Gå til innhold

Salg\ verdivurdering av pc

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge en komplett pc med skjerm, tastatur, mus og alt, men jeg er litt usikker på prisen jeg bør la den gå for. Så jeg er lurer på om jeg kan få litt flere til å se på den og evt dele litt tanker om pris.

Jeg har et nestent strøkent Thermaltake armor LCS Super tower (nypris 2400,-) og har installert en H100 kjøler i det. Har en Benq 120Hz skjerm (nypris 3000,-) et STRIKE 5 tastatur (nypris rundt 1400,- ?).
Av specs for pc'en så har jeg:
Hovedkort: Asus P9X79 WS, 2011-socket.

GPU: Gainward GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA

CPU: Intel i7-3820 (3,6GHz Quad, 10MB cache)

Minne: Patriot Intel Extreme 2x8 GB 1866MHz
HDD\ SSD: 2TB + 750GB HDD og 120GB Intel 330 Series SSD + 80GB Intel (litt usikker på typen).

Strøm: 1000W strømforsyning.

Jeg har sikkert glemt et par småting, men dere ser vel sånn ca. standarden. Så spørsmålet mitt er egentlig, hva synes dere dette er verdt?

Takker på forhånd for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg gir 4000 kr for pcen

hvilken strømforsyning er det

Chieftec A-135 Series 1000W om det hjelper? :)

Har fått et tilbud på 5000 for den, men jeg er rett og slett litt usikker på hva jeg bør ta for den, spesielt med tanke på skjerm og kabinett.

Lenke til kommentar

Dersom du vil selge alt samlet vil du nesten i praksis kun få en symbolsk sum for skjermen, og tastaturet så og si gir du bort. Du vil nesten garantert tjene mer på å selge dem separat.

Hvilken strømforsyning som står i er litt viktig i forhold til å skulle gjette pris. Om det er en billig versjon blir den nesten verdiløs. Men et anerkjent merke/modell vil trekke opp for hele maskinen.

80GB SSD'en er også verdiløs nå. Napp den ut og sett den i en eldre laptop for en grei boost der.

PSU kan i beste fall karakteriseres som "middels", ihvertfall andre modeller i A-135 serien, så jeg tviler på den trekker opp ihvertfall.

Maskinen ellers er jo dessverre med den "lobotomerte" 3820 prosessoren. Jeg vil tippe den yter omtrent som en 3770 bare med 40 PCIe lanes som er veldig greit for SLI og andre utvidelseskort. Men litt trist å se at du bare har brukt 2 av dens 4 minnekanaler. :p

Men mye av dette munner jo da ut i at det er en veldig grei maskin som vil fungere bra nå, men også klar for videre oppgraderinger, med kanskje flere skjermkort eller en bedre CPU i fremtiden. 3820 bør man få ihvertfall 1000Kr for på finn.no.

Summa summarum, jeg mener du skal greit får 5000+ for bare maskinen, og kanskje en 500-1000 for skjermen, og en 500 lapp for tastaturet kanskje.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du vil selge alt samlet vil du nesten i praksis kun få en symbolsk sum for skjermen, og tastaturet så og si gir du bort. Du vil nesten garantert tjene mer på å selge dem separat.

Hvilken strømforsyning som står i er litt viktig i forhold til å skulle gjette pris. Om det er en billig versjon blir den nesten verdiløs. Men et anerkjent merke/modell vil trekke opp for hele maskinen.

80GB SSD'en er også verdiløs nå. Napp den ut og sett den i en eldre laptop for en grei boost der.

PSU kan i beste fall karakteriseres som "middels", ihvertfall andre modeller i A-135 serien, så jeg tviler på den trekker opp ihvertfall.

Maskinen ellers er jo dessverre med den "lobotomerte" 3820 prosessoren. Jeg vil tippe den yter omtrent som en 3770 bare med 40 PCIe lanes som er veldig greit for SLI og andre utvidelseskort. Men litt trist å se at du bare har brukt 2 av dens 4 minnekanaler. :p

Men mye av dette munner jo da ut i at det er en veldig grei maskin som vil fungere bra nå, men også klar for videre oppgraderinger, med kanskje flere skjermkort eller en bedre CPU i fremtiden. 3820 bør man få ihvertfall 1000Kr for på finn.no.

Summa summarum, jeg mener du skal greit får 5000+ for bare maskinen, og kanskje en 500-1000 for skjermen, og en 500 lapp for tastaturet kanskje.

Takker for godt og utfyllende svar. Jeg kan vel si meg enig beskrivelsene dine av delene, og når jeg ser hva du skriver av summer så høres det ikke så galt ut i forhold til hva jeg har tenkt selv. Jeg la ut en annonse på finn med en pris på 7000,- med tanke på litt pruting, og det godt å se at jeg kanskje ikke er helt på jordet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...