Josto Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Heeey, har forsøkt meg på mopedportalen.no men har kke fått noe svar enda så jeg spør her også Vel, som dere ser i overskriften trenger jeg litt hjelp med trim til min mrt i å med at jeg er helt ny på dette. Jeg spurte om trimtips for et billig/ikke for bråkete oppsett som har bra aks. da jeg ikke trenger noe særlig mer enn 70 som toppfart. Da fikk jeg anbefalt Tecnigas, 13-53 (er det for mye vits i å skifte bakdrev? Har lest at politiet teller tagger, selvom det egt ikke har så mye å si..?) og rundt 105 dyse. Hvordan høres dette ut? Her kommer noen nybegynner spørsmål! Siden jeg skifter drev, trenger jeg å skifte kjede? (isåfall hvor mange ledd?) Hva er dette røret som går ut av eksosen? (luftfilter elns?) Og hva gjør jeg med det når jeg bytter potte..? Er det noen vits i å lakkere potta svart for at den skal bli med diskre? Og til slutt (Hold ut!) det er lett å skifte dyse, må jeg ta ut forgasseren? En siste ting, er det idiotisk å bruke trimmet moped til skolen i tilfelle vegvesenet eller politiet er der? (Politiet var der forrige uke (Bor i Asker)) Jeg har busskort så kan jo busse :3 Kom gjerne med n00btips til en nybegynner som ikke har særlig mye greie på hva han driver med (y) Takk for svar Mvh J05t0 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Det er idiotisk å kjøre trimmet moped i det hele tatt. Men hvis du absolutt må ha mer fart vil det mest diskre og minst bråkete være å bare fjærne plomba siden de fleste effektanlegg er laget av tynnere stål enn orginal eksos. Hvis du ikke vil ha mer fart enn 70 trenger du mest sannsynlig ikke å bytte bakdrev. Tror det holder å fjærne plomba og bytte til 14-15t fordrev. Lenke til kommentar
Qake Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Det er idiotisk å kjøre trimmet moped i det hele tatt. Men hvis du absolutt må ha mer fart vil det mest diskre og minst bråkete være å bare fjærne plomba siden de fleste effektanlegg er laget av tynnere stål enn orginal eksos. Hvis du ikke vil ha mer fart enn 70 trenger du mest sannsynlig ikke å bytte bakdrev. Tror det holder å fjærne plomba og bytte til 14-15t fordrev. Hvorfor er det idiotisk og kjøre trimmet moped? Etter min mening er det idiotisk og ikke gjøre trimmet moped. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 (endret) Det er idiotisk å kjøre trimmet moped i det hele tatt. Men hvis du absolutt må ha mer fart vil det mest diskre og minst bråkete være å bare fjærne plomba siden de fleste effektanlegg er laget av tynnere stål enn orginal eksos. Hvis du ikke vil ha mer fart enn 70 trenger du mest sannsynlig ikke å bytte bakdrev. Tror det holder å fjærne plomba og bytte til 14-15t fordrev. Hvorfor er det idiotisk og kjøre trimmet moped? Etter min mening er det idiotisk og ikke gjøre trimmet moped. Fordi det er ulovlig og du kan få store problemer den dagen du er ute for en ulykke. Vil du kjøre fortere enn 45km/t så ta lappen på lett mc og kjør i langt høyere hastigheter heeelt lovlig og heelt uten effektpotter og annet dilldall. Jeg er enig med deg at mopedene burde gjort 60-70 km/t i utgangspunktet, da det i mine øyne er ganske feil at man kun skal klare og holde tritt med annen trafikk på byggefelt. På den annen side så skjønner jeg godt hvorfor mopedister ikke burde kjøre fortere enn 45km/t. Jeg kjører sammens med mopedister hver dag på vei mot jobb og dem skjønner rett og slett svært lite av hva som foregår rundt dem. Dem kjører rundt som forvirrede høns i kjole og singlett. Endret 31. august 2015 av Bjerknez Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Trim er idiotisk for at du tar mopedlappen fullt klar over at du ikke har lov å kjøre over 45 km/t, og trim vil bare by på problemer om noe går galt. Får du havari eller er involvert i en ulykke har du ingen garanti eller forsikring. Folk blir irritert og du kjører rundt og er redd for å møte på politiet. Selv om det er trafikkfarlig å kjøre i 45 km/t (iallefall føles det slik for mopedister) så har du ikke lov å kjøre fortere. Har du planer om å kjøre fortere bør du ta lett mc lappen. Jeg trimmet mopeden min, men angrer på at jeg ikke tok lett mc. Men nå er nå jeg ferdig med mopedtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå