Raczer Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hei! Jeg lurer på hvor god digital lyd fra en PC kan bli? Ser at det er nettsteder som lar deg laste ned filer med høyere oppløsning enn hva man kan få med vanlig CD. Det jeg lurer er om det blir for mye teknologi som ødlegger lydbildet i en PC. Om ikke så tenker jeg å bygge meg en god liten mediastasjon med et kraftig lydkort. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Får knallbra lyd i film med vanlig DVD over SPDIF hvertfall. Tror ikke det er så mye som ødelegger lydbildet fra PC så sant du ikke stiller på lyden i alle ledd, bruk èn equalizer og kjør rent resten av veien. Edit; Skriveleif. Endret 28. august 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 (endret) Kjører man ren lydstream fra kilde (filen) til receiver/prosessor så er det ingenting som påvirker lyden.... men det er naturligvis som alt relatert digital lyd, jitter kan være et problem. Tiden er ikke digital som kjent, så her er det avhengig av DACens evne til å korrigere disse feilene. Bruker selv HDMI for overføring av både musikk og 5.1/7.1 lyd. Legger ikke merke til noen problem utenom et touch av jitter (som kun er merkbart på musikk om man er ekstremt kresen og følsom for denne type feil i digital lyd). Edit: Har man iPhone/iPad/Mac er også en god kandidat for overføring av musikk via Airplay (om receiver/processor/dac støtter dette); her får man 16bit/44.1kHz eller 16bit/48kHz uten kvalitetstap uten bruk av kabler Endret 29. august 2015 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå