Apple ikke liker Mini lenger, men Air 2 og Mini 4 drar samme apps på samme skjermoppløsning, så...

-Hadde Air 3 med penn kommet hadde jeg kjøpt tvert, men så jævlig kannibalisering har jeg iallefall ingen tro på (bare håp om). 

 

Så min logikk er at Apple planla dette for årevis siden. Air 2 med skikkelig oppdatering i fjor for at den skulle vare et par år. Mini 3 i fjor for ikke å kannibalisere Air 2. Mini 4 i år fordi den neppe kannibaliserer Pro, men Air 3 til neste år fordi den kannibaliserer Pro i år. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...