Morgens Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Kan man sende blomster til mannen hvis kona har blitt begravet i stillhet? Eller betyr dette la oss sørge i fred? + Trenger jeg skrive noe utover "kondolerer"? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Jeg synes du skal sende blomster. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Hvis det er sånn at mannen foretrekker stillhet, ville jeg gått til den mannen, og vært stille sammen med han Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 (endret) Jeg synes det er greit å vise omtanke uansett. Hvorfor eller hvordan dette ble gjort i stillhet er nok betydelig her, men spesielt en stund etter dødsfallet så er det fint å tenke på de som viste sin støtte og omsorg. Dette med dødfall er aldri enkelt, men det er verre å sitte med sorgen alene så den bare kan vokse inni deg. Det er derfor mange ønsker å gå tilbake i jobb eller skole, fordi det hjelper å få tankene over på andre ting. Det er derfor det er så synd når folk baksnakker og holder statestikk på hvor mange dager det tok før de var tilbake i hverdagen. Uten at jeg kjenner vedkommende, så sier jeg meg enig, i å sende en tanke. Hadde det vært en nær venn hadde jeg prøvd å tatt h*n med ut for å få tankene over på andre ting for en liten stund. Men jeg får ikke inntrykk av at du er så veldig nær vedkommende, så da blir det kanskje litt unaturlig? Endret 29. august 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Blomster er stillferdige, så det må være lov å sende. At han ikke vil ha stort kalas, er en litt annen ting. Hva du skriver, er ikke så nøye. Bare "Kondolerer", eller en annen vanlig frase, er helt greit. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Takk for innspill. Hun var en pratsom nabo, men uten at jeg kjente de noe særlig utover det hun utleverte uoppfordret jevnlig. Positvt altså... Mannen er jeg bare på "hils" med. Går for sending av blomster! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå