moustachio Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Hei! Tråd-tittel. Er det umoralsk å jobbe begge steder samtidig? De har vel samme eiere, og jeg mener at Lefdal-ansatte får ansatt-rabatt når de handler på Elkjøp. Noen som har erfaringer eller innsikt i dette? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Nesten morsomt at du spør da Elkjøp og Lefdal er samme butikk i all forstand. Så nei, vil si det er så nærme moralsk du vil komme med 2 jobber. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 om det er moralsk eller ikke så må du sjekke kontrakten om du faktisk har lov til det , og avklare det med din leder .mange plasser har det nedskrevet i kontrakten at du ikke kan jobbe i andre bedrfifter som konkurerer med den bedriften du jobber i , nå kan det jo være at du har denne klausulen i kontrakten men forsatt kan jobbe i de 2 butikkene da de er så og si samme butikk ( de har blantanet felles kunderegiserer og datasystem ) 1 Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Elkjøp og Lefdal har samma eigar, så skulle gå heilt fint Elkjøp og Expert derimot... Snakk med sjefen i begge varehusene og sjå kva dei syns først. Og les såklart kontrakten din Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Fullt mulig å jobbe begge steder, ja, men av erfaring er det bedre å satse på ett sted og heller jobbe for å få flere timer. Da sitter du igjen med langt bedre referanser enn om du jobber to steder hvor lederne føler at du "aldri kan jobbe", f.eks. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Selv om kjedene har samme eier ville jeg hørt med sjefen. Det kan fint være konkurrerende virksomhet selv om det er Dixon som står bak begge kjedene. Lenke til kommentar
mrp89 Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Er opp til sjefen(e) din dette. Vil anbefale deg å ha en klar plan for hvordan dette skal fungere uten at noen parter er skadelidende Lenke til kommentar
moustachio Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Hei alle sammen og takk for svar. Det var av nysgjerrighet at jeg spurte om dette, og jeg er selvsagt fullstendig klar over at det kan stå regler i kontraktene og den mulige konkurransen i bransjen, selv om de har samme eiere. Det ville jo vært dårlig gjort og illojalt å jobbe i f.eks. VG og Dagbladet samtidig. Mens Coop Prix og Coop Xtra kanskje ville vært litt annerledes. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Selv om kjedene har samme eier ville jeg hørt med sjefen. Det kan fint være konkurrerende virksomhet selv om det er Dixon som står bak begge kjedene. Elkjøp og Lefdal er langt tettere knyttet enn som så. Det er i praksis bare forskjeller mellom butikkene, da kjedeadministrasjonen (alle hovedkontorfunksjoner) er den samme. Tidligere hadde de hver sin administrasjon i samme lokaler, men tidligere i år ble de slått sammen, slik at det nå er én administrasjon på begge kjedene. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 (endret) I en slik jobb vil det helt sikkert stå i kontrakten at man ikke kan jobbe eller ha interesser i konkurrerende virksomheter. Utad og omsetningsmessig er Elkjøp og Lefdal utvilsomt konkurrenter selv om de har felles administrasjon. Et annet spørsmål er om det ville værte mulig i praksis. TS spør om deltidsstilling, og hos begge er vanligvis deltidsstillingene kvelder og lørdager. Derfor tror jeg at det ikke ville være mulig å finne to detidsstillinge som ville være mulig å kombinere hvis det er snakk om mer enn noen få timer pr uke. Endret 30. august 2015 av Mr D Lenke til kommentar
Drakesel Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Det kommer an på lokasjonen til butikkene, er de rett i nærheten av hverandre, vil de nok se på hverandre som kunkurrenter. Uansett, hør med varehussjefen om dette lar seg gjøre. Er du deltidsansatt og en flink medarbeider vil nok begge butikkene ønske å ha deg, og må du velge, velg den butikken med høyest omsetning, det vil gagne deg i bonus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå