kond Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Hei, Min Asus t300la med Windows 10 sluttet plutselig å fungere. Skjermen er som den skal, men verken tastaturet, berøringsskjermen og usb-porten funker. Tror kanskje en av usb portene er blitt deaktivert eller avinstallert. Hvordan kan jeg få pcen til å fungere igjen? Vanskelig med f.eks systemoppretting når jeg ikke kommer inn på PCen. Håper noen vet noe pm dette. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Du kan vel laste ned Win10 og re-installere manuelt. Mister alt på maskinen din da .. https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows10 Lenke til kommentar
kond Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Takk for svar. Men problemet er at siden verken tastaturet eller berøringsskjermen reagerer, så kan jeg ikke styre hva som skjer på PCen. Dermed får jeg ikke til å re-innstallere. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 (endret) Funker ingenting under POST heller? Kommer du inn i BIOS? Fant dette i manualen How can I boot to DOS using my USB drive or ODD? Refer to the following steps: a. Restart your Notebook PC and enter BIOS by pressing F2 on your keyboard. b. Go to Boot > Launch CSM > Enabled. c. Go to the Security menu then set Secure Boot Control to Disabled. d. Press F10 to save changes and exit BIOS. e. Press and hold ESC to launch boot menu when your Notebook PC restarts. Endret 29. august 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
coffeeh Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Kommer du deg inn i bios? (ettersom det er en asus - vanligvis holde inne F2 eller Delete under oppstart av maskinen)Hvis det fungerer, og du kan navigere i bios, så vet du ihvertfall at det er i windows feilen ligger (sannsynligvis en driver som har gått til h*lvete..), og da kan du reinstallere windows fra minnepenn eller lignende fra bios Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Hvis du starter maskinen og tvangsavslutter den 3 ganger vil maskinen automatisk starte opp i oppstartsalternativer hvor du kan tilbakestille PC etc... Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Hvis du starter maskinen og tvangsavslutter den 3 ganger vil maskinen automatisk starte opp i oppstartsalternativer hvor du kan tilbakestille PC etc... Jepp, eller TS kan også starte opp fra installasjonsmedie og velge avanserte alternativer eller noe sånt og derved komme inn i systemgjenoppretting Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Hei. Jeg forstod ikke helt det først du skrev, for du hadde skrevet både hverken først også hadde du skrevet komma etter tastaturet, så da ble det litt vanskelig og forstå, men det ser ut som det ble riktig på den andre posten din. Men uannsett. Hva gjorde du før dette oppstod? Brukte du bare PC`en og plutselig ble den sånn, eller gjorde du noe rart med den? Problemet her er jo at Tastaturet ikke fungerer og dermed kommer han hverken inni noe Recovery mode eller BIOS, så her må det være noe rart som har skjedd. Dette vil jeg tro har noe med maskinvaren å gjøre og ikke programvare relatert, men det du KAN prøve, hvis du har mulighet, er å koble på et eksternt tastatur. Ja. I USB Porten før du slår på PC`en, så ser du hva som da skjer. Normaltsett skal det da detektere tastaturet og du skal kunne komme deg inni BIOS iallefall. Hvis dette ikke fungerer, så spørs det om du må levere inn PC`en altså. Lykke til iallefall. Lenke til kommentar
kond Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 Tusen takk for hjelpen! Etter å ha tvangssluttet pcen flere ganger, er nå både tastatur, skjerm og usb-port i orden. Eneste problemet nå er at pekeflaten (musen) ikke fungerer. Under enhetsbehandling står det en gul trekant ved siden av denne enheten. Vet dere hvordan dette kan fikses? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Det er en driver som er kuken, ligger en ny til Win 10 på hjemmesiden til Asus. http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Apps_for_Win10/SmartGesture/SmartGesture_Win10_64_VER406.zip Lenke til kommentar
kond Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 Tusen takk! Nå virker musen som den skal. Har derimot fått et nytt lite problem. Prøver å koble til en ipad til pcen gjennom usb-kabel, men ser ikke ut som at pcen reagerer i det hele tatt. Under usb i enhetsbehandling står ikke ipad oppført selv om den er koblet i. Har lastet ned riktig driver og prøvd å re-innstallere flere ganger uten resultat. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Kjøp noe med Android Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå