Gå til innhold

Hjelp til valg av ny telefon, samtalekvalitet, batteri og stabilitet, Iphone?

eehgil

Anbefalte innlegg

Trenger ny telefon, har null interesse av fancy nye funksjoner og gjør aldri noen spesialtilpassninger. Har tidligere hatt Galaxy S3 og har nå Xperia Z3 compact. Vurderer nå å gå over til Iphone, da jeg egentlig tror det vil passe meg bedre, da jeg ikke har bruk for alle ekstramulighetene som Andriod gir, men tror jeg vil like stabiliteten og hurtigheten til Iphone i daglig bruk.

Før kjøp virket Z3 compact som den ideelle telefon, med godt batteri, bra maskinvare, vanntett og kompakt størrelse. Men ved bruk har den fallt helt igjennom. Det jeg er misfornøyd med er:

-Elendig samtalekvalitet både når jeg snakker direkte i telefonen og ved bruk av BT handsfree (har prøvd to forskjellige Voyager Legend).

-Glatt og ekkel å holde i hånden.

-En egen evnte til å gjøre de mest fantastiske operasjoner mens den ligger i lommen.

-Tåler lite, mistet den ned å knuste hjørnet der "selfie-kameraet" er, det er vel her "poximity sensoren" (eller er det kameraet som fungerer som denne sensoren?) er. Nå har det kommet støv bak skjermen og den tror at jeg hele tiden har telefonen på øret, det vil si at jeg ikke får til å legge på når jeg ringer til noen...

Altså ny telefon: Vil helst fortsette med Android for å slippe å lære noe nytt, og for å slippe å bytte ut alle laderne. Men vurderer Iphone da jeg har en følelse av at disse er mer stabile og fungerer bedre på basisfunksjonene? Ulempen er vel at de er ikke kjent for å være solid, og har ikke så bra batteri.

Har iphone bedre samtalekvalitet enn andriod?

Har galaxy s5 bedre samtalekvalitet enn Xperia Z3 compact?

Prioriteringer ved ny telefon:

-God samtalekvalitet, også ved bruk av BT handsfree

-God batteritid.

-Ligge godt i hånden.

-Relativt kompakt.

-Stabil og lynkjapp til vanlig bruk, dvs nettsurfing, leting i telefonbok osv.

-God dekning, spesielt på mobilnett, men også på wifi.

-Pris: helst godt under 4000kr, jeg ødelegger de for fort uansett.

-Ok kamera

-Relativt solid

-Litt vanntett?

Telefonene jeg vurderer er:

-Iphone 5C, veldig stygge farger!

-Galaxy S5 (3500kr på Elkjøp nu)

-Galaxy Xcover 3, er den treig?

-Galaxy S5 active, litt for dyr egentlig.

Hva tror dere er det beste valget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, men å kjøpe en Iphone 5C i august 2015.. det bør aldri vurderes om du spør meg. 

Flere år gammel HW i et chassis som føles billigere enn standard iPhones.

Batteritid på Iphone 5/S/C er også en stor svakhet. 

Hadde heller aldri vurdert Xcover 3.

Høres ut som du har fått et mandagseksemplar av din Z3C, har denne selv og har ikke samme problemene med samtalekvalitet. 

Modeller som kan vurderes:

Galaxy S5 - 3500 kr er en god pris for denne. 

Motorola G 2015 - 2300 kr, bra batteritid, omtrent ren stock android (stort pluss), tåler en vannsprut eller to, god ytelse selv med en Snapdragon 410: http://www.proshop.no/Mobiltelefon/Motorola-Moto-G-(3nd-Gen)-2-16GB-Black-2512661.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Honor 7 virker også som et fint alternativ: 

https://www.komplett.no/product/850791/telefoni/mobiltelefon/honor-7-16gb-hvit

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...