larvalarvesen Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Er det noen som kjenner til denne sjappa her? Var veldig gunstig for denne L-plata. Og ser det ut som at dette er en "skreddersydd" L-plate for et Nikon D750 og ikke en gennerell plate(som må strammes veldig)? http://www.lightinthebox.com/no/quick-release-vertikal-l-plate-stativ-brakett-for-nikon-d750-kamera-arca-swiss_p3275209.html Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Bruker selv Sunwayphoto sin L-plate til D750. Den er skreddersydd, med full tilgang til sidelukene osv når platen er på kamera. Meget solid og har ikke bydd på noen problemer, eller hatt behov for å etterstrammes etter en stund. Lenke til kommentar
larvalarvesen Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Takk for svar! Har du kjøpt av denne butikken før? Kommer det toll, moms osv her? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Takk for svar! Har du kjøpt av denne butikken før? Kommer det toll, moms osv her? Du får 25% moms på varer+frakt over 350,- fra de da det virker som varen sendes fra Kina. Jeg har ikke brukt denne butikken, og handlet min L-plate fra Ebay. Lenke til kommentar
larvalarvesen Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Oki, det har du rett i :-) Har du link til der du bestilte i fra? Hvor mye kom den på? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) ReallyRightStuff er uten tvil et sted man bør titte for L-plater. Har og har hatt til alle kamerahus jeg har hatt så langt. http://http://www.reallyrightstuff.com/Shop/D750/ Edit: Joda, de koster penger - men er en grunn til det. Man får den kvaliteten man betaler for Endret 28. august 2015 av TGB Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Oki, det har du rett i :-) Har du link til der du bestilte i fra? Hvor mye kom den på? Jeg kjøpte av denne selgeren: http://www.ebay.com/itm/SUNWAYFOTO-PNL-D750r-Camera-L-Plate-for-Nikon-D750-Arca-Swiss-RRS-Compatible-/331595533298?hash=item4d34a24bf2 Den koster ca. 750,- + frakt, og jeg var heldig og brevet som den kom i gled gjennom tollen, så kom på ca 800,-. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 svindyrt...for en simpel l-plate Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 svindyrt...for en simpel l-plate Ja, men heller det og ha en jeg kan stole på. Selv om det latterlig dyrt for et stykke aluminium. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 (endret) Ja, men heller det og ha en jeg kan stole på. Selv om det latterlig dyrt for et stykke aluminium. Er det noen L-plater man ikke kan stole på? Selv om de koster under hundrelappen... Endret 31. august 2015 av flageborg Lenke til kommentar
Trig8 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Fin L-plate det der - men til sitt bruk. Har en slik til et Fuji X100S - da trenger en ikke noe mer. Jeg prøvde derimot å montere på en Nikon D700 med zoomobjektiv, og da vred kameraet seg på L-plata da det ikke har noe som holder igjen. Det hjalp litt å klemme det mot den vertikale delen, men erfaringen gjorde at jeg alltid bruker tilpasset L-plate til store og tunge kamerakombinasjoner. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Ja, men heller det og ha en jeg kan stole på. Selv om det latterlig dyrt for et stykke aluminium. Er det noen L-plater man ikke kan stole på? Selv om de koster under hundrelappen... Det kommer nok ann på hvem du spør, og hvor dyrt det som L-platen skal holde er i mange tilfeller. Disse billig tingene er billige av en grunn, og det er spart der det kan spares. Hvis kamera mitt går i bakken vil jeg ikke det skal skyldes en billig skrue med dårlige gjenger fordi jeg skulle spare noen hundrelapper. Jeg vet jeg kan stole på at den l-platen jeg bruker er av god kvalitet, og ikke minst passer kamera som det skal. Den tryggheten er verdt noen kroner når det tross alt skal holde en god månedslønn i kamerautstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå