Snickers-is Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hei! Jeg skal kjøre 2x17" 1280X1024. Hvilket kort vil gi meg best bilde utenom spill, hvilket kort er best på videovisning, hvilket kort har det beste programmet for 2-skjermsløsningen og er ikke 64 mb på matrox-kortene litt lite? MVH Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Kjøp et Ati-kort med DVI og VGA-utgang vel? Ellers blir det vel Matrox. Men de kommer vel kun med VGA? Har ikke sett så mye på dem i det siste :/ Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Matrox Parhelia kaskje? 2xDVI Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Jeg har VGA på begge skjermene så jeg har ikke bruk for DVI. Hvor kraftig bør det være? Hvor mye ram bør det ha? Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hva med et 9600 Pro AIW-kort. Da får du med fjernkontroll og mulighet til tv, radio, og opptak også: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Det AIW-kortet hørtes kjekt ut, men har det de samme tingene som 9800 AIW bare med et annet chipsett? Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 9800 AIW har ikke dual vga, så da..... Lenke til kommentar
Folo Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) før i tiden var der slik at man fikk et dårligere skjermkort dersom man kjøpte AWI , med det mener jeg at AWI 9800 ikke kan sammelignes med et annet 9800. Dersom du kjøper et speperat tv kort, vil dette ha en bedre tuner en det du får som innebygget, slik var det før hvertfall. Mitt tv kort er vel 2 år gammelt nå, og det er jeg strålendes fornøyd med. Så jeg tror ikke det er noe du taper på særlig lenger, ettersom det sikkert har blitt bedre med tiden. Jeg er derimot usikker på hvordan selve GPU'en yter mellom de 2 kortene. Ellers så er vel et hvilket som helst kort med 2 utganer på å "anbefale", det spørs bare vilken prisklasse du tenker deg. de er vel slik at du kan bruken en DVI -> D-SUB converter på de fleste skjermkort, dersom du kun har VGA. Det er hvertfall konge å ha 2 skjemer, hadde 2 17" crt før, nå har jeg en 19" LCD. men savner det å ha 2 skjermer. Har du først vent deg til det så er det vanskelig å vende tilbake Endret 11. november 2003 av Folo Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 En sammenligning her: http://apps.ati.com/ATIcompare/result.asp og mer om kortet her: http://mirror.ati.com/products/radeon9600/...o/features.html Det er også testet her: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1905&p=8 Lenke til kommentar
petterg Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Fortell gjerne hva du ender opp med, og erfaringer på det. Jeg har tenkt å sette opp dual 1600x1200, men vurderer å vente til pci express kommer. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Jeg bør kanskje legge til at jeg har hatt problemer med fullskjermsbilder på treminalserver, på video og på lysbildefremvisning. disse flyter ut over begge skjermene. Har noen noe forslag til dette problemet? Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Hei igjen! Jeg har lastet ned nye drivere og ny n-view til mitt GF4mx440/128-kort. Dette gjorde saken bedre, og problemene med 2 skjermer forsvant som dugg for solen. Når det gjelder videofilm tror jeg det er snakk om litt feilkoding av filmen. Uansett kommer jeg til å beholde kortet en stund til. MVH Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 regner med at det følger med en dvi->vga konverterer med kortet. Det gjorde det på mitt Geforce FX5600 hvertfall. Ellers får du det i butikken til en billig penge. Kjører 21"+17" her (begge vga) og det fungerer fint. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Du får også tak i VGA-DVI adapter, og om det ikke er DVI skjermer du har så fulgte det med DVI-VGA dapter til mitt kort (Radeon 9800 pro) så de fleste kort støtter 2 skjermer i dag. Matrox Opherlia er vel litt mere attraktivt hvis det er snakk om 3 skjermer eller!!!!? Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hvis du ikke skal spille spill så er Matrox veldig bra, og G450 eller G550 med 32M RAM er mer enn nok. Grunnen til at spill-kort har så mye minne er for å holde 3D objektene i skjermminne. Ett Matrox G450 32MB kort til ca 900 hos Komplett skal klare en oppløsning på 2048x1536 ved 85 Hz på hver skjerm. Tror den har to VGA utganger direkte og ingen overgang trengs. Har brukt G400 selv siden 2000 og eneste jeg har å si noe på er hastigheten i moderne spill. Den er derfor "degradert" til server-pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå