Gå til innhold

Feedback

Anbefalte innlegg

Ønsker litt feedback fra kyndige folk...

Har satt sammen en Shuttle på Komplett (har ikke så god plass..)

Lurer bare på denne vil holde en stund fremover (er ikke spillefreak, men synes det er gøy å spille racing...):

Komplett Pentium 4 Shuttle XPC

118106 Shuttle SB61G2 Barebone PC Socket 478

117322 Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800

118737 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

118875 Western Digital Caviar 250GB S-ATA 7200

120002 Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Sort

119627 Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB

109928 Microsoft Win XP Home Nor Ink. CD-Plate

120802 Samsung 19" LCD Syncmaster 193T TCO99

117308 Logitech Cordless Desktop MX

117994 Creative SB Audigy 2

Pakka kommer på 25 lapper, men den holder vel forhåpentligvis en stund!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei "Søren"

Hadde definitivt ikke ha kostet på meg de dyreste komponentene for å få en brukbar maskin. Om et halvt år (alt er relativt) er maskinen utradert!!

Du må selvsagt selv bestemme, men hadde jeg vært deg hadde jeg droppet så stor prosessor! (gå et par hakk ned å få halv pris av den du valgte) Nesten ingen program trenger slik prosessorkraft (dersom du ikke bruker tyngre CAD-prog). Du sa jo selv at du bare skal spille bilspill eller lignende!!

Hadde også droppet LCD-skjerm. Desse er fortsatt ikke gode nok for spilling. Du får meget gode CRT skermer til under 2K i dag. og en 19"LCD koster vel minst 4X av en god CRT dersom du skal ha en som er brukbar til spilling.

Du har forøvrig noen gode valg: Skjermkort++, Lydkort++, DVD-brenner (selv om også andre aktører er på vei inn med 8X DVD+RW) og pris på disse kommer til å synke betraktlig.

Altså: Dropper du LCD og går ned i prosessorkraft vil du også spare min. 10K :woot:

Lenke til kommentar

Skjermen er FLOTT den. Har lillebroren 191T her. KONGEskjerm. Så bra i gaming som bare juling. Og hvis du ikke skal spille så alt for mye er den IALLEFALL bra. Helt overlengen vil jeg nesten påstå. Iallefall over CRT :)

CPUen er derimot litt i meste laget. Skal du klokke havner den vel på 3.6Ghz ved *skikkelig* Uberklokking, mens 2.4 havner rett under på 3.5 eller noe. Så du får en hel del mer med den, i tillegg til at du ikke trenger 3Ghz til vanlig spilling osv. Det du derimot da trenger er et skikkelig skjermkort. Det er den komponenten som blir raskest "gammel" nå til dags. Så ta de pengene du sparer på CPUen og kjøp et 9700Pro fra PowerColor. Koster en slikk og ingenting. Faktisk koster den vel ikke et slikk en gang. Ikke det at jeg ville betalt for den med et slikk men...

Uansett, har du ikke skikkelige høytalere trenger du ikke det lydkortet heller. Men det kan jo godt være at du har noe fett stående der :)

Og skal du overklokke er PC3700 minne å anbefale også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...