toretors Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 gigalan er jo ubrukelig Lenke til kommentar
Duffbeer Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg ville gått for Intel oppsettet i og med at Intel er litt mer kvalitet. ER ingen som kan si noe på det! Men om det er verdt prisen får du bestemme selv. Jeg har personlig aldri hatt et AMD system, og kan ikke fortelle deg hva som er raskest. Men er utrolig fornøyd med mitt P4 system. Og vil derfor anbefale deg å bruke de 2000 kr på Intel systemet! Da får du 800mHz FSB, Hyper-threading, SSE2(3?), GIGALAN, og en PC som aldri vil skuffe deg... Men det koster 2000kr. Skal du drive med videoredigering og alt mulig, er Intel smart. Men kjøp med så mye ram du kan. Til videoredigering er RAM + Prosessor alpha og omega + selvfølgelig et GODT skjermkort. Jeg ville personlig valgt nVIDIA, men er mulig at med Radeon 9800(ikke pro) får du mer ytelse for prisen... Dette er ike mitt valg, men jeg ville gått for Pentium systemet, MASSE ram og et godt skjermkort. (Ville kjøpt et kabinett og bygd hele PC'en selv, men blir vel fort dyrere... Da får du bedre muligheter til å bestemme selv hva som skal i systemet og bedre plass + mindre varme/mer plass til vifter...) Lykke til! : :-) Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg ville gått for Intel oppsettet i og med at Intel er litt mer kvalitet. ER ingen som kan si noe på det! Sånn, nå sier jeg noe på det så det jeg quotet = false Lenke til kommentar
Gef Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) gigalan er jo ubrukelig Om ikke så altfor lenge tror jeg du forandrer på denne setningen! Ville valgt Intel maskinen fordi den har HT! Jeg sier det bare, HT gjør underverker når maskinen virkelig burde jobbe treigt! Det har jeg personlig erfart! Endret 11. november 2003 av Gef Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Ville valgt Intel maskinen fordi den har HT! Jeg sier det bare, HT gjør underverker når maskinen virkelig burde jobbe treigt! Det har jeg personlig erfart! Ja, dette tenkte jeg og da jeg endelig fikk byttet ut den gamle p3 på jobben med en p4 2.4 HT. Kjører en del tunge programmer samtidig og så fram til HT-fremskrittet. Ble noe skuffet for å si det mildt, klart det gikkmye kjappere enn før men læl...Er det mulig å slå av og på HT, slik at jeg kan sjekke forskjellen? Tar selvfølgelig et forbehold med min erfaring, da det er en ferdigsydd hp compaq maskin, noe som kan være en grunn til min skuffelse, Lenke til kommentar
Gef Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Ville valgt Intel maskinen fordi den har HT! Jeg sier det bare, HT gjør underverker når maskinen virkelig burde jobbe treigt! Det har jeg personlig erfart! Ja, dette tenkte jeg og da jeg endelig fikk byttet ut den gamle p3 på jobben med en p4 2.4 HT. Kjører en del tunge programmer samtidig og så fram til HT-fremskrittet. Ble noe skuffet for å si det mildt, klart det gikkmye kjappere enn før men læl...Er det mulig å slå av og på HT, slik at jeg kan sjekke forskjellen? Tar selvfølgelig et forbehold med min erfaring, da det er en ferdigsydd hp compaq maskin, noe som kan være en grunn til min skuffelse, Det går an å skru av HT i BIOSEN. Vel...rett før jeg fikk 2.6C'en min med HT, hadde jeg en P4 2.53GHz uten HT. Jeg bruker/brukte ikke dual DDR som seff ikke går på mitt hk. Jeg må si jeg merker endel forskjeller. Som f.eks nå kan jeg høre på winamp, ha dc++ på full nedlasting mens jeg spiller cs med boter(måtte bare teste) uten at det skal komme sånn småhakk hvert 5 sec slik som det gjorde før. Kjørte 2.53'en på akkurat samme komponentene som jeg har 2.6c på nå. Jeg kan kjøre ett par programmer til uten at jeg merker noe i cs med den nye HT CPU'en. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Ehm, kremt.. Shuttle-kabinettet kommer med heatpipe + vifte. Og selvfølgelig skal du kjøpe Intel-oppsettet. Å kjøpe Amd er, som de sier så pent i Frankrike, une chose folle à faire. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Så til ein SB75G2 bør Intel Pentium 4 2.6 GHz med 800 MHz buss velges? Men ikkje Boxed, for då betale du for vifte og kappe som likevel ikkje kan nyttast? ..2.8 GHz eller 3 GHz blir litt penger ut av glaset? ..og så var det minne då? Tidlegare i tråden her, vart det føreslått PC466 DDR Minne frå Geil. Blir ikkje det lit feil? Bør ein ikkje satsa på PC800 Minne? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Så til ein SB75G2 bør Intel Pentium 4 2.6 GHz med 800 MHz buss velges? Men ikkje Boxed, for då betale du for vifte og kappe som likevel ikkje kan nyttast? ..2.8 GHz eller 3 GHz blir litt penger ut av glaset? ..og så var det minne då? Tidlegare i tråden her, vart det føreslått PC466 DDR Minne frå Geil. Blir ikkje det lit feil? Bør ein ikkje satsa på PC800 Minne? Finnes ikke PC800 minne lenger(har vel aldri fantes heller)... Hvis du skal skaffe deg en 2.6C/800 er det best å kjøpe PC4000(500MHz) ram eller PC4200(533MHz) ram. PC800 ram(hvis de hadde solgt det da) hadde blitt noe så J**lig treigt! Jeg ville gått for en 2.6C/800! Det er den du får mest for pengene for. BOXED vifta er god nok den. Er ikke noe spes dårlig! den er jo laget for 2.6GHz eller mer. Endret 13. november 2003 av Gef Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 BOXED vifta er god nok den. Er ikke noe spes dårlig! den er jo laget for 2.6GHz eller mer. Fortsatt Shuttle det går i her... Lenke til kommentar
hemo Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 ..ja :-s - SB75G2 er ein Shuttle, så igjen; Boxed er vel bortkasta penger? Prosessoren blir vel rimelegare om du kjøper uten vifte/kappe? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Skal brukes til alt; spilling, mye redigering, photoshop, indesign, illustrator, musikk osv. Trenger bare noe kraftig jeg, men har ikke lyst til å tømme kassa. Dårlig sammenligning.Intel-maskina er mye høyere spekka enn AMD-maskina. GbLAN, s-ata, HT, 800MHz-buss. Skulle være litt klasseforskjell ettersom jeg lurte på om det var vits å ta steget opp til Intel. AMD slår Intel ved gaming, og det er jo ikke så ofte en pc ikke blir brukt å spille på + den er mye billigere og gir mere for pengene Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 AMD, ingen tvil, d r altid best BULLSHIT!! amd og pentium er begge gode cpuer, det er et spørsmål om pris/ytelse og bruksområder Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 AMD slår Intel ved gaming, og det er jo ikke så ofte en pc ikke blir brukt å spille på + den er mye billigere og gir mere for pengene Det AMD ligger foran på spilling tar Intel igjen på redigering. Lenke til kommentar
esk Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg vil definitivt si at 1 gb ram er værdt pengene, kjører alt uten virituelt minne på maskinen og det går knirkefritt. Mye går raskere uten swap fil og man slipper mye unødvendig skriving og lesing til disk. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 What? Setta swap til 0 MB? OK! Greit! Skal prøva... Men ver så snill: Diskuter amd vs. intel i ein annan tråd! Eg fann den her: http://www.sfftech.com/showdocs.cfm?aid=447 ..og er framleis intressert i å få stadfesta at eg bør kjøpa ein ikkje-boxed CPU, samt at eg treng tips til kva minne som blir bra i det her INTEL! PC800-systemet... Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 AMD slår Intel ved gaming, og det er jo ikke så ofte en pc ikke blir brukt å spille på + den er mye billigere og gir mere for pengene Det AMD ligger foran på spilling tar Intel igjen på redigering. En XP2500+ (som du snakker om her) er sjanseløs mot P4 2.6C nesten samme hva du tester dem i. Forskjellen (i diverse tester) er hvor mye raskere P4'en vil være. 1GB RAM ville jeg og passet på å skaffe meg. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Det du skal ha er AMD :-) Oppsett: Shuttle SN45G kr 2199,- AMD XP 2500+ kr 821,00 kr Seagate 120GB Barracuda 7200.7 Harddisk 8MB kr 877,- 2 x TwinMOS DDR 256MB PC3200 400Mhz kr 430,- pr stk SUM kr 4757,- NB! Skjermkort kommer i tillegg. SN45G har IKKE integrert skjermkort. Kjør CPU og minne synkront på 400Mhz, så får du XP3200+ ytelse med DualChannel minne. NB! Hvis du skal koble shuttle boksene til en lokal printer, så må du kjøpe printerporten i tillegg til shuttle boksen. koster ca 100,- Hvis du har digitalkamera så er kortleseren smart å ha istedet for floppy. Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Oppsett: Shuttle SN45G kr 2199,- AMD XP 2500+ kr 821,00 kr Seagate 120GB Barracuda 7200.7 Harddisk 8MB kr 877,- 2 x TwinMOS DDR 256MB PC3200 400Mhz kr 430,- pr stk SUM kr 4757,- Er også det oppsettet jeg ville ha valgt, men nå er det snakk om Intel her og trodde alle cpu'ene ble levert som boxed. Mulig jeg tar feil her. I så fall må vel vifta fjernes og cpu'en renses (med f.eks. kondensfjerner) Lenke til kommentar
dp Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 AMD, ingen tvil, d r altid best å hold kjeft a din taper. når jeg gikk fra p4 uten HT til en med HT så syntes jeg det var endel deiligere. maskinen jobber endel fortere med 2 programmer oppe samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå