Kurt Lekanger Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 – Sleng på røret, oppfordrer Forbrukerombudet.Utenlandske telefonsvindlere har begynt å «fake» norske telefonnummere Lenke til kommentar
Populært innlegg Tuxxer Skrevet 28. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2015 sist gang de ringte meg så fikk de tilgang å leke seg på en VM maskin med 2kb internett linje. de brukte 30min på å laste ned et document kalt bank statement men hadde kun bilde av mr dickbut 49 Lenke til kommentar
CafSneak Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Håper virkelig jeg får en telefon fra en slik svindler, hadde vært helt fantastisk morsomt å trolle dem 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Mottok 4 sånne oppringninger forrige uke fra et altfor kort svensk nummer hvor en inder på gebrokkent engelsk utga seg for å være Microsoft support. Først en hvor de presenterte seg og la på, så en hvor de la på uten å starte samtalen engang, deretter en dame, og når hun ikke kom noen vei ringte det en mann som i et mer bryskt og påståelig tonefall hevdet å være en supervisor. Hvis du ikke allerede var fullstendig klar over det, så vet du det er sludder og vås etter å ha sett nummeret etpar ganger. Ble så lei av disse oppringningene at jeg nappet ut telefonen etpar dager, de som trenger kontakt har andre enkle muligheter til å nå meg. Har da andre ting å sløse tid på, sånt er bare forstyrrende. Ene gangen med hun damen svarte jeg som Jimmys House of Pizza og ba dem bestille det de ville ha, med tips om at dagens special er nummer 25. Ba om adresse hvor pizzaen skulle sendes, og fikk til svar "USA - Flo Ri Da". Pølsevev! 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Dette er jo ikke noe nytt. Tradisjonelle telefonterrorister har lenge brukt vanlige nummer for å få deg til å svare. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Er det noen god grunn for hvorfor teknologien ikke utdypes noe mer på hvordan de får dette trikset til? Er det bruk av SIP-tjenester? Endret 28. august 2015 av G 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Har blitt oppringt av en telefonselger, som har indisk aksent, som sier at det er en undersøkelse til et selskap i Sveits, men telefonnummeret er fra Italia... Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Det må jo være noe som kan gjøres for å hindre dette. Telefonnummeret er jo blitt som navnet. Det er ikke bare å bytte. Det er værst for de gamle som blir oppringt. De skjønner ikke at de blir lurt. Et tips kan jo være å reservere seg fra telefonkatalogen. Kriminelle bruker ofte den for å finne et offer. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg LaffenHandel Skrevet 28. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2015 Si at de ringer på jobb telefonen og be de ringe deg på privatnumr og du oppgir 820 44 000 som er givertelefonen til Røde Kors = 200 spenn 16 Lenke til kommentar
roaldhansen100 Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Vil ikke den regningen gå til den virkelige eieren av nummeret? Om de bruker et "norskt" mobilnummer Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Godt spørsmål. Nå må en uansett bekrefte at man gir. Hvordan forholder teleselskapene seg til om man får sitt nummer misbrukt slikt med falske oppringninger. Lenke til kommentar
TeaRex Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Folk som går rett på telefonselgere sine svindler fortjener det egentlig. Er du dum nok til å tro det som blir sagt er du dum nok til å ta konsekvensene! Jeg har det alltid gøy med slike folk, alltid morsomt å hære dems reaksjoner når du prøver å selge dem noe! Lenke til kommentar
Exorsisimus Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Folk som går rett på telefonselgere sine svindler fortjener det egentlig. Er du dum nok til å tro det som blir sagt er du dum nok til å ta konsekvensene! Jeg har det alltid gøy med slike folk, alltid morsomt å hære dems reaksjoner når du prøver å selge dem noe! Og nivået på moral er....? Eller er det trollmoral? Dersom du påstår at du virkelig har moral, så er den forsvunnet ett eller annet sted, så du skylder moral...... Lenke til kommentar
javel666 Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Har hatt litt morro med å spoofe tlf nr for noen år tilbake. Kunne velge hvilke som helst 8 sifret tall Lenke til kommentar
javel666 Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Vil ikke den regningen gå til den virkelige eieren av nummeret? Om de bruker et "norskt" mobilnummer Selfølgeligt ikke... De kopierer ikke simkort. De kan skrive tlf nr 12345678 om de vil Lenke til kommentar
Tom-Erik Paulsen Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 sist gang de ringte meg så fikk de tilgang å leke seg på en VM maskin med 2kb internett linje. de brukte 30min på å laste ned et document kalt bank statement men hadde kun bilde av mr dickbut Tusen takk ;-) Jeg har en vm klar selv! Lenke til kommentar
G Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 (endret) Takk for tipset. Fikk meg til å åpne innstillinger for nettverkskortet i VMware: Endret 30. august 2015 av G Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Takk for tipset. Fikk meg til å åpne innstillinger for nettverkskortet i VMware: VMware__Bandwidth-adjustment.jpg PS, MAC Adresser trenger du ikke å skjule, de har samme verdi som en lokal nettverksadresse, og spesielt i VMWare hvor slike MACer genereres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 HaHa veldig artig video dere hadde der, men gidder dere å prøve og gjøre dette igjen en gang? Har ett telefonnummer som dere kan prøve http://8yrkjfmd(dot)com/support/chat/# (bare slett denne kommentaren viss dere vill ha vekk linken) Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Folk som går rett på telefonselgere sine svindler fortjener det egentlig. Er du dum nok til å tro det som blir sagt er du dum nok til å ta konsekvensene! Jeg har det alltid gøy med slike folk, alltid morsomt å hære dems reaksjoner når du prøver å selge dem noe! Det er jo på grunn av sånne folk at sånne som oss må bruke tid på sånt tøv... ...for ikke å snakke om spam på mail... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg