Gå til innhold

Har jeg blitt Hacket eller problemer med malware?

Anbefalte innlegg

Når jeg spiller league of legends så plutselig åpner chatbaren seg og pcen skriver av seg selv. dette skjer noen ganger iløpet av en match, det som blir skrevet har jeg skrevet for noen dager siden eller så er det pinkode eller deler av passord.

Er det noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Det er ganske creepy bare :p. Det kommer også når jeg er på google så søker jeg etter noe. Så trykker jeg enter og så skriver den inn en 4sifret kode etter jeg trykker enter i søkeboksen. Dette skjer ofte etter jeg trykker enter. Også når jeg skrudde på pcen igjen kommer det opp feil passord/pin selvom jeg ikke har skrevet inn noe. Har Mcafee som antivirus program og den sier alt er fint.

CTRL+V fungerer ikke i chat

Har ikke autoinnlogging noen steder lengre nå.

Får bare følge med videre da!

Lenke til kommentar

Har du macroer på tastatur? Ligger det noe der? Er det samme tallene hver gang?

Jeg har et eksternt tastatur, det er ting jeg kjenner igjen jeg har skrevet før og så deler av et passord og en pinkode. pinkoden kommer oftest. 

Ville formatert pcen så fort som mulig om det er mistanke om ""innbrudd"", men så er jeg veldig paranoid med slikt :p

Lenke til kommentar

Har du macroer på tastatur? Ligger det noe der? Er det samme tallene hver gang?

Jeg har et eksternt tastatur, det er ting jeg kjenner igjen jeg har skrevet før og så deler av et passord og en pinkode. pinkoden kommer oftest. 

Ville formatert pcen så fort som mulig om det er mistanke om ""innbrudd"", men så er jeg veldig paranoid med slikt :p

blir paranoid selv jeg, ingen grunn til at noen skal hacke pcen min, men er sykt creepy. Takk for hjelp

Lenke til kommentar

Som han over sier, scan først med malwarebytes. Men jeg ville også scannet med adwcleaner og hitmanpro3, i tillegg til anti-virus så klart. Hvis du fortsatt har problemer så må du nok formatere. Jeg hadde nok utført arbeid relatert til nettbank osv på en annen pc i mellomtiden.

Endret av Magsamm
Lenke til kommentar

Som han over sier, scan først med malwarebytes. Men jeg ville også scannet med adwcleaner og hitmanpro3, i tillegg til anti-virus så klart. Hvis du fortsatt har problemer så må du nok formatere. Jeg hadde nok utført arbeid relatert til nettbank osv på en annen pc i mellomtiden.

Takk igjen for svar. Pcen er ganske ny, så hadde ikke så mye viktig der så formaterte hele greine. Trodde det var blitt bra, men så begynte det igjen. Virker om det bare skjer når jeg har det eksterne tastaturet tilkoblet. Kan dette stemme. Hver gang jeg kobler det inn skriver det den samme firesifrede pinkoden min. Merkelig. Hva kan jeg gjøre med dette? Tastaturet er et Roccat talk fx.

Lenke til kommentar

Takk igjen for svar. Pcen er ganske ny, så hadde ikke så mye viktig der så formaterte hele greine. Trodde det var blitt bra, men så begynte det igjen. Virker om det bare skjer når jeg har det eksterne tastaturet tilkoblet. Kan dette stemme. Hver gang jeg kobler det inn skriver det den samme firesifrede pinkoden min. Merkelig. Hva kan jeg gjøre med dette? Tastaturet er et Roccat talk fx.

Høres ut som du har trykket på "record" makro eller noe mens du har skrevet inn pinkoden din. Reinstaller softwaren til tastaturet og se om det blir det hjelper.

Edit: slett profilen på tastaturet om det er en funksjon. Ofte så kan man lagre profiler på selve tastaturet, husk å fjerne dette også.

Endret av Magsamm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...