insider Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) hey, jeg og en kamerat har tengt til å legge en tp mellom huset mitt og hans vi bor ca 70 meter fra hverandre Begge har rootere en switch tpen mellom husene blir fort 100 meter lang ! ja, vet at for hver 100 meter på man ha en forsterker det er ikke noe problem å så lan men en annen sak er å koble internett linjene sammen funker dette i hele tatt ? neon som vet om noe prog eller noe så vi får gjort dette bare med en switch og 2 rootere en annen løsning er å ha en pc med 3 netverkskort - begge linjene inn på hvert sitt og en sammlet linje ut Forslag ? Synspunkter ? Endret 11. november 2003 av insider Lenke til kommentar
HawP Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Dere vil altså prøve på å få "1408/256" ved å "slå" sammen ADSL linjene dere har hver for dere? Tror nok dere vil trenge litt avansert router funksjonalitet for å få til noe slikt. Løsningen med pc med 3 nettverkskort kunne ha fungert dersom dere hadde funnet et program/måte å få til load-balancing fordelt på de to ADSL linjene. Win2000 (og XP?) prioriterer tilkoplingene (kalles metric i engelsk win2000) og vil bruke den med det laveste metric til et gitt ip-nett dersom forbindelsen er "oppe". Aner ikke hvordan linux håndterer slikt. Eller dersom dere hadde hatt en router med to (uavhengige) DSL WAN porter og som støttet load-balancing over disse to WAN portene... finnes slike routere i det hele tatt??? Endret 11. november 2003 av HawP Lenke til kommentar
insider Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Dere vil altså prøve på å få "1408/256" ved å "slå" sammen ADSL linjene dere har hver for dere? ja hedde tengt på det Eller dersom dere hadde hatt en router med to (uavhengige) DSL WAN porter og som støttet load-balancing over disse to WAN portene... finnes slike routere i det hele tatt??? Altså vi trenger en rooter/swhitch som man kan kjøre begge lijene inn på men vet ikke som dette finnes Lenke til kommentar
BustaH Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Altså vi trenger en rooter/swhitch som man kan kjøre begge lijene inn påmen vet ikke som dette finnes Joda det finnes Leste det faktisk på forumet her for en stund tilbake Men husker ei url til sia med routern eller forumet Men routern som smekker sammen 2 dsl linjer til en finnes ' om jeg ikke husker feil, var den på en dansk side " , bare prøv å let deg frem på danske sites Lenke til kommentar
Musty Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hva med å si opp den ene linja og oppgradere & dele den andre? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Så lenge pcen som deler internettet har 2-3 nettverkskort så trenger dere ikke engang router. Slik jeg har det: - TP kabelen fra ADSL modemet mitt går inn i det ene nettverkskortet - Kryssa kabel fra de andre nettverkskorta på pcen går til nettverkskorta på pcen som jeg skal dele nettet til. (Om du har switch trenger det ikke å være kryssa) Lenke til kommentar
Tim Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Så lenge pcen som deler internettet har 2-3 nettverkskort så trenger dere ikke engang router. Slik jeg har det: - TP kabelen fra ADSL modemet mitt går inn i det ene nettverkskortet - Kryssa kabel fra de andre nettverkskorta på pcen går til nettverkskorta på pcen som jeg skal dele nettet til. (Om du har switch trenger det ikke å være kryssa) Husk at det er 2 ADSL kabler og ikke 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå