Gå til innhold

Kan man jobbe i Elkjøp og Lefdal samtidig (deltid)? Eller er de konkurrenter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om det er moralsk eller ikke så må du sjekke kontrakten om du faktisk har lov til det , og avklare det med din leder .

mange plasser har det nedskrevet i kontrakten at du ikke kan jobbe i andre bedrfifter som konkurerer med den bedriften du jobber i , nå kan det jo være at du har denne klausulen i kontrakten men forsatt kan jobbe i de 2 butikkene da de er så og si samme butikk ( de har blantanet felles kunderegiserer og datasystem )

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei alle sammen og takk for svar.

Det var av nysgjerrighet at jeg spurte om dette, og jeg er selvsagt fullstendig klar over at det kan stå regler i kontraktene og den mulige konkurransen i bransjen, selv om de har samme eiere. Det ville jo vært dårlig gjort og illojalt å jobbe i f.eks. VG og Dagbladet samtidig. Mens Coop Prix og Coop Xtra kanskje ville vært litt annerledes.

Lenke til kommentar

Selv om kjedene har samme eier ville jeg hørt med sjefen. Det kan fint være konkurrerende virksomhet selv om det er Dixon som står bak begge kjedene.

Elkjøp og Lefdal er langt tettere knyttet enn som så. Det er i praksis bare forskjeller mellom butikkene, da kjedeadministrasjonen (alle hovedkontorfunksjoner) er den samme. Tidligere hadde de hver sin administrasjon i samme lokaler, men tidligere i år ble de slått sammen, slik at det nå er én administrasjon på begge kjedene.

Lenke til kommentar

I en slik jobb vil det helt sikkert stå i kontrakten at man ikke kan jobbe eller ha interesser i konkurrerende virksomheter. Utad og omsetningsmessig er Elkjøp og Lefdal utvilsomt konkurrenter selv om de har felles administrasjon.

Et annet spørsmål er om det ville værte mulig i praksis. TS spør om deltidsstilling, og hos begge er vanligvis deltidsstillingene kvelder og lørdager. Derfor tror jeg at det ikke ville være mulig å finne to detidsstillinge som ville være mulig å kombinere hvis det er snakk om mer enn noen få timer pr uke.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Det kommer an på lokasjonen til butikkene, er de rett i nærheten av hverandre, vil de nok se på hverandre som kunkurrenter. 

Uansett, hør med varehussjefen om dette lar seg gjøre. Er du deltidsansatt og en flink medarbeider vil nok begge butikkene ønske å ha deg, og må du velge, velg den butikken med høyest omsetning, det vil gagne deg i bonus. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...