NoraCeline-00 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Jeg er X år, og bruker både røyk og snus daglig. Begynte å snuse når jeg var 13, og har røyka litt av og til en stund. Fra i vinter har jeg røyka fast, men bare på skolen eller når jeg er med kjæresten og venner, og ikke mer enn 10-15 om dagen! Jeg er avhengig, og har ingen plan om å slutte nå. Mamma og pappa vet ikke at jeg gjør det, og jeg lurer på jeg bare skal fortelle det, eller bare vente til de fersker meg...? Er lei av å ikke kunne røyke når jeg vil, og at jeg hele tiden må passe på å gjemme røyken og snusen min så de ikke finner den!Er det noen som har fortalt det hjemme før man ble ferska? Hvordan gjorde du det, og hvor gammel var du? Noen tips? Endret 1. september 2015 av Malvado Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Gjetter på at du ikke får røyke hvor/når du vil uansett. Noe glad blir de nok heller ikke, uansett om du forteller eller blir ferska. Kanskje noe verre om du blir tatt for det. Er de som forelder flest, kommer de nok til å ta fra deg lommepenger (som du sikkert bruker på røyk) og flere konsekvenser. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Tipper de antagelig har sterke misstanker om at du røyker allerede, ettersom du antagelig stinker røyk... 2 Lenke til kommentar
crii Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Beste rådet jeg kan gi er å si til dine foreldre at dere må snakke sammen, og at de muliggens kommer til å bli sinte på deg. Dette vil gjøre at de er forberedt på at det du skal til å si vil gjøre dem opprørt men vil sansynligvis ikke gjøre dem fullt så sinte som de trodde de ville bli på deg, antakligvis kan det også tenkes at de setter pris på at du er ærlig med dem Lykke til ~crii 2 Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Tipper de antagelig har sterke misstanker om at du røyker allerede, ettersom du antagelig stinker røyk...Tror ikke det! Jeg har vært nøye på å aldri røyke hjemme! Bruker bare snus på rommet mitt, og gjemmer alltid røyken og snusen min godt! Også tygger jeg tyggis og bruker parfyme! Også røyker de selv også! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Om de røyker selv kjenner de ingenting nei, for luktesansen deres er ødelagt. At du ikke røyker hjemme betyr ikke at du ikke stinker røyk... Tyggis og parfyme hjelper heller lite. Men da har de sikkert ikke misstanke nei. Men de finner ut av det etterhvert, så du får nesten se hva som er best selv, være ærlig eller bli tatt i "løgn" senere. Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Gjetter på at du ikke får røyke hvor/når du vil uansett. Noe glad blir de nok heller ikke, uansett om du forteller eller blir ferska. Kanskje noe verre om du blir tatt for det. Er de som forelder flest, kommer de nok til å ta fra deg lommepenger (som du sikkert bruker på røyk) og flere konsekvenser. Regner ikke med at de blir glad for det nei, men hadde vært deilig å slippe å skjule det, og å kunne røyke hjemme også! Kjenner jeg har sykt lyst på røyk om kvelden, selvom jeg snuser! Trur ikke de tar fra meg lommepenga! Jeg er enebarn og ganske bortskjemt...! ? Må jo hvertfall ha lommepenger nå! Bruker jo fort 5-600 kr i uka på røyk og snus, og det er når typen kjøper til meg i Sverige! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Vurdert å slutte i stedet? Så slipper du hele problematikken, samt alle bakdeler som følger med.... Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Gjetter på at du ikke får røyke hvor/når du vil uansett. Noe glad blir de nok heller ikke, uansett om du forteller eller blir ferska. Kanskje noe verre om du blir tatt for det. Er de som forelder flest, kommer de nok til å ta fra deg lommepenger (som du sikkert bruker på røyk) og flere konsekvenser. Regner ikke med at de blir glad for det nei, men hadde vært deilig å slippe å skjule det, og å kunne røyke hjemme også! Kjenner jeg har sykt lyst på røyk om kvelden, selvom jeg snuser! Trur ikke de tar fra meg lommepenga! Jeg er enebarn og ganske bortskjemt...! ? Må jo hvertfall ha lommepenger nå! Bruker jo fort 5-600 kr i uka på røyk og snus, og det er når typen kjøper til meg i Sverige! Den tar de fort bort. Begynn heller å dampe isteden. Kjøp et godt set (ikke cigalikes, da de ofte er fyllt med skadelige kjemikalier og av dårlig kvalitet) og kjøp juice uten smak (med en god del nikotin om du vil). Bruker 30-40kr i mnd på det og det er ikke mye. Får nikotinhitten jeg "trenger" og tilfredstiller røykesuget. Sier ikke lenger ja dersom noen tilbyr røyk da elektrisk er tusen ganger bedre. Send gjerne en PM dersom du lurer på mer. Si gjerne ifra til foreldrene dine at du røyker, men vil slutte og foreslå at begynner å dampe isteden. Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Vurdert å slutte i stedet? Så slipper du hele problematikken, samt alle bakdeler som følger med.... Nei! Har ikke lyst å slutte nå! Liker å røyke og snuse! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Vurdert å slutte i stedet? Så slipper du hele problematikken, samt alle bakdeler som følger med.... Nei! Har ikke lyst å slutte nå! Liker å røyke og snuse! Liker å røyke jeg også, passivt selvmord er veien å gå!! Så har man jo bonusen med at lungene ikke klarer å ta opp oksygen etter en stund, da har man en unskyldning for å ikke anstrenge seg fysisk også 6 Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Vurdert å slutte i stedet? Så slipper du hele problematikken, samt alle bakdeler som følger med.... Nei! Har ikke lyst å slutte nå! Liker å røyke og snuse! Liker å røyke jeg også, passivt selvmord er veien å gå!! Så har man jo bonusen med at lungene ikke klarer å ta opp oksygen etter en stund, da har man en unskyldning for å ikke anstrenge seg fysisk også Bekymrer meg ikke så veldig for det nå! Skal sikkert slutte seinere, når jeg blir gravid eller sånn! Men ikke nå, nå vil jeg bare være ung og nyte livet! ? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Vurdert å slutte i stedet? Så slipper du hele problematikken, samt alle bakdeler som følger med.... Nei! Har ikke lyst å slutte nå! Liker å røyke og snuse! Liker å røyke jeg også, passivt selvmord er veien å gå!! Så har man jo bonusen med at lungene ikke klarer å ta opp oksygen etter en stund, da har man en unskyldning for å ikke anstrenge seg fysisk også Bekymrer meg ikke så veldig for det nå! Skal sikkert slutte seinere, når jeg blir gravid eller sånn! Men ikke nå, nå vil jeg bare være ung og nyte livet! ?Les min anbefaling. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Du høres litt ut som ei venninne av meg, altså nyte livet, ikke den gravid greia. Jeg er 15 år, har prøvd snus, røyking og drikker nyogned. Snus aldri igjen, kvalmt som faen, røyk er bare faenskap det også.. Ville spør deg om noe, Hvorfor røyker du? Føler du deg tøffere enn ungene som ikke gjør det? Derfor du begynte? Bli gravid? jaha, skal du pule rundt i den alderen der så burde du iallefall ikke bli gravid, håper du bare ikke har sex med hvem som helst.. Anyway, Dine foreldre fjerner garantert lommepengene, gir deg en straff og nekter nok å gå med vennene dine, (Lettere sagt enn gjort) Jeg har ikke blitt ferska og de har iallefall ikke mistanke om det, kanskje at jeg drikker litt, men ikke røyking. Jeg anbefaler deg og stoppe, før det blir et helvetes problem for deg, og før du begynner med hasj, Jeg vet om en jente, ho er 14 år og har hatt sex med flere, ho røyker litt av hvert og det går ikke bra med henne, livet hennes er ødelagt vil jeg trygt si. Om du blir på toppen av det hele gravid så synes jeg bare synd på ungen, og håper du tar abort.. De sier jenter modnes raskere enn gutter, men i dette tilfellet kan jeg ikke skjønne det.. Endret 27. august 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Du høres litt ut som ei venninne av meg, altså nyte livet, ikke den gravid greia. Jeg er 15 år, har prøvd snus, røyking og drikker nyogned. Snus aldri igjen, kvalmt som faen, røyk er bare faenskap det også.. Ville spør deg om noe, Hvorfor røyker du? Føler du deg tøffere enn ungene som ikke gjør det? Derfor du begynte? Bli gravid? jaha, skal du pule rundt i den alderen der så burde du iallefall ikke bli gravid, håper du bare ikke har sex med hvem som helst.. Anyway, Dine foreldre fjerner garantert lommepengene, gir deg en straff og nekter nok å gå med vennene dine, (Lettere sagt enn gjort) Jeg har ikke blitt ferska og de har iallefall ikke mistanke om det, kanskje at jeg drikker litt, men ikke røyking. Jeg anbefaler deg og stoppe, før det blir et helvetes problem for deg, og før du begynner med hasj, Jeg vet om en jente, ho er 14 år og har hatt sex med flere, ho røyker litt av hvert og det går ikke bra med henne, livet hennes er ødelagt vil jeg trygt si. Om du blir på toppen av det hele gravid så synes jeg bare synd på ungen, og håper du tar abort.. De sier jenter modnes raskere enn gutter, men i dette tilfellet kan jeg ikke skjønne det.. Trur ikke du helt skjønte greia her! Jeg har ikke lyst å slutte nå, men jeg skal nok slutte senere, om jeg blir gravid f.ex! Har ingen plan om å bli gravid nå! Det skjer ikke før jeg er ferdig med skole osv! Rundt når jeg er 25 tenker jeg! Poenget var at jeg ikke vil slutte nå, men senere! Og når det gjelder foreldra mine og lommepenger så trur jeg at jeg kjenner dem bedre enn deg! Jeg får som regel det jeg vil ha, i tillegg til 1000kr uka i lommepenger! Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Altså, Du er bortskjemt som faen? 5 Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Altså, Du er bortskjemt som faen? Ja, pappas lille prinsesse! And I like it! ? Lenke til kommentar
1969 Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Du bør ihvertfall kutte ut røykinga. Og hvis du klarer det snusen. 500 kr uka på snus er 2000 kr måneden og 24000 kr i året. Men det er jo ikke penger når foreldrene betaler, men kan det sikkert bli slutt på når du forteller hva du bruker ukepengene til. Du er en idiot hvis du ikke i det hele tatt vurderer å slutte, det blir ikke lettere slutte med snus dess lengre du bruker det. Jeg snakker av erfaring. 1 Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 si det rett ut som det er... dette er vell strengt tatt foreldrenes skyld i utgangspunktet så. har du lyst å fortsette, er det helt opp til deg. Det kalles Natural Selection 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 si det rett ut som det er... dette er vell strengt tatt foreldrenes skyld i utgangspunktet så. har du lyst å fortsette, er det helt opp til deg. Det kalles Natural Selection Det er relativt lenge siden "natural selection" gjaldt for mennesker, hvertfall i den vestlige verden. Har du sett Idiocracy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå