Gå til innhold

Oppsett av IMAP i Outlook for Altibox - alternative løsninger?

Anbefalte innlegg

Hei

Har brukt Altibox med pop og Outlook. Det har fungert greit med all epost lagret lokalt. Har flere enheter som jeg ønsker å kunne lese epost på og jeg derfor over til imap fra pop. Har relativt mye eposthistorikk og det tar derfor lang tid å synkronisere eposten med Altibox. Har måttet legge en del av eposten ut som egne datafiler i outlook (ikke ønskelig da dette er lokale filer på den enkelte enhet).

De ulike enhetene kjører nå alle Outlook 2013 likevel fungerer det ikke tilfredsstillende:

- Veldig ofte må hele mailbox'en resynkroniseres og det gjør at alle eposter blir gjort til ulest

- De ulike enhetene kjører på ulikt språk, det gjør at epost blir lagret i ulike mapper (feks Sendt vs Sent)

Har flere  epostkontoer i Altibox (og andre konti også) som alle er lagt inn i outlook. Det fremstår som tilfeldig hvor feks et utkast til en epost blir lagret, dvs at når jeg skal prøve å finne den frem igjen må jeg lete gjennom de fleste "Draft" mappene i outlook - helt uavhengig av hvilken konto utkastet ble laget på.

Synes jeg har veldig dårlig kontroll på IMAP ift pop; med pop kan jeg bestemme filnavn, plassering osv, men jeg har ikke funnet noen måter å gjøre dette på med IMAP.

Har snakket med Altibox og de mener at deres eposthåndtering ikke er beregnet på det volumet jeg har. Kan jeg benytte en annen mailhåndtering feks gmail eller hotmail, men likevel benytte Altibox som gateway og epostadresse?

Dette er de hovedproblemstillingene jeg sliter med håper noen kan komme med forslag til gode oppsett av IMAP i Outlook for Altibox, alternativt andre løsninger som gjør at jeg kan håndtere en stor mengde historisk epost sømløst over flere enheter.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...