Kazooo Skrevet 29. august 2015 Rapporter Del Skrevet 29. august 2015 Hei, jeg fulgte Apple sine retningslinjer for reinstallering av OSX. 1. Starte opp maskina med cmd+R 2. Diskverktøy 3. Slette disk 4. Reinstallere OSX 5. Logg på med Apple-ID 6. Feilmelding: Objektet er ikke tilgjengelig for lyeblikket. Prøv igjen senere. Det er da snakk om OSX Maverics som ligger innebygget. Maskinen er fra 2013 mener jeg. Jeg overtok den på jobben etter en tidligere kollega og ville reinstallere hele maskinen så den blir "som ny". Hvordan kommer jeg meg rundt dette? Har ikke andre macer jeg kan laste ned OSX fra Apple Store heller... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. august 2015 Rapporter Del Skrevet 29. august 2015 Lurer på om det kan være en melding man får hvis man logger på med en Apple-ID man ikke har kjøpt OSX med. Dermed er den heller ikke "tilgjengelig" for denne kontoen. (Misvisende, men sånn er det av og til.) Bare en gjetning. Geir Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 29. august 2015 Rapporter Del Skrevet 29. august 2015 Har reinstallert en rekke MAC selv og til tider dukker dette problemet opp når man prøver å installere Maskinen på ny via internett, løsningen for min del var å bare bruke diskverktøyet de har, klonet over en fersk installasjon av OSX over til en minnepenn og, gjør så det motsatte på maskinene vi har trøbbel med.. Hva årsaken er temmelig vanskelig og si... Lenke til kommentar
Bumble Noodle Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Anbefaler deg å prøve fra en annen vinkel jeg brukte: 1 Last ned OS X Installerer app fra App Store 2 Få det over på en minne pinne 3 Når du har det kan du gjøre det om til en bootbar installering ved creatinstallmedia For å lage createinstallmedia må du åpne Terminal og slå inn /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app/Contents/Resources/createinstallmedia stort sett det, etter det er det rett fram 1 Lenke til kommentar
Bumble Noodle Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 (endret) . Endret 31. august 2015 av Bumble Noodle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå