d4sh Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Investerte 14 lapper i denne til studiestart. http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651s-156-4k/cat-p/c/p10630078 Bruker Realtek HD audio manager som jeg fikk fra multicoms driverside. Bruker Windows 7 pro 64-bit. Har sjekket om hodetelefonene er ødelagt, fungerer fint med telefonen. Lyden fungerer fint fra høyttalerne på maskinen. Når jeg kobler til hodetelefoner registrerer datamaskinen at jeg kobler til hodetelefoner, den spør meg om jeg kobler de til og jeg svarer ja. Men det kommer ingen lyd fra hodetelefonene når jeg prøver å bruke de. De fungerte med maskinen når jeg fikk den. Så fungerte de etter at jeg startet pc på nytt. Nå fungerer de ikke i det hele tatt.Når jeg går inn på Realtek HD Audio manager under Devices kommer det ikke opp noe mer enn vanlig "speakers", selv om jeg får opp meldingene "you just unplugged a device from the audio jack" og "You just plugged a device into the audio jack" med medfølgende Realtek popup hvor jeg svarer på om det var hodetelefoner jeg plugget inn. Kontaktet Multicom og de foreslo å prøve å bruke Soundblaster Cinema som de hadde i optional mappen på deres driverside. Jeg avinstallerte Realtek HD Audio manager, installerte soundblaster cinema. Da fungerte lyden i hodetelefonene en stund. Når jeg starter soundblaster Cinema får jeg opp feilmeldingen "The current selected audio device is disabled, not present, not supported by the application, or has unplugged jack connections. Do you want to select another audio device now?" Svarer jeg ja får jeg "There is no supported audio device available." Kan dere hjelpe med dette? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Hmm, avinstaller det du har av audio drivere og deretter forsøk å installer Realtek Audio driveren først og deretter SB Cinema. Lenke til kommentar
d4sh Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 Skal vi se Det ser ut som en High Definition audio device driver ligger inne i win 7 som blir installert automatisk. Jeg avinstallerte begge programmene, avinstallerte driveren, installerte først Realtek Audio programmet og deretter soundblaster. Uten å starte pcen på nytt. Lyden i hodetelefonene fungerte i 3-4 timer! Men så sluttet de etter at jeg gikk fra pcen og den gikk i dvalemodus. Veldig merkelig feil. Soundblaster gir fortsatt feilmeldingen som før. Har søkt litt rundt og ser ut som fler har problemer med wipndows 7 og realtek audio drivere. Denne personen løste problemet ved å kjøpe seg et annet lydkort! Dette kan da ikke være en løsning jeg må ta i bruk på en splitter ny pc fra multicom?? http://www.eightforums.com/sound-audio/49547-no-sound-speaker-headphones-cant-find-any-errors-2.html Lenke til kommentar
d4sh Skrevet 31. august 2015 Forfatter Del Skrevet 31. august 2015 Multicom har jo avertert i annonsen med Sound Blaster X-FI MB3 Audio med 5.1ch audio støtte- Stereo høyttalere- SubwooferHvorfor er ikke dette programmet med i drivernedlastingene? På hjemmesiden til creative koster det 30 dollar? http://software.store.creative.com/p/software/sound-blaster-x-fi-mb3 Jeg fant en gratisversjon her: http://www.freewarefiles.com/Creative-Sound-Blaster-X-Fi-Audio-Driver-Win-7_program_58835.html men når jeg prøver å installere får jeg opp feilmeldingen "Setup is unable to detect a supported product on your system. Please ensure that your product is properly installed before running this setup program." kan det være at lydkortet ikke sitter skikkelig festet inne i pcen? Lenke til kommentar
d4sh Skrevet 31. august 2015 Forfatter Del Skrevet 31. august 2015 Kan å oppgradere til windows 10 være en løsning? Er skeptisk til windows 10 pga overvåkningen fra microsoft. For noe tull dette er altså, er jo totalt avhengig av hodetelefoner når det er bærbar pc! Kanskje jeg bør heve kjøpet istedet og skaffe en annen pc. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Multicom har jo avertert i annonsen med Sound Blaster X-FI MB3 Audio med 5.1ch audio støtte- Stereo høyttalere - Subwoofer Hvorfor er ikke dette programmet med i drivernedlastingene? Det må du nesten spørre Multicom om. Generelt sett bør du snakke med dem om alt dette. Be om en ordentlig løsning, ellers får du reklamere på pc-en og gå den veien. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Jeg fant en gratisversjon her: http://www.freewarefiles.com/Creative-Sound-Blaster-X-Fi-Audio-Driver-Win-7_program_58835.html men når jeg prøver å installere får jeg opp feilmeldingen "Setup is unable to detect a supported product on your system. Please ensure that your product is properly installed before running this setup program." kan det være at lydkortet ikke sitter skikkelig festet inne i pcen? Enten er den ikke laget for lydkortet eller den trenger prerequisites som en fungerende realtek driver. Men som nevnt, fortsett å vær i dialog med Multicom til de finner en løsning. Lenke til kommentar
d4sh Skrevet 1. september 2015 Forfatter Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Har allerede skrevet det til de Imsvale! :=) Har ikke fått noe mer svar etter de spurte om jeg kunne installere soundblaster cinema for 3 dager siden. Har vel sendt de en 3 mailer etter det. Takker for hjelp så langt. Her er siste mail jeg sendte. "Dere kan ikke bare slutte å svare og ignorere problemet. Dere er forpliktet ovenfor kundene deres til å selge fungerende varer. Ellers har jeg ifølge forbrukerkjøpsloven rett til å heve varen og kreve erstatning for tapte utgifter pga mangelen, jamfør forbrukerkjøpsloven § 32. Dette er noe ordentlig tull altså multicom, jeg er totalt avhengig av hodetelefoner når det er en bærbar gaming pc. Dere må oppdatere annonsen deres og skrive at realtek driverne fungerer ikke i Windows 7." EDIT Oppgraderte til Windows 10. Mye freshere enn jeg trodde. Installerte windows 10 driveren herfra. Fortsatt ikke noe lyd fra hodetelefoner. Realtek programmet registrerer at jeg kobler til hodetelefoner i jacken, men kan ikke velge headphones under "Manage audio devices", kan bare deaktivere "speakers". Endret 1. september 2015 av d4sh Lenke til kommentar
d4sh Skrevet 14. september 2015 Forfatter Del Skrevet 14. september 2015 SEMI Løst : Avinstallerte realtek driverne og lot windows 10 installere standard lyd-driverne sine. Da dukket det opp en ekstra lydutgang på "playback devices", dvs maskinen har jo også en S/PDIF digital utgang i tilegg til vanlig hodetelefon jack. Der FUNGERER hodetelefoner! Vanlig hodetelefon jack fungerer fortsatt ikke men nå kan jeg bruke maskinen til alle formål jeg skal bruke. Fikk også link til SBX studio av multicom sin support men det programmet sier fortsatt "Setup is unable to detect a supported product on your system". Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Hei. Hvis du ikke har prøvd det enda, så kan du prøve å BARE installere Lydkortdriverne. Altså ikke noe lydprogrammer eller noen ting. Du installerer da Driverne igjennom Device Manager, se om dette kanskje fungerer. Hvis det fortsatt ikke fungerer med Jack. Tja. Kanskje det er noe galt med Jacken da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå