reborn92 Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Så nå er eg dritt lei heile greia. Pcen min bare døde uten videre og nå vil den ikke på igjen. Der er ikke tegn til liv i det heletatt. Eg hadde samme problem for 2 uker siden, men eg forstår bare ikke hva det kan være ? Eg har samme symptom nå som sist gang. Sitter å spiller league of legends og helt uten forvarsel dør pcen. Sist dette skjedde byttet eg ut hovedkortet og alt var fint igjen. Dette er vell 2 uker siden. Nå skjedde det samme igjen. Er det hovedkortet igjen ? Viss det er hket, hvorfor skjer dette i det heletatt ?? Kan det være noe annet ?? PC speccs. Core I7 - 5820K socket LGA2011-3 2 stk Gigabyte Geforce GTX 980 4Gb Windforce 3X OC Asus X99 - Deluxe Socket 2011-3 / MSI X99S SLI PLUS Corsair Vengeance DDR4 2800Mhz 16Gb Corsair AX1200I PSU Har også full custom vannkjøling Endret 28. august 2015 av reborn92 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hvis hovedkortet ditt ryker ofte, kan det tyde på at det er annen komponent som har skylda. Ofte er det PSU. Lenke til kommentar
reborn92 Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Hvis hovedkortet ditt ryker ofte, kan det tyde på at det er annen komponent som har skylda. Ofte er det PSU. hmm, skjønna ikkje heilt at det skal være psu som er problemet. Kan det bare skje sånn uten videre ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Det er egentlig ganske normalt at PC`er dør en gang i blant. Sånn er det med alt. Man vet aldri hvor lenge elektronikk kan vare. Har ikke garanti for noen ting. Men bortsett fra det da. Prøv å ta ut det ene skjermkortet eller begge to for å se om PC`en starter da, hvis den ikke starter da, kan du prøve å resette BIOS. Er vel sikkert en knapp eller Jumper på Hovedkortet tenker jeg. Men det spørs om det er Strømforsyninga som er gåen, hvis den bare slo seg av og man ikke får starta den igjen. At det kan skje uten videre? Jaja. Selvfølgelig. Er jo PC/Elektronikk det er snakk om. Lykke til iallefall. Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 (endret) Synes det er vanskelig å gi tilbakemelding på hva som er problemet basert på hva du beskriver. Skrur PC'en seg av ved belastning ( Spill, eller tyngre oppgaver?). Grunnen til at jeg spør om dette er at det kan være problemer ved èn eller flere komponenter. Endret 29. august 2015 av Jegerisak Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Siden det har skjedd 2 ganger nå, så ville jeg ha testet med en annen PSU. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Har du anledning til å sjekke temperaturer under spilling ville jeg ha sjekket disse verdiene. Når enkelte komponenter passerer en viss temperatur så tvinges maskinen til å slå seg av. Men dersom maskinen ikke slår seg på igjen når du trykker inn power-knappen kan det være noe mer som ligger bak enn temperaturer. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Ja, hvis maskinen er død etter at sikkerhetsavslåingen har aktivert så er jo det tegn på at kondensatore har sprengt, loddepunkt har smeltet eller noen andre ulumskheter. Det kan godt være PSU selv om den gir rikelig med strøm. Hvis den leverer møkkete volt så vil komponentene ta skade av det. Jeg har bare hatt problem med PSU èn gang og da fucka den opp GPU helt, stakkars 7870 kortet døde. Satte inn et krisekort som ikke trengte ekstra strøm (trengte ikke noen 6pin kontakt i seg) og alt var fint. Når jeg endelig fikk råd til nytt så ble det ustabilt etter ca 1 dags bruk, måtte sende inn og fant et ok'ish kort uten ekstra strømbehov. PSU'en der lever i beste velgående enda og ingenting annet er ustabilt, bare 6pin kontakten til GPU den ikke leverte varene til. Så jeg kan tenke meg at din muligens leverer crap til 24pin og/ eller 4pin på HK. Er usikker på hvordan man skal teste det (uten å muligens ødelegge/ kjøpe fler HK), men det er noen som er rimelig flinke på de greiene her inne så det finner du nok ut av Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 (endret) Kanskje - Lekkasje , monteringsfeil (som f.eks kortslutninger på hovedkorts bakside mot kabinettbunnen), front port kabler/connectors og shielding feil (eks jordstrøm inn på +/- 5v firewire / USB headers) Dette siden samme problem gjentar seg . Endret 29. august 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
reborn92 Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Takker for gode svar =) Temperaturen på cpu og gpu ligger på rundt 33 idle. og 40 på load så tviler på at det er tempen som gjør utslaget. Eg skrudde av PSUen over natten og prøvde å starte pcen igjen, den startet helt fint. Lurer bare på kor lenge dette varer Pcen har skrud seg av 1 gang når eg spilt league og 1 gang når eg satt på facebook. Eg har mekket pc i mange år og aldri hatt sånne problem som nå, har sjekket frontpanel tilkoplingene og alt er fint. Ikke gjort noe feil der. Eg får bare teste litt videre =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå