edorf67 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Hei dere! Finnes det en standard tekstbehandler i Mac som kun skriver ren tekst, ala Notepad (Notisblokk) for Windows? Jeg har en kunde (Mac-bruker) som jeg skal levere websider til, hvor han kan oppdatere tekst selv, men frykter at han vil kopiere/lime inn tekst hvor kode (fonttype, størrelse, etc) vil følge med. Derav mitt spørsmål :-) PS! Er - som du sikkert forstår - helt ukjent med Mac. På forhånd takk for svar! :-) Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 TextEdit ligger i OS X fra før. Den er ikke helt "ren", da det er mulig med formateringer. Selv bruker jeg TextWrangler - som har en del mer funksjonalitet - og er ellers "ren" Lenke til kommentar
blured Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Sublime Text eller TextMate vil fungere bra. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Man kan be TextEdit (som altså leveres med Mac OS X-installeringen som et standardprogram) å gjøre om en tekst til ren tekst, ypperlig for å lime inn på nettsider. Gå i menyen Format og velg Konverter til ren tekst. 1 Lenke til kommentar
blured Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Ellers så kan man skru det av helt her: 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 emacs og vi? stort mer standard blir det ikke, men de kjører i terminalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå