hayabuza Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Nettopp bygd pc og skal starte opp men kommer bare til det første bildet hvor jeg velger å gå inn i bios eller videre men den bare låser seg og ikke en dritt skjer. Hva kan være feil her? Har prøvd det meste men ingenting ser ut til å hjelpe. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Hva kan være feil her? 100 ting Har prøvd det meste Som hva? Og list specs. Regel nummer 1! 1 Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Tja. Prøv å koble fra eventuelle drev. Altså. SSD, Harddisk, Optiske Drev, se om den da kommer videre. Hvis ikke dette fungerer, så kan du prøve clear bios. Står i Manualen din hvordan det gjøres tenker jeg. Den skal resete BIOSEN din. Nå er det vel sikkert Standard verdier der allerede, men prøv iallefall og se hva som skjer. Hvis det da ikke fungerer tja. Bruker du Stock kjøler til Intel/AMD eller har du egen kjøler. Hvis du har egen kjøler. Da tok du på kjølespasta selv regner jeg med. Hvordan tok du på det, isåfall? Bortsett fra det, så er det ingen på forumet som er synsk, men det går jo an å anbefale standard tips da, som de jeg fåreslo. Endret 27. august 2015 av wil Lenke til kommentar
hayabuza Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Asus z97-p hovedkort Intel i5-4690k Msi geforce gtx 970 4gb 750 psu 8gb ddr3l Ser nå at det er ddr3l og ikke ddr3 jeg har.. Kan det være det som foråsaker dette? Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Hvis du har andre DDR3 Brikker liggende, så kan du jo prøve det. Hvis, ikke, så tja. Vet ikke. Prøv med en og en Brikke. Regner med at du har 2x4 GB? Du prøver en og en og ser hva som skjer. Hvis ikke det fungerer, så prøver du å bytte plasser på det. Se igjennom Manualen og se hvordan du skal sette Rambrikkene på Hovedkortet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 http://www.bit-tech.net/hardware/motherboards/2014/05/11/the-intel-9-series-chipsets-examined/1 9 serien skal støtte dette. Har vel vært støtte for DDR3L siden Ivy? Koble vekk absolutt alt du ikke må ha i maskinen, inkludert skjermkort (flytt skjermkabel til HK). Ta altså vekk harddisker, SSD'er, alle utenom 1 minnebrikke, USB-dritt osv. Reset så BIOS. Funker da? Lenke til kommentar
hayabuza Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Var noe så banalt som usb-port som ikke fungerte så kobla tastaturet på 3.0 port og kobla vekk musa og da funket det utrolig nok! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå