smarties1 Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hei, Når jeg skrudde på Mac'en idag var hele innloggingssiden på engelsk. Frem til idag har den vært på norsk. Når jeg har logget inn, er alt på norsk igjen, og i innstillingene står det at jeg har valgt norsk. Hvorfor er innloggingssiden på engelsk, og hvordan endrer jeg den tilbake til norsk? Jeg har den nest nyeste MacBook air modellen (kjøpt i mai), og har aldri hatt problemer med den før dette. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Det er nok et problem i oppstartminnet (PRAM). Prøv følgende: • Restart maskinen • Hold nede cmd+alt+p+r ved oppstart • Fortsett å holde nede tastene til du har hørt oppstartslyden et par ganger ekstra • Slipp opp tastene og la maskinen starte som normalt Oppstartsminnet er nå slettet og gjennoppbygd. Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Det er nok et problem i oppstartminnet (PRAM). Prøv følgende: • Restart maskinen • Hold nede cmd+alt+p+r ved oppstart • Fortsett å holde nede tastene til du har hørt oppstartslyden et par ganger ekstra • Slipp opp tastene og la maskinen starte som normalt Oppstartsminnet er nå slettet og gjennoppbygd. Sletter dette minnet eller noe som helst som ligger på pc'en? Vil helst ikke miste dokumentene mine. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Det er nok et problem i oppstartminnet (PRAM). Prøv følgende: • Restart maskinen • Hold nede cmd+alt+p+r ved oppstart • Fortsett å holde nede tastene til du har hørt oppstartslyden et par ganger ekstra • Slipp opp tastene og la maskinen starte som normalt Oppstartsminnet er nå slettet og gjennoppbygd. Sletter dette minnet eller noe som helst som ligger på pc'en? Vil helst ikke miste dokumentene mine. Nei, det sletter ingen ting av filer eller dokumenter eller annet som er lagret på maskinen din, det angår kun noen få innstillinger som kanskje må gjøres på nytt i Systemvalg. https://support.apple.com/no-no/HT204063 Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 Jeg har nå prøvd å resette PRAM 3 ganger uten hell. Jeg hører oppstartslyden både 2 og 3 ganger hver gang jeg prøver, men når jeg skal logge inn er fortsatt siden på engelsk, resten på norsk, og innstillingene er helt like. Gjør jeg noe feil? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Du kan prøve en annen greie (som heller ikke er farlig for noe, men som kan innlemmes i periodisk vedlikehold av OS X). Det kan løse mange rare problemer, og anbefales før man prøver mer drastiske metoder. Reparere diskrettigheter: • Åpne Programmer -> Verktøy -> Diskverktøy• Velg start-volumet (f.eks Macintosh HD).• Velg fanen Førstehjelp.• Klikk på Reparere diskrettighetene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå