h-a Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 I natt Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Jeg så noen hadde lagt ut bilder av nordlyset på Averøya også, nordmøre altså. Har vært på nordlysjakt i hele fjor uten å få til noe skikkelig. Vanskelig å være på rett sted til rett tid! Kanskje i år da! En kan ikke gi opp! Fint bilde forresten Lenke til kommentar
h-a Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Jeg så noen hadde lagt ut bilder av nordlyset på Averøya også, nordmøre altså. Har vært på nordlysjakt i hele fjor uten å få til noe skikkelig. Vanskelig å være på rett sted til rett tid! Kanskje i år da! En kan ikke gi opp! Fint bilde forresten Takk, var litt usikker på om man skulle ta med den litt "røffe" forgrunnen. Bilferga på bildet heter forresten Volda, så jeg regner med at den har vært på et samband i Møre og Romsdal tidligere. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Jeg så noen hadde lagt ut bilder av nordlyset på Averøya også, nordmøre altså. Har vært på nordlysjakt i hele fjor uten å få til noe skikkelig. Vanskelig å være på rett sted til rett tid! Kanskje i år da! En kan ikke gi opp! Fint bilde forresten Takk, var litt usikker på om man skulle ta med den litt "røffe" forgrunnen. Bilferga på bildet heter forresten Volda, så jeg regner med at den har vært på et samband i Møre og Romsdal tidligere. Det er det som er så vanskelig med nordlys..å være på rett sted så man får en fin forgrunn. En bør liksom ha med litt mer enn bare himmelen hvis bildet skal bli helt topp synes jeg. Lenke til kommentar
h-a Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Flott nordlys, ja! Takk, alltid fint med nordlys. Litt artig akkurat nå fordi det såpass lyst ute som gjør at lysene fra byen ikke brenner helt ut samtidig som landskapet er synlig Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Likte den litt røffe forgrunnen. Ble noe annet enn alle andre nordlysbilder Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Fint! Det er et teknisk vanskelig bilde, og jeg synes at du får det veldig bra til. Tror imidlertid at bildet kunne tåle bitte litt mer kontrast for å virkelig få nordlyset til å skinne (beklager ordspillet) Synes det var riktig å få med forgrunnen. Det gir både bedre dybdefølelse og gjør bildet mer interessant. Men jeg hadde ønsket å se mer av den røffe fergen og mindre av den kjedelige bygget ved siden av. Ideelt sett så kunne du kanskje stått på kaien foran fergen slik at den dominerte forgrunnen. Men det er ren ønsketenkning fra min side da jeg aner ikke om det faktisk går an. Lenke til kommentar
h-a Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Fint! Det er et teknisk vanskelig bilde, og jeg synes at du får det veldig bra til. Tror imidlertid at bildet kunne tåle bitte litt mer kontrast for å virkelig få nordlyset til å skinne (beklager ordspillet) Synes det var riktig å få med forgrunnen. Det gir både bedre dybdefølelse og gjør bildet mer interessant. Men jeg hadde ønsket å se mer av den røffe fergen og mindre av den kjedelige bygget ved siden av. Ideelt sett så kunne du kanskje stått på kaien foran fergen slik at den dominerte forgrunnen. Men det er ren ønsketenkning fra min side da jeg aner ikke om det faktisk går an. Hei, enig i at bygget er kjedelig. Det går an å stå på kaien foran ferga og skal sannelig prøve det en gang. Tror der er innstillinger i kamera for å øke kontrast, da dette er jpg. Prøver å unngå raw en stund for å se hvordan det går med bilder "rett fra kamera" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg