Gå til innhold

Mac og iPad "koblet sammen"

Anbefalte innlegg

Alle mine private bilder som jeg har lagret på min nye MacBook Air kommer automatisk opp på min fars iPad. 

Da jeg først startet opp Macen logget jeg inn på iCloud og samme Apple id som hele familien har felles. Da jeg oppdaget at jeg fikk min fars notater og han fikk mine bilder logget jeg umiddelbart ut.  I dag tidlig fikk jeg høre at han fortsatt fikk bildene mine på iPaden sin. Er det noen som kan hjelpe meg og forklare hva jeg kan gjøre?

Det samme har skjedd før, med at han har fått iPhone bildene mine på iPaden sin. Da slo jeg bare av "Min bildestrøm", "iCloud bildebibilotek" og "iCloud-bildedeling". Finner ikke ut hvor du gjør det på Mac.

Endret av julielovise
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Familien har en felles Apple-ID? Vel, det er ikke særlig smart. Lag hver deres, de er tross alt personlige.

Det har jeg innsett nå. Tenkte det var enklere så man slipper å kjøpe apper på nytt :)

Dere kan ha personlige Apple-ID og så lage en familie av dem hvis dere ønsker å få et sted å betale. Men da er fortsatt id'en personlig med alle de fordeler det har.

Når det gjelder problemet ditt så tror jeg neppe du kan fikse det uten å lage personlige Apple-ID.

Lenke til kommentar

Familien har en felles Apple-ID? Vel, det er ikke særlig smart. Lag hver deres, de er tross alt personlige.

Det har jeg innsett nå. Tenkte det var enklere så man slipper å kjøpe apper på nytt :)

Dere kan ha personlige Apple-ID og så lage en familie av dem hvis dere ønsker å få et sted å betale. Men da er fortsatt id'en personlig med alle de fordeler det har.

Når det gjelder problemet ditt så tror jeg neppe du kan fikse det uten å lage personlige Apple-ID.

Okei, den er grei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...