serpaul Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Er det andre som opplever at måten filer lagres på er endret i OneDrive i Win 10? Da tenker jeg ikke på placeholders, men på filene nå ser ut til å lastes opp til d.docs.live.net, for så å synkes tilbake til C:\Users\Name\OneDrive\? For meg fremstår dette som komplett idiotisk hvis det er ment slik. Der hvor jeg tidligere lukket og svarte ja på lagre og gikk videre til neste fil (mens synkingen foregikk i bakgrunnen) må jeg nå vente til programmet har lagret filen i skyen før filen lukkes. Dette tar veldig mye lengre tid for meg. For maskinen tar det nok akkurat like lang tid. I tillegg er det et ganske stort problem i Excel. Jeg har mange filer med linker og datakoblinger til andre filer. Der er det litt pes etter oppgraderingen til Win 10. Excel oppfatter filene det linkes til som fremmede filer fra nettet og krever svar på spørsmål av typen: "Vil du virkelig åpne..." der hvor filen det ble linket til tidligere åpnet med en gang jeg klikket på linken, enten jeg jobbet mot OneDrive i en nettleser eller mot OneDrive på PC'en i Win 8.1 såfremt filen lå i OneDrive. Endret 28. august 2015 av serpaul Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 For office 2013 (du nevner bla excel ) kan du prøve dette http://trekker.net/archives/set-the-default-save-location-to-computer-in-office-2013/ 1 Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 (endret) Dette løste problemet, men hva jeg har valgt bort skjønner jeg ikke helt. For endringer andre gjør med filer vi har delt på nett synkes som før. Endret 29. august 2015 av serpaul Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Ser ut som : Den du har fjernet krysset er for office dokument deling (samhandling på dokumenter) med kolleger i f.eks en gruppe av office365 scenario. 1 Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 I engelsk windows ser jeg at det samme alternativet starter med "Sync files faster...", og det kan jo stemme det også i og med at jeg nå lagrer først og synker etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå