Rolf Kristensen Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Kålsommerfugl Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Vakkert med den kurvede formen på planten, som får det til å se ut som det er tyngden av sommerfuglen som gjør det. Og kanskje er det slik.. Flott nærbilde, med en viss mykhet i uttrykket. Bruker du vanlig optikk, eller optikk beregnet for macro? Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Flott fanget Rolf, stilig med hvit kålsommerfugl på gul blomst og med svart/grønn bakgrunn God helg ! Leif Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Kjæææææmpekult med bøyen i den gule blomsten, ser ut som en tung sommerfugl! Kanskje den har forspist seg? Vakkert bilde du! Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Er jo bare å ta av seg hatten for et slikt flott macro bilde! Hadde vært interessant å vite hva slags optikk du bruker på disse bildene dine. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 Mange takk til dere alle sammen for de hyggelige kommentarene ! Til Trond Olav og Fredrik: Til litt "store" insekter som Sommerfugler og Libeller o.l. som er ganske vare og vanskelige å komme tett på, bruker jeg en 70-300 Tamron telezom, så jeg kan holde en avstand på en ca drøy meter.. Til små insekter som det går an å komme tett på, bruker jeg ett, 105 mm Sigma Makro-objektiv. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Foretrekker visst gule blomster framfor kål denne. Står seg fint med godt lys og skarphet mot mørk bakgrunn. Detaljene er det ingenting å si på. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg