wil Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 jeg har hørt at Mandrake 9.2 ødelegger LG CDrommer, men skjønner ikke hvorfor akkurat denne distroen ødelegger LG Cdrommer og ikke de andre Linux distroene. Noen som har noen meninger om det eller? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Ok, here's status: Nicolas Planel found the origin of the problem. It's the "packet writing support" for cd/dvd burners that was introduced on 15th of August, changelog reading: - 2.4.22-rc2q5. [...] * add packet cdvd support (svetoslav). Ser ut til å være en kernel-patch fra Mandrake-teamet... Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 ok, heldigvis har jeg ikke LG men NEC og Lite on på Fujistuen og Toshiba på Laptoppen. Lenke til kommentar
sim Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Skal du installere Mandrake ? Endret 11. november 2003 av sim Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 vet ikke helt enda, har veldig lyst, fikk Mandrake 9.2 med et blad her om dagen, alle ISOene på en dvd plate, bare å putte den inn å fyre opp. bootbar dvd dere. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Dette kommer av at lg har brukt en lite brukt option i atapi-spesifikasjonen til å laste opp ny firmware, noe som gjør at lg-cdromen tror den skal slette firmwaren når mandrake sjekker cdromene. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Med andre ord destruerer den seg selv. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 ja, hvis jeg skal prøve linux nå snart så står det mellom 2 stykker. Mandrake 9.2 og Fedora Core 1, sistnevnte lasta jeg ned filene til i går. bare å brenne isoene som image å installer dem. mandrake har jeg på en bootbar DVD plate som jeg fikk i et blad (linux format) Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Blir litt avsporing, men kan på det varmeste anbefale gentoo. Regner med du er ganske nybegynner (ikke frekt ment), selvom du har prøvd mange distroer. Jeg er heller ikke spesielt drevet i linux, men med den enkle installasjonsguiden som gentoo har på sine sider blir det hele ufattelig enkelt. Systemet er veldig behagelig å bruke, "alt" fikser seg selv omtrent ;D Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 ja, det kunne vært greit det da, men kanskje like lurt å vente til Gentoo 1.4 kommer? i release Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Gentoo oppdateres med nye pakker ofte hver dag, så å vente på en versjon er lite vits. Er bare å laste ned livecd'en så er du i gang. Resten blir tatt fra nett . Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Dette kommer av at lg har brukt en lite brukt option i atapi-spesifikasjonen til å laste opp ny firmware, noe som gjør at lg-cdromen tror den skal slette firmwaren når mandrake sjekker cdromene. Dette må vel kalles klønete av mandrake temaet, også er det til og med en kernel patch Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Leste du ikke hva du siterte? Klønete av *LG* å misbruke standarden slik at hardwaren ødelegges når standarden *følges*. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Heh, tydeligvis ikke.. Jeg misforstod (leste litt fort), trodde det var mandrake som ikke tok hensyn til standaren. Min feil! Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Det var forsåvidt ikke verdens best formulerte setning du siterte heller, så det kan nesten tilgis Lenke til kommentar
drall Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Gentoo 1.4 kom vel ut for snart et halvt år siden eller noe... Endret 15. november 2003 av drall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå