Gå til innhold

[Løst] Windows fotovisning

Anbefalte innlegg

Hei...håper jeg er på rett plass å noen kan hjelpe.....har to pcer,en stasjonær å en lap topp å begge er oppgradert til windows10....så til problemet...jeg finner ikke windows fotovisning på lap toppen....jeg får ikke windows fotovisning opp som alternativ verken når jeg høyre klikker på et bilde eller skal velge en standar app for bilde visning.....har prøvd å søke i app store også men uten hell....vil gjerne ha windows fotovisning da jeg syns den er best.....å det merkelige er at når jeg oppgraderte den stasjonære så var windows fotovisning appen der....å vis jeg høyre klikker på et bilde så får jeg opp windows fotovisning som et valg.....noen som kan forklare meg dette,å hva jeg må gjøre??? :confused: Takk for svar....Morten

Endret av Morten44
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Når du høyreklikker på bilde, har du noe som heter Open With eller Åpne I Eller hva det er på Norsk?

Eventuelt, så kan du høyreklikke på bilde og velge Properties/Egenskaper og trykke Change/Endre for å se om Fotovisningsprogrammet kommer opp da. På Engelsk heter det forresten Windows Photo Viewer.

Den skal være der. Jeg bruker selv det programmet til bilder. Enkelt å greit program til å vise bilder.

Lenke til kommentar

Takk for svar men jeg har prøvd di tingene du beskriver.....når jeg høyreklikker på bilde å velger åpne i,så får jeg opp paint å photos (appen til windows 10)å velg en annen app...å vis jeg velger en annen app så får jeg opp photos å paint eller jeg kan søke etter en app i windows store.....å klikker jeg egenskaper å så endre så får jeg opp det samme....photos å paint :evil: men vis jeg går til kontrollpanelet å åpner standarpogramer,å så angi standarporammer....så finner jeg windows fotovisning i listen på programmer.....så det ligger på maskinen tydelig vis.....men hvordan det kan aktiveres har jeg ikke peiling på.....ubegripelig at jeg ikke får det opp som et altarnativ.....ingen problem på den stasjonære pcen jeg har,så jeg oppgraderte samme dagen....det hele begyner å bli merkelig syns jeg...... :sick:

Endret av Morten44
Lenke til kommentar

Den er som oftest tilgjengelig ved oppgradering, men av en eller annen grunn er den fjernet når man kjører ren installasjon (og tydeligvis også i noen tilfeller ved oppgradering).

Her er guide til å få tilbake photo viewer som standard alternativ.

http://winaero.com/blog/how-get-windows-photo-viewer-working-in-windows-10-rtm/

Supert!!! Takk for all hjelp....funker nå....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...