3k Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Vurderer å kjøpe Nokia 6600 (http://www.amobil.no/art.php?artikkelid=3435) Den har jo en mp3 spiller, denne er visst mono. Noen som har hørt på mp3 fra den som kan si om lyden er akseptabel? Er lyden grei liksom? På forhånd, takk Lenke til kommentar
molna Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Nei, den har ikke MP3-spiller. Er MP3 så viktig så velger du selvsagt en annen mobil i stedet. NGage, 3300 eller SX1. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Du kan laste ned MP3spiller, men det koster... Lenke til kommentar
Morten HS Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 men man kan spille av Mp3 filer på den! Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Uten å laste ned et 3.-parts program? Lenke til kommentar
3k Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Hmm, forsto d sånn jeg :/ Tror i hvert fall at den kan SPILLE AV musikk/mp3 ... ? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Nei, den kan ikke spille av MP3 filer uten ekstra programvare. MEN, hvis du overfører en mp3 med Nokia Data Suite, blir den automatisk konvertert til WAV. I praksis er kvalitetet den samme. Men uansett, 6600 er absolutt ingen musikkavspiller. Lenke til kommentar
germ Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Men uansett, 6600 er absolutt ingen musikkavspiller. Hva mener du med dette? Er det ikke god lyd, eller hva er det som er galt med å bruke den som mp3-spiller? Med 3djepartsprog selvfølgelig.. (Kan vi legge det dødt nå forresten??!? Lenke til kommentar
3k Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 https://prisguiden.no/vis_produkt.php...id=9376&id=4629 Hva mener han her a? hehe Kan noen fortelle meg hva som gjør at alle sier at man ikke kan spille av mp3? Er den for dårlig på det området eller hva er det?! Har d noe me programvare eller hva?! seriøst... Lenke til kommentar
lmopheim Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 For det første: Du trenger ikke 3.parts programvare for å spille av mp3-filer. Har du mp3-filer på PC'en, overfører du disse til telefonen ved hjelp av Nokia Data Suite. Under overføringen blir filene automatisk konvertert til wav-filer med omtrent samme størrelse og lydkvalitet som mp3. Lydkvaliteten blir jo ikke all verden over telefonens høyttaler. Har ikke prøvd med headset. Lenke til kommentar
3k Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Hehe, jaok Men, Vennligst si i fra hvis noen har hørt "musikk" (mp3) fra 6600 over headset (handsfree) Regner med at lyden over headsettet er bedre enn høytaleren da... hehe Lenke til kommentar
germ Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Ja kan ikke noen med telefonen berette (som det heter) om lydkvalitet osv, over hodetelefon. Hvordan er det å bruke som en mp3-spiller rett og slett. Hvem pokker er det som bruker høyttaleren til dette? Lenke til kommentar
molna Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 6600 støtter ikke stereo lyd, det er det som er pointet. Ergo er ikke 6600 særlig egnet til hverken MP3 eller andre mudikk-formater. Lenke til kommentar
3k Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Hehe visste at den ikke var stereo da, TIL DEM SOM HAR HØRT MUSIKK FRA DEN OVER HEADSET ER LYDEN UAKSEPTABEL, AKESPTABEL ELLER HELT JÆVLIG? CA "KBPS" ???? DET SIER SEG SELV AT JEG IKKE KOMMER TIL Å BRUKE HØYTALER FUNKSJONEN PÅ DEN TIL VANLIG... DEN ER SIKKERT IKKE BRA TIL DET... Var bare dette jeg lurte på ikke alle andre opplysninger som dere har kommet me Hehe men takker for svar. Lenke til kommentar
3k Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Ikke noe svar å få nei Hehe Lenke til kommentar
Chigu Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Under overføringen blir filene automatisk konvertert til wav-filer med omtrent samme størrelse og lydkvalitet som mp3. Huff og huff! Sånn går det når fjortisgenerasjonen tar over "fagpraten" og forholder seg til begreper de overhode ikke har innsikt i. Det du sier er så feil som det bare går an å få det. Dette ble rett og slett ekstremt morsomt da 3k begynte å måle lydkvalitet i kbps. Chigu Endret 13. november 2003 av Chigu Lenke til kommentar
germ Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Under overføringen blir filene automatisk konvertert til wav-filer med omtrent samme størrelse og lydkvalitet som mp3. Huff og huff! Sånn går det når fjortisgenerasjonen tar over "fagpraten" og forholder seg til begreper de overhode ikke har innsikt i. Det du sier er så feil som det bare går an å få det. Dette ble rett og slett ekstremt morsomt da 3k begynte å måle lydkvalitet i kbps. Chigu hold heller kjeft hvis du ikke har noe mer informativt å komme med! Man skal ikke høre hva man sier men forstå hva men mener! *grin* Endret 13. november 2003 av germ Lenke til kommentar
jazzen Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 hvis du er ute etter en bra mob med mp3 spiller er det vel ikke noe annet å gjøre enn å annbefale p8/900.. Etter min mening suveren lyd med headsett (mye bedre enn endel av de mp3spillerene jeg har testet).. telefonen koster litt da, men det er verdt det !! Lenke til kommentar
germ Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Takker for et informativt innspill! *grin* Har du også hatt sjansen til å høre på 6600? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Huff og huff! Sånn går det når fjortisgenerasjonen tar over "fagpraten" og forholder seg til begreper de overhode ikke har innsikt i. Det du sier er så feil som det bare går an å få det. Dette ble rett og slett ekstremt morsomt da 3k begynte å måle lydkvalitet i kbps. Den eneste fjortisen her må jo være deg. Det er ingenting feil i innlegget til lmopheim, som jeg antar du "hånte" siden det var det du siterte. Det er altså komprimerte wav filer det er snakk om hvis du ikke skjønte det. Forresten, at filstørrelsen er omtrent lik er litt feil tror jeg. Etter det jeg kan huske var størrelsen på wav filene ca halvparten av mp3 filene. Og det er heller ikke noe særlig galt av 3K å spør om sammenligning i form av kbps. Det gir en fin pekepinn - bedre enn "bra kvalitet" eller "dårlig kvalitet" ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg