Gå til innhold

Folkevandringen til Europa og ordbruken mot de som prøver å stoppe den


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Når noen sier at de som er for å ta inn flyktninger "ikke bor der flyktninger bor" så tolker ikke jeg det slik at det er en terskel. Om det bor dobbelt så mange flyktninger et sted enn et annet, så bør da de etnisk norske som bor på førstnevnte sted være mer skeptisk enn de som bor på sistnevnte sted. Nå bruker vi 'muslimer' og 'flyktninger' om hverandre, det virker litt tvilsomt.

 

En annen ting som ikke rimer med hypotesen er at, hvis man ser bort fra FRP, så er det Høyres velgere som er mest motvillig til å ta inn flyktninger. Flyktninger bor som regel ikke i de peneste strøkene, av åpenbare grunner. Der er derimot Høyre-velgere godt representert. Man skulle derfor tro at Høyre-velgere var generelt positive til å ta inn flyktninger, fordi de sannsynligvis har mindre kontakt med flyktninger enn f.eks. SV-velgere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når noen sier at de som er for å ta inn flyktninger "ikke bor der flyktninger bor" så tolker ikke jeg det slik at det er en terskel. Om det bor dobbelt så mange flyktninger et sted enn et annet, så bør da de etnisk norske som bor på førstnevnte sted være mer skeptisk enn de som bor på sistnevnte sted. Nå bruker vi 'muslimer' og 'flyktninger' om hverandre, det virker litt tvilsomt.

Grunnen til at man sier det, er fordi innvandringen har ført til flere innvandrerområder med ca 30 - 40% muslimer. Det man sier er at de som er positive til høy asylinnvandring, burde leve i de områdene de skaper.

 

Det som er hyklersk er at de som er positive til innvandring flytter ut når andelen muslimer blir for høy. Det de ønsker er en symbolsk muslimsk venn, de ønsker ikke å bo i et muslimsk område. Istedenfor så lar de fattige nordmenn, få bo i områder som de ikke ønsker å bo.

 

En annen ting som ikke rimer med hypotesen er at, hvis man ser bort fra FRP, så er det Høyres velgere som er mest motvillig til å ta inn flyktninger. Flyktninger bor som regel ikke i de peneste strøkene, av åpenbare grunner. Der er derimot Høyre-velgere godt representert. Man skulle derfor tro at Høyre-velgere var generelt positive til å ta inn flyktninger, fordi de sannsynligvis har mindre kontakt med flyktninger enn f.eks. SV-velgere.

Nå sier jeg ikke at alle som er kritisk til dagens innvandring bor i innvandrerområder. Det jeg sier er at nordmenn som bor i nærheten av innvandrerområder blir mer innvandrerkritiske.

 

Det betyr at hvis du hadde plassert høyrefolka på vestkanten i Groruddalen, så hadde de blitt mer innvandrerkritiske enn i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For det første så er ikke FRP et rent innvandrerkritisk parti. 

Nei, det stemmer det.

 

- De er også i mot at klima-endringene og derav globaloppvarming er menneskeskapte

http://www.dagbladet.no/2015/04/29/nyheter/global_oppvarming/politikk/siv_jensen/38920529/

 

 

- De mener også at de kan bruke en langt større andel av oljefondet uten at det fører til inflasjon 

http://www.tv2.no/a/2898638

 

-  De bruker også rasebiologi til å karakterisere mennesker på en måte som ikke har blitt gjort siden 1945 i dette landet

http://www.tv2.no/a/3503827

 

Jeg har til forskjellige tider studert alle disse fagfeltene i forskjellige perioder i livet mitt og jeg må rett og slett si at Frp har maltraktert alle fagfelt jeg har vært innom. Fagene ovenfor er kjemi, økonomi og biologi. 

Endret av Bjørn-Ove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...