Gå til innhold

Ny 3Dmark-03 Patch(340)

Robin B

Anbefalte innlegg

http://www.futuremark.com/download/

Patch Driver 3DMarks GT1 GT2 GT3 GT4

GeForce FX 5950 Ultra 330 52.16 6412 205.7 46.6 37 37.3

GeForce FX 5950 Ultra 333 52.16 5538 205 39.6 33.1 26.3

Radeon 9800 XT 330 3.8 6435 209.7 45.4 38.6 36.3

Radeon 9800 XT 333 3.8 6436 210.5 45.4 38.6 36.3

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=8952

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra ikke Futuremark folka er så korupte at de hadde tilatt dette ved litt smøring fra Nvidia, for det er vel ikke usansynlig at Nvidia har prøvd seg på det og om de ikke lærer av juksingen. Håper Nvidia tar seg sammen. Produktene deres har alltid fungert bra... vil ikke at de skal lide samme skjebne som 3dfx

Lenke til kommentar
Bra ikke Futuremark folka er så korupte at de hadde tilatt dette ved litt smøring fra Nvidia, for det er vel ikke usansynlig at Nvidia har prøvd seg på det og om de ikke lærer av juksingen. Håper Nvidia tar seg sammen. Produktene deres har alltid fungert bra... vil ikke at de skal lide samme skjebne som 3dfx

Hva får deg til å tro at ikke Futuremark er "korrupte"?

Lenke til kommentar

Jeg avventer screenshots jeg... Hvis ikke jeg klarer å se dårligere kvalitet på NVidia sine (og jeg mener DÅRLIGERE, ikke bare annerledes), så er det totalt uinteressant med denne patchen. Optimaliseringer man ikke kan se forskjell til originalen fra er da ikke noe å sutre over.

Lenke til kommentar
Jeg avventer screenshots jeg... Hvis ikke jeg klarer å se dårligere kvalitet på NVidia sine (og jeg mener DÅRLIGERE, ikke bare annerledes), så er det totalt uinteressant med denne patchen. Optimaliseringer man ikke kan se forskjell til originalen fra er da ikke noe å sutre over.

Har du ikke sett Tomshardware sine screenshots? Der ser du tydelig hvor mye bedre ATI er på bildekvalitet. Feks ved testen av 52xx driverne..

Selv har jeg Nvidia kort for øyeblikket og jeg klager selvom det går raskere og jeg ser minimalt med forskjell.

Lenke til kommentar

Så du mener at det er helt greit at Nvidia bryter retningslinjene Futuremark har satt for 3DMark03 så lenge optimaliseringene ikke går åpenbart utover bilde kvaliteten?

Lenke til kommentar

Har du ikke sett Tomshardware sine screenshots? Der ser du tydelig hvor mye bedre ATI er på bildekvalitet. Feks ved testen av 52xx driverne..

Selv har jeg Nvidia kort for øyeblikket og jeg klager selvom det går raskere og jeg ser minimalt med forskjell.

Nå snakker jeg om 3dmark sammenlikningen. Spill er mer relevant, men jeg kan ikke se at noe galt er gjort HVIS det uansett ser likt ut i 3dmark. Kommer nok noen tester de nærmeste dagene på dette, så får vi se. Det optimaliseres for de aller fleste spill, både fra spillprodusent og skjermkortprodusent, og dermed blir 3dmark mindre og mindre relevant når de står på den beinharde linjen de nå gjør...

Lenke til kommentar
Mistapi: jeg mener ingenting om 3dmark. Jeg gir blanke i det.

Poenget er jo at hvis nvidia "jukser" i 3DM er det ingenting i veien for at de kan gjøre det samme i andre applikasjoner/spill. Da begynner ting å bli styggere...

Både Ati, NVidia, SiS er tatt for "juksing" i 3dmark OG spill. Man er rett og slett nødt til å se det fra spill til spill og dømme de etter hva som kommer. Skal du boikotte så vil du snart sitte med et kort som ikke støtter 3d akselerasjon.

Lenke til kommentar
Både Ati, NVidia, SiS er tatt for "juksing" i 3dmark OG spill. Man er rett og slett nødt til å se det fra spill til spill og dømme de etter hva som kommer. Skal du boikotte så vil du snart sitte med et kort som ikke støtter 3d akselerasjon.

Ja hvem husker ikke sitasjonen for 2år siden? Da ATI jukset og satte ned bildekvaliteten på alle spill som var bygget på Q3 motoren.. Etter så mye pepper som de har fått så gjør de nok ikke det igjen..

Så hvorfor skal det da nesten være akkseptert av deg når Nvidia gjør det samme?

Det værste er at de har gjort det flere ganger nå.

Lenke til kommentar

Ati jukset ikke med spill som bygget på quake3 motoren. Det gjaldt kun quake3. Dette kunne man sjekke ved å rename en fil. Videre er det ikke sånn at alle er like ille på dette området, NVIDIA har vært ordentlige usmakelige i en lengre periode nå! De har dessuten blitt tatt på fersken flere ganger enn jeg kan huske at noen andre er.

Skal man vinne, skal det gjøres realt, Juks og fanteri håper jeg provoserer så mange som mulig

Videre vil jeg si at det er artig å se nvidia eiere forsvare selskapet som jeg mener har svindlet dem (om enn i liten målestokk)

:lol:

Lenke til kommentar

Det ser ut som at folk glemmer en ting,hvist NV gjør det samme i spill for å få opp ytelsen,hva skjer når NV40 er ute??Er det noen som tror at NV vil bruke så mye tid og energi på Nv3x serien??

Stiller meg ganske tvilende til akkurat det siden Fx serien trenger så mye spesiel koding for å fungere greit i kommende titler.

Lenke til kommentar
Det ser ut som at folk glemmer en ting,hvist NV gjør det samme i spill for å få opp ytelsen,hva skjer når NV40 er ute??Er det noen som tror at NV vil bruke så mye tid og energi på Nv3x serien??

NV35 var jo ikke forsinket. Var bare NV30 som var så forsinket at NV35kom like etterpå.. Uansett så er det skuffende ja ,men NV35 var ikke så fryktelig sen at det er noe unormalt.

Lenke til kommentar

Ja hvem husker ikke sitasjonen for 2år siden? Da ATI jukset og satte ned bildekvaliteten på alle spill som var bygget på Q3 motoren.. Etter så mye pepper som de har fått så gjør de nok ikke det igjen..

Så hvorfor skal det da nesten være akkseptert av deg når Nvidia gjør det samme?

Det værste er at de har gjort det flere ganger nå.

3dmark er uinteressant.

Jeg liker ikke juks, men jeg orker ikke klage ræva av meg for noe som har null å si uansett, som f.eks 3dmark. Hvis du har konkrete eksempler på "juks" i spill i siste driverversjoner fra noen av partene så kan vi heller diskutere det.

Tør jeg minne folk på S3 Virge / Voodoo / TNT tiden, da spill så vidt forskjellige ut på forskjellig hardware, men ingen skrek høyt om "JUKS!!! OMG!!!?!!" Folk valgte bare etter lommebok, fps behov eller behov for visuell kvalitet.

I NVidia sitt forsvar er ikke det ikke første gang at et selskap har brukt lang tid på å få skikkelige drivere med tanke på ytelse og kvalitet for en serie med kort. ATi har jo en horribel historikk på dette tidligere, uten at de fikk like mye pepper. Det var bare akseptert at det var snakk om forskjellige markedssegmenter/behov.

Så mitt råd til folk som ser etter skjermkort for tiden er: Kjøp etter ditt behov, sjekk nøytrale reviews med SISTE driverversjon, ligg langt unna sutrete fanboys på forum, og aksepter at hardware fra forskjellige produsenter ikke alltid kan oppføre seg likt. Og IKKE heng deg opp i syntetiske tester som uansett er irrelevante fordi de skiller seg fra spill på mange områder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...